I huvudet på Aponi

Alla inlägg under oktober 2010

Av Marie - 30 oktober 2010 21:59

Nu är det tag sedan sist, jag befinner mig i en kreativfas, fast den märks inte av här. Istället håller jag på att skriva en låt, det värsta är bara att jag har fastnat för den ;) annars lyssnar jag "nästan" hela tiden på Taylor Swift nya Speak Now och speciellt på Enchanted och Haunted. Får se hur det blir av låten sen? Hade tänkt ta och fortsätta spela lite the sims 3 nu, eller om jag ska ta och slutföra låten?? Hade tänkt ta och skicka iväg den, sen får jag se vad som händer?? Annars kan jag alltid ta och lyssna på Speak Now och läsa Viskningar av Dean Koontz. Får se om jag fortsätter att vara lite mer kreativ här, än jag vart på sistonde. Imorgon ska jag nog ta och städa, *suck* fast man är på kreativt humör, så är det lika tråkigt att städa.

Av Marie - 20 oktober 2010 22:49

Mycket har hänt, eller inget har hänt. Det är ett tag sedan jag var här, och sedan dess har hösten verkligen kommit (med regn hela dagen) vilket tog hela min insperation, fast jag har ändå fortsatt att gå, fast det inte är så kul att bli blött om fötterna (ska kolla på vinterskor) får se vad som mer kan hittas på?? Finns nog ett och annat att göra. Annars börjar det bli dags för leta rätt på en ny bok, yay. Sen finns det en del annat som jag funderar på, dels börjar det bli dags att planera julklappsinköpen, och jag har ingen aning just nu, så det är tur att det är en månad kvar att fundera tills det är dags att börja handla. Annars finns det saker som jag behöver tänka över.  

Av Marie - 5 oktober 2010 23:10

Det är skönt att ha blivit av med lite toppar idag, det var riktigt skönt att få en bit av håret bortklippt. Sen så passade jag på att gå 2 km, i höstsolen. Nu har jag kommit igång med veckans val av bok: Domen av John Grisham, och den låter lovande redan nu. Får se hur den kommer att sluta? Annars funderar jag på att ta en promenad även imorgon, får se vad den insperationen leder vidare till? Kanske en dikt som jag började på idag?? Annars får jag se vad som händer? Nu ska jag nog ta och kolla på Vem tror du att du är? och sedan kanske lite CM?? Annars kan jag ju alltid läsa någon rad i boken.

Av Marie - 5 oktober 2010 22:33

Dimman ligger tät

daggen ligger våt på löven

Över sjön skymptar en silvertråd

Fåglarna viskar ett namn under takåsen

I regnpölen har några löv frusit fast

ännu är det morgon

Av Marie - 4 oktober 2010 23:17

Idag gick jag mina två promenader i kuling styrka, gav upp försöken till att kunna lyssna på ljudboken, så det blev en rätt tyst promenad dag. Det blåste alldeles för mycket, och inte gav det någon insperation till en dikt som det gjorde igår när jag var ute och gick. Men annars har jag även läst ut Det inre mörkret av P.J Parrish, den var okej i alla fall med tanke på att det finns en FBI i boken som jobbar med samma sak som de i Criminal Minds. Men det ska i alla fall bli skönt att klippa håret imorgon, jag tycker luggen är i vägen, men annars ska jag nog ta och gå minst en sväng imorgon också. Men nu ska jag ta och välja en ny bok och kolla lite på CM, tror jag.


Memento Vivere - Remember to live

Av Marie - 3 oktober 2010 21:28

Nu sitter jag här och har inget (eller lite att göra) hann bara med en promenad idag, tog sedan och städade mitt rum. Gick mycket fortare än sist... Fast jag kan ju alltid bädda rent och se något Criminal minds avsnitt. Det ska bli skönt att klippa håret i veckan, börjar bli irreterande långt (igen). Men jag ska nog sikta in mig på att läsa ut boken, innan jag tar och bäddar sängen, det är inte många sidor kvar nu. Men imorgon ska jag i alla fall försöka hinna med 2 promenader och börjat på en ny bok. 


Hur uttråkad får man vara? Nu tror jag att jag tar och läser lite, och sedan ta och bädda sängen innan det blir dags för CM (Criminal Minds), sen vet jag vad jag kommer att drömma om. *ler* 

Av Marie - 2 oktober 2010 23:28

Solen strålar mellan grenverken

Gula, bruna, orange och röda

Solens strålar blir som guld

Löven faller sakta ner 

Till toner av vindens sus

komponeras det av regnets droppande

frostrosor på glas och växter

då är hösten här



Av Marie - 2 oktober 2010 22:12

Den här veckan har det varit en fröjd att ta sina promenader (solen) har lyst större delen av veckan. Och nu har löven börjat falla, dock inte i min favorit färg (jag älskar röda löv), de jag sett är gula och oranga i färgen som flygit iväg medan jag gått förbi. Nu börjar det snart bli dags för att krypa upp och läsa lite, har snart läst ut boken. Får se vilken min nästa blir? Annars har jag alltid någon tv-serie jag kan se, får se om det blir något sånt idag? Imorgon ska jag nog ta två promenader och kanske även ta och städar... kanske finns det tid över till annat också??


Just nu kollar jag på Life, det är rätt intressant att kolla på de olika djuren, men en del av de vilja helst inte träffa på. De både krälar eller simmar, inte riktigt min melodi - jag har aldrig gillat ormar och hajar.  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards