I huvudet på Aponi

Alla inlägg under april 2008

Av Marie - 14 april 2008 23:29

När jag var på väg till Globen så fick jag via ett telefonsamtal fått reda på hur jag skulle bege mig till biljetthallen för att få vidare information. Utanför dörren in dit spelade de Unbreakble albumet och jag log enda in till kassan. - Jag sa att jag skulle se Backstreet boys. - Du ska till Soundcheck? Ja. - Ser du kvarnen - resturangen? - Du menar Röda kvarnen. - Ja, gå ner för trappan där och väntar utanför, så är det snart dags. Och med dem orden gick jag ner för trappan och väntade och väntade. Jag ställde mig i kö när de sa åt oss att ställa oss i kö, och jag hamnade i fel kö. I kön där de som vunnit träffen stod i, jag skulle stå i den andra kön - VIP. Så det tog en stund innan jag ställde mig i den kön rätta kön och då kom det fram en tjej från Sony som frågade efter mitt leg. Och sedan fick jag ett VIP klistemärke. Det dröjde inte lång stund efter jag satt fast klistermärket så började våran kö att röra på sig, vi hade fått klartecken på att komma in!


Sedan började den eviga väntan när man kommit in, det känns lite som att det var det enda man gjorde innan den svarta duken viktes åt sidan och innan man hann se ordentligt så satt Aj och spelade trummor. När man väl kommit över den chocken så dröjde det några minuter innan Nick dök upp och sparkade av sig skorna - converse och fick tag på två stolpar som han viftade runt med. Och då kom Brian som hade kommit in via scenen och inte som de andra bakom scenen. Howie kom in sist, under tiden sjöng Brian Swedish eyes, och Howie sa Välkommen till Soundcheck party. Sen sjöng de Unsuspecting sunday afternoon, Unmistekeble, Everything but mine. Sedan var det dags för fotografering och de som vunnit att vara där fotades i grupper på upp mot 7 stycken per bild med Bsb bakom sig. De var lite över 40 som hade vunnit sin plats, via fanclub.backstreetboys.com och Metro. Sedan blev man som sagt förvirrad när det var dags för VIP, för under låtarna hade vi fått stå lägst fram, och nu skulle vi stå i kö - igen. Så blev det plötsligt min tur och jag ville inte göra fel så jag stod kvar fast de vinkade att jag skulle gå fram, så Bsb stod och kolla på mig och jag stod och kolla på dem, men jag ville inte göra något fel och bli utslängd som livvakterna hade hotat om. Men jag kom fram och hälsade på dem, Nick ville krama mig, men jag var för nervös - gissa vem som ångrar det nu? För alla andra som kramade honom, så var det dem som frågade honom inte tvärtom! De togs en bild som jag kan ladda upp senare. Sen gick jag och åt och gick på min femte Bsb konsert. Sedan var jag i himlen för resten av kvällen, och satt och sjöng med i varje låt förutom AJ och Howie solo nummer som jag aldrig hört förut, men det gjorde inget jag var tillräckligt tröstig då. :-)


Bilden är från Soundcheck och under handduken så tittar Nick fram.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards