I huvudet på Aponi

Alla inlägg under april 2010

Av Marie - 24 april 2010 23:52

Idag fick jag hem mina fina glas prydnader, kanske tar jag och fotagraferar dem lite senare?? Trodde bara jag skulle få en, men jag fick två stycken. Annars har veckan rullat på, och jag har nu börjat på en ny bok, Skendöd av Tess Gerritsen och jag hoppas den är bra. Annars har jag drabbats av städlust, skyller det på det vackra vädret, och hoppas att jag är klar med det imorgon. Annars får jag se vad som händer?? Förhoppningsvis ska jag ta och göra lite, som jag låtit bli liggande. Men jag hann i alla fall plantera om min gaderobsblomma i större kruka och med ny jord, hoppas den nu ska trivas bättre ? än förut då den sprängde sönder innekrukan.

Av Marie - 19 april 2010 23:23

Det är snart Numb3rs, men jag tänkte titta in en stund ändå. Idag låg våran katt och solade sig i solen, tills jag frågade om han läst artikeln i helgen om D-vitaminbrist? Då sträckte han ut tassen och jamade, då upplyste jag honom att han har päls, vilket han begrundade en stund sen kom han och vilje kela istället. :) Idag har jag tränat en del, orkar träna mer och mer av magmusklerna tills jag fick ont i magen av den övningen, men nu är det uppehåll minst två dagar igen. Jag går i funderingens tider, men jag borde snart göra något åt det och komma till skott. Det börjar faktiskt bli hög tid till att beställa vårjackan och även något album hade jag tänkt?? Får se hur jag gör?? Det kanske finns lite tid över imorgon att göra det på?? Annars så älskar jag glas, speciellt glasföremål, jag har redan 3 men nu ska jag även få en nummer 4 snart, när askmolnet börjar släppa igenom trafik igen. Undrar lite hur den ser ut, och vilket färg som glaset har???

Av Marie - 16 april 2010 23:24

Idag har jag bland annat tränat lite grann, det var ett tag sedan som jag tränade magen, men det var skönt att göra det idag, får se om jag gör det igen på söndag?? Sen har jag läst ut En sista bön, och får se om jag börjar läsa Italienska skor av Henning Mankell?? Annars går jag och funderar över lite saker, dels vad jag vill ha men också vilken färg jag ska köpa. Jag börjar få en klar bild över hur jag vill ha det, men får se hur det ser ut när det kommer hem?? Får se när jag tar och slår till?? Annars kommer det nog hända lite olika saker i helgen, jag ska försöka hinna med att plantera om en blomma och kanske också inhandla en ny?? Sen ska jag se hur det går med städningen....?

Av Marie - 16 april 2010 19:59

Det är ett tag sedan jag bloggade varje dag, men idag kändes det även länge sedan jag skrev om Bsb, så för att rådda bott på bägge grejerna, så har jag hittat lite roliga klipp av Bsb. Minns speciellt intervjuen, då Brian ställdes sig upp på stolen för att visa hur Tom Cruise gjorde när han hoppade i Oprahs soffa, för flera år sedan.


Nick har till och med sjungit in en låt, se på minnesvärda miner. Med även två bilder från Sverige.


Avslutar med några galna bilder. Måste ses...

Av Marie - 15 april 2010 23:33

Tog och införskaffade mig en ny och hel klockradio idag, annars handlade jag lite inför mitt bakande i helgen. Får se om jag lyckas?? Annars kanske jag ska ta och städa lite hade jag tänkt, annars hade jag tänkt ta och kolla på lite saker. Dels en sak jag funderade över tidigare i vintras, men som tog slut, sen en vårjacka och några saker till rummet. Får se om det blir någonting mer?? Kan ju också hända att jag hittar något att läsa, annars börjar En sista bön lida mot sitt slut, men den har varit bra. Får se bara vilken som blir min nästa val? Får se om jag tar en promenad imorgon? Och vad mer jag ska ta och göra... Idag har jag även tagit ett fotbad och funderat lite grann.

Av Marie - 15 april 2010 23:28

http://www.youtube.com/watch?v=XKQ5yRFkBnE


Snart går Sex and the city 2 upp på biograferna runt om i landet. Det ska bli spännande att se fortsättnigen från förra filmen, då trailen väcker lite frågor om dem alllihopa.

Av Marie - 13 april 2010 22:56

Det börjar verkligen märkas att det börjar bli vår, med blommor i dikeskanterna. Igår var jag och promenerade runt i en ekpark, där det växer blåsippor lite här och där, kommer nog upp lite mer nu när det snart ska bli lite varmare. Och idag var jag och promenerade igen och såg lite tusselago i vårsolen. Får se om jag får syn på några fler imorgon? Annars sitter jag och kollar på lite vårkläder, tänkte ta och uppdatera den lite grann, får se vad det blir? Annars ska jag se om jag hittar lite andra saker också. Såg att nästa sims 3 spel "Drömjobb" släpps i juni. Sen kanske det blir dags för någon film snart? Annars kan man ju alltid drömma lite. Men det är lite på gång, har lite ärenden den här veckan. Bla behövs ett nytt klockbatteri och en ny klockradio, då den förra gick sönder för ett tag sedan.

Av Marie - 11 april 2010 22:07

Jag har inte bloggat så mycket på sista tiden, känns som att jag inte gör något annat än samma sak dag efter dag. Fast idag sken solen lite grann och då passade jag på att plantera lite panséer. Det blev väldigt lyckat. Sen efter maten (bakad potatis med kesoröra) så kollade jag på reprisen av Grey´s Anatomy och sedan bakade jag en sockerkaka med kokos, då farmor kommer förbi imorgon. Sen funderar jag på lite saker jag tänker göra i veckan, bla åka till centrum hade jag tänkt, men kanske baka också till helgen. Sen får jag se mer vad som händer i veckan, men jag har i alla fall snart läst färdigt En sista bön, och den är rätt spännande. Så gillar man deckare, så är den ett måste.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards