I huvudet på Aponi

Alla inlägg under september 2008

Av Marie - 30 september 2008 20:44

Så jag fyllde år för en tid sedan eller flera månader sedan och då fick jag pengar. Nu till mitt stora dilemma. Och jag vet inte om den är större än över vilken iPod färg jag ska välja? För min älskligsfärg är grön sedan jag var 3 veckor gammal. Men till saken så har jag gått och tänkt på om jag ska använda pengarna till något jag vill ha. Vad ska jag annars använda pengarna till? Ibland förvånar jag mig själv. Och det skulle kunna gå till att köpa iPoden men det vill jag inte använda pengarna till för jag har redan råd att köpa den ändå. Då tänkte jag att bra jag kan använda dem som en del av kameran, men nej nu vill jag inte göra det heller. Någon ny mobil behöver jag inte heller så då tänkte jag att jag skulle ta och köpa mig en handväska. Men jag ska ta den till vänster eller den till höger. Eller ska jag strunta i det?

Av Marie - 30 september 2008 20:27

Vissa gjorde revollt i tonåren - rökte, drack. Hängde med fel umgänge, gjorde allt för att reta upp föräldrarna. Det gjorde aldrig jag, hur tråkigt det nu låter. Visst blev jag arg och slog i dörrar men det är nog det närmaste jag kommer någon revollt. Ett tag i högstadiet hände jag med på rasterna bakom en nedlagt skola där tjej- och killgängen stod och tjuvrökte. Men jag kände mig inte hemma där, verken att röka eller i mitt fall börja bara för att vara någon, jag ändå inte var. Efter ett tag så tröttnade jag och strök runt på skolgården istället för att gå bort till den andra skolan. Som idag är en parkeringsplats. Någonstans där, när jag inte var som alla andra, som rökte, drack och skolkade så var jag inte cool längre. Om jag nu någonsin var det? Och dem jag än gång trott "var" mina vänner försvann. Men jag överlevde. Varför? För att jag har vart mobbad förut, men nu försöker jag leva igenom tonåren igen.

Nej, jag verken röker eller dricker men jag har börjat att skriva på ett utkast som skulle kunna bli något. Som handlar om ett gäng ungdommar som går i skolan och gör revollt, men inte på det sättet som man kanske skulle först komma att tänka på. De bor i en liten stad utanför Miami och en del av dem är judar. Som om utanförskapet inte kunde bli mer besvärligt. Att skriva monologerna är den roligaste biten, för att jag har inte klar med över hur den ska sluta men jag kommer dit. Jag har kommit på en hel del judiska skämt men även kristna som är rätt skojiga, eller man drar på munnen.

Av Marie - 30 september 2008 15:05

  • Förlorad - Michael Robothem
  • Sjöjungfrun - Camilla Läckberg
  • Svart stig - Åsa Larsson
  • Tusen strålande solar - Khaled Hossein
  • En plats i solen - Liza Marklund

Av Marie - 30 september 2008 14:43

Jag blir tokig, ännu en dag då hårbotten kliar. Jag har torr hårbotten som inte blir bättre när man använder shampoo och balsam, inte ens om man hittar produkter för torr hårbotten. För de gör att håret känns stelt, och de får även hårbotten att klia ännu mer. Jag vet att jag inte har mjäl för hudflingorna singlar inte ner av sig själv.

Så nu har jag tröttnat, och det när jag misstänker att mina problem i hårbotten nu har spridit sig till huden i ansiktet, som ju också får en dusch av kemikalerna som finns i det vanliga shampoot och balsamet som går att köpa lite överallt. Så nu funderar jag på att köpa ekologiskt shampoo och balsam och se om det kan hjälpa mig. Och just när jag satt och kliade mig som vanligt så fick jag ett mejl som innehöll ekologisk hårvårdserie och som är speciellt lämpad om man har torr hårbotten, så jag tror att jag kan ha rätt. Serien heter Simply Organic och går att köpa via Accessora.

Av Marie - 30 september 2008 00:26

  • Slav - Mende Nezer
  • Gåtornas Plats - Dan Brown
  • Midvintersblod - Mons Kallentoft
  • Svart eko - Michael Connelly

Och för närvarande så håller jag på att läsa

  • Mr Tourette och jag - Pelle Sandstark

Av Marie - 29 september 2008 20:46

Titta vilka spännade böcker jag hittade, som jag vill läsa.

  • Sommardöden - Mons Kallentoft
  • Människohamn - John Ajvide Lindqvist
  • Till dess din vrede upphör - Åsa Larsson
  • Berättelsen om herr Roos - Håkan Nesser
  • Gröna Villan - Ann-Christine Bärnsten
  • Den mörka ängeln - Mari Jungstedt
  • Aprilväder - Vivceca Lärn
  • Den andra systern Boleyn - Philippa Gregory
  • Ut ur Egypten kallade jag min son - Anne Rice
  • Dödshavsrullarnas hemlighet - Michael Baigent

Det är säkert fler, men nu kommer jag inte på flera.

Av Marie - 29 september 2008 16:01

Det finns små saker som gör varje månad till något alldeles extra. Och just oktober månad betyder höstmarknad, läsa nya böcker, se på film och äta glass. För varje månad äter jag glass oftast Ben&Jerry, och jag har några favoriter. Chocolate Fudge Brownie, ONE Cheesecake Brownie, Bohemian Raspberry och så ska det ha kommit en ny Half Baked, men den har jag inte ätit än. För att jag äter bara 2 i månaden men jag skulle lätt kunna äta fler.

Av Häagen-Dazs så har jag bara ätit Cookies & Cream, den är jättegod och Choc Choc Chip, Cookie Dough Chip och Strawberry Cheesecake. Men min favorit är Cookies & Cream och den har dem inte där jag bor. :-(

Av Marie - 29 september 2008 15:34

Garabato, spanska för kaos, rörig eller oreda. Låter vackert, tyvärr är det även beskrivningen av mitt rum. Jag har köpt nya möbler i våras som ska hjälpa mig i oredan, men det är ännu inte klart. Men nu är det mest små pyssel kvar. Innan det är dags för nästa projekt. Som att byta bord skrivbordet som är alldels för stort då det är L format. Sen vill jag även ha ett till dvd skåp, så att det blir mer ordning där när jag väl har bestället fler dvder och en läsfotölj med tillhörande fotpall. Just nu har jag en soffa som jag inte trivs med, dels för att skinnet har spruckit på flera ställen, och så var den när jag fick överta den. Jag tror på att man ska rensa ut vid jämna mellan rum och inte ha saker som man inte gillar, detta för att det annars bildas dålig energier som gör att man inte trivs.


Nu har jag laddat upp min bild med Bsb. Jag tycker inte om att bli fotograferad, men ibland kan man göra undantag. Som tex när man gör det tillsammans med Backstreet boys.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards