I huvudet på Aponi

Alla inlägg under maj 2014

Av Marie - 27 maj 2014 23:56

 


Här är en bild ifrån i torsdags från Vasagatan i Stockholm, när jag stod och väntade på ikea bussen. Har gjort en del idag men har mer att göra imorgon och resten av veckan. Det ska både plockas undan och städats men även göra grovrensning och kanske även sväng förbi återvinningen?? Får ta det i etapper, och snart är the Good wife över för den här gången (säsong 5) såg att den jag har beställt kommer i nästa vecka (säsong 4) så det ska bli spännande att se vad som har hänt mellan det jag missat - en hel säsong.


Annars ska det väl klickas hem ett par andra saker och läsa lite grann förutom att det finns ett par program som jag ska se i veckan. Och lite annat som också ska hinnas med. Såg ett klipp idag som jag tänkte dela med mig av.


Av Marie - 26 maj 2014 23:27

Under några dagar har jag inte orkat gjort annat än att ladda upp batterierna, därav bristen på inlägg. Jag provade att ladda upp några nytagna bilder men jag får vänta med dem för datorn hittar inte minneskortet och jag orkar inte starta om datorn innan jag skrivit detta inlägg. Nu börjar jag ändå se slutet av dvd och bluray fodral, jag har bara några tv-serier och 4 filmer som jag tydligen missade. Men man ser hur mycket plats det har tagit upp inne i skåpet nu när den upptar en kvadratmeter av mitt golv. Men det ska bli skönt när det är avklarat och man kan börja handla lite nya filmer och kanske fler väskor ? för att få in mer mediaförvaring i skåpen.


Sen får jag ta och rensa ut annat skräp eftersom och snart när det inte är lika rörigt intyg, kanske det kommer att bli lättare att hålla efter? Jag har i alla fall nästan inte efter på något webbprogram, då jag har sett en del under veckan men inte alla. Sen har jag även börjat läsa min lånebok Smuts och jag gillar den, den är bra jag hoppas bara att jag hinner läsa ut den innan den ska lämnas tillbaka, fast o andra sidan så är det snart en ny månad vilket betyder att jag kan låna om den f r o m på söndag. Men nu ska jag se fortsättningen på Elementry och starta om datorn, planen är att göra om ett par bilder som ska vara med i utställningen och sen funderar jag på att bytta ut bilderna i headern.

Av Marie - 22 maj 2014 23:30

Jag är alldeles slut. Efter ett par timmar på ikea, eller närmare 1,5 timme innan bussen avgick - missade första turen pga att de håller på att bygga om (kungens kurva) och så ville jag så gärna ha ett kuddfodral från den nya tillfälliga kollektionen av vintagemattor (som började i fredags 16/5) i alla fall så tog det alldeles för långtid att leta efter den på textilavdelningen - kuddar att jag tillslut gav upp och tänkte att det får väl inte bli någon MEJRUP kuddfodral, då såg jag den när jag kom till mattavdelningen. Inte logiskt med kuddfodral på mattavdelningen fast ena sidan består av gamla mattor, då det ju inte är en MATTA, nå det var jobbigt att missa bussen i denna värme som varit idag.


Men jag fick i alla fall hem nästan allt som jag skrivit på listan. Så jag är nöjd. Nu har jag ett par saker som gör att jag kan få ordning i, i ett par av mina olika delar av rummet. Det blir nog bra när det blir klart, men man kändes sig som en packåsna med hela ryggsäcken fylld av ikea. Sen ska jag hinna med något mer idag, och resten får jag ta imorgon.

Av Marie - 21 maj 2014 22:53

Ja, det kanske inte är så konstigt att jag gillar den nya NetOnNet reklamen - Backstreet Boys är orsaken.


Av Marie - 20 maj 2014 23:22

Det var skönt väder idag, varmt med inslag av sol ibland. Nu sitter jag och pustar ut och försöker varva ner, det har varit en händelserik dag och väskorna har kommit hem (de med plats för cd-dvd/bluray skivor) och jag ska nog börja så smått imorgon att sortera om lite mer av min samling så att jag får plats med fler. Sen tänkte jag ju åka till ikea, fast inte imorgon då blir det så sent om jag åker iväg då, för jag ska bland annat göra lite saker i alla fall som tar lite tid. Men det är alltid skönast att åka dit tidigt en vardag, då är det lugnast och inte lika rörigt. Annars föredrar jag kvällstid under vardagsveckan, det blir inte lika mycket intryck som det kan bli på helgerna och då framförallt - lönehelg, då är nästan så att man blir självmordsbenägen innan man kommer ut. Ingen hit alltså, så jag gillar att åka dit på andra tider under veckan.


Sen har coldplay släppt nytt i veckan, eller ja på iTunes kom den i måndags och på skiva släpps den imorgon. Och jag tänkte hämta upp skivan, fast jag funderade på att ladda ner den på iTunes istället men jag vill så gärna ha skivan, fast den ska finnas sparat i molnet så gäller det ju att minnas lösenordet...

Men finns den inte i morgon, då laddar jag ner den.



Nu sitter jag och kollar på ett par saker som jag funderar på att klicka hem, det är saker jag tänkt ha gjort i helgen men det blev aldrig av. Den stora frågan är från vilken butik som jag ska använda men det får jag nog ta och fundera lite till på innan jag beställer. Det finns både ett par saker på ena stället och flera på det andra, men jag ska nog göra som jag tänkte göra i helgen istället, blir lättare så.

Av Marie - 17 maj 2014 23:06

Jag har läst lite och tagit några nya fotografier, jag gillade en del av bilderna som jag tog idag så nu har jag ett par fler bilder att välja mellan - till utställningen i höst. Nu är det stora utmaningen att välja ut 4 bilder av det jag har, det kommer att ta lite tid då jag har två favoriter men vilka mer ska jag ha med? Få ta och fundera över det innan jag bestämmer mig, sitter i alla fall och kollar på webbtv Secrets and lies, veckans avsnitt - sista avsnittet kommer på måndag och det finns personer som jag inte gillar i serien. Som inspektören vet inte om jag har skrivit om detta tidigare? men det känns som att huvudpersonen blir utpekad hela tiden som att han inte blir betrodd, men det kan ju också vara så det har skrivit handlingen. Får se hur den slutar, det är ju som sagt inte långtid kvar.


Det finns lite annat som jag också vill se innan jag tar sängen. Sen finns det ett par små saker som ska göras också, som jag inte har hunnit med. Annars sitter jag och skriver på en lista av saker som jag ska titta efter på ikea. Jag funderar på att åka dit i veckan och då underlättar det att redan veta vad man ska ha. Jag hoppas att jag snart är klar så jag kan börja med något nytt.

Av Marie - 17 maj 2014 23:00

Jag passade på att fotografera i det fina vädret. Först fick jag vara grillvakt, något som jag inte tycker är så kul då jag inte gillar eld. Men då kan man ta och göra andra saker istället.


 

Eller min favorit. Efter att ha sett resultatet i datorn, jag såg nämligen ingenting i kameran medan jag satt grillvakt och upptäckte att jag inte alls tog en bild på det jag trodde jag fotograferade. Men motivet blev mycket bättre...


 


Sen en blommande äppelträd.


 


 


Lördagen i vårbilder.

Av Marie - 16 maj 2014 11:15

Med lite ny färg, så blev det riktigt snyggt.


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards