I huvudet på Aponi

Alla inlägg under februari 2014

Av Marie - 27 februari 2014 22:46

Jag har börjar läsa Torka aldrig tårar utan handskar - Kärleken, som fanns med på årets bokrea. Jag håller som sagt redan på med Hobbiten och Mormor hälsar och säger förlåt, men jag kunde inte vänta. Jag var bara så sugen på att läsa böckerna och se vad och hur det skiljer sig från den filmatiserade versionen. Får se om jag kommer att tycka om den och om jag kommer orka läsa tre böcker samtidigt.

Sen håller jag även på med att med lite andra saker, som jag behöver. Håller på att gå igenom katalogerna nu, så får jag se vad det blir? Men det finns ett par saker som jag har spanat in för ett par veckor sedan, så de tänkte jag ta och klicka hem nu. Sen är det ett par andra saker också, som att bädda rent i sängen. Det är mysigt att sova i en ren bäddad säng, man känner tvättmedlet i näsborrarna. Då det snart är helg. Sen ska jag se om jag inte kan ta och börja skriva igen och kanske får tid över till att spela lite sims 3?


Av Marie - 27 februari 2014 22:13

Här är en låt som jag lyssnar på mycket just nu.



Jag satt och lyssnade igenom mina låtar då nätet krånglade, och jag kom på att jag kanske skulle ta och lyssna igenom In a world like this, innan konserten så att jag kan sjunga med. Men istället hittade jag denna låt, och lyssnade på den och fastnade för den. Det blev inte så många låtar lyssnade från Bsb albumet, när jag för stunden tycker om den här texten...

Av Marie - 22 februari 2014 22:00

Den här dagen blev inte som jag tänkt mig alls. Kom i alla fall ut på en lite längre promenad fast en del av sträckan var som Bambi på is, har fortfarande inte bokat något på Bokrean fast jag nämde det för mer än en vecka sedan så har jag ännu inte ens börjat. Men nu tror jag inte att jag vill ha så många böcker i alla fall, någon kommer det att bli men inte lika många som jag trodde vid första anblicken. Annars har jag läst en del idag och slötittat på tv. Det har inte funnit så mycket som har fångat mitt intresse idag, istället så har jag varit rastlös. Men jag ska se till att jag får någonting gjort ikväll, jag hade tänk klicka hem en present och så en och annan bok från bokrea, eller inte. Tror en av dem inte fanns med på bokrean överhuvudtaget, men jag vill ha den ändå. Sen får jag se om det blir någon film, fortsättning av Numb3rs eller om jag tar och fortsätter att läsa? För det finns ju inget att titta på tv, så då får man göra något annat.

Av Marie - 19 februari 2014 23:36

 

bilden är lånad


Kvinnan försöker ta en selfie på en av Rysslands hockeymatcher under OS. Men hon misslyckas totalt.

Har ni sett den här bilden??


Det som kommer upp i mina tankar är, om hon har glömt glasögonen hemma alt boka ny synundersökningstid?

Samt att så här går inte en ögonbottenundersökning till.


För det gjorde jag förrförra året.



Kunde inte låta bli.

Av Marie - 18 februari 2014 23:45

Har påbörjat två nya böcker sedan sist, Hobbiten nyöversättning som jag fick i julklapp och Mormor hälsar och säger förlåt. Jag har kommit ungefär 100 sidor i dem totalt, men det är 400 sidor kvar till innan jag når slutet. Och jag väntar med att det inte kommer ta så lång tid, då jag har läst:

Den förlorade synbolen

En man vid namn Ove

Mörka Platser

Saker min son behöver veta om världen

Om Gud

hittills i år. Fast det känns som jag har missat en bok? I alla fall så har jag ett antal nya serier att kolla på. Både serier som jag fick i julklapp och födelsedagspresent, sen tog jag och köpte en annan serier när det var rea och idag kom det hem ytterliggare en säsong. Så nu har jag en del att titta på ett tag. Ska ta och undersöka ett par saker imorgon bla varifrån jag ska beställa bokrean ifrån och så hade jag tänkt ta och kolla in ett par andra saker också.

Av Marie - 13 februari 2014 23:05

Sitter och kollar utbudet av årets bokrea, jag har gått igenom Adlibris där såg jag ett par stycken som var kanske, ska även gå igenom CDON hade jag tänkt för nu sitter jag och kollar vad som finns hos min lokala bokhandlare. Där fanns det en hel del fler, men frågan är vilka man ska välja? Ljudbok, roman och deckare eller kan det finnas något annat spännande att hitta? Men först ska jag nog ta och göra en lista över det böcker som jag är intresserad av, det är bara det att de tar plats och väger en hel del så det får inte heller bli för många. Annars så har jag läst ut en bok som jag började med i måndags, Saker min son behöver veta om världen en riktigt rolig bok. Passade även på att låna en ny bok när jag återlämnade denna. Det blev en bok från en författare som jag har läst av tidigre men jag minns nu inte var boken hette. Men jag ska nog ta och återgå till den och ytterliggare ett avsnitt av Cityakuten innan jag ska sova.

Av Marie - 13 februari 2014 22:53

I förra veckan så hade jag en sådan konstig dröm. Jag hade en dröm om BsB vilket inte är konstigt i sig, för jag har haft många drömmar med dem i, men den här var annorlunda. Väldigt annarlunda.

De som inte hann komma till konserterna av olika orsaker fick komma till en reserv arena i Örebro. Nå det ska vara två olika konserter i vårat av långa land nästa månad och om en hel del från bägge arenorna skulle dyka upp på ett ställa i Örebro, så kan man rätt snart räcka ut att det inte finns plats för alla. Så de som inte kom in och fick se konserten jag hann inte fick stå i kö för att få handla saker i deras affär som fanns inne på arenan. Staffet för att man kom för sent var att man fick lyssna under tiden som man handlade men när man var klar så var man tvungen att gå.


Jag kommer aldrig försent i verkliga livet, så det var inte kul alls att missa allt för att man kom försent i drömmen.

Av Marie - 9 februari 2014 21:47

Ser nu och kollar på Jills veranda, Nashville - lyssnar på en del country och vill veta lite mer om det. Just nu lyssnar jag bara på det som intressar mig men jag vet inget om dess historia. Men under större delen av veckan har jag gått runt och funderat en del, det finns en del kläder som jag behöver och som jag vill ha. Men jag vet inte var jag ska börja, så jag får nog börja med något och fortsätta när det paketet har anlänt. Det är så jobbigt när allt kommer samtidigt, det är så jobbigt/svårt att få med allt hem med bussen. Jag vet i alla fall vad jag vill ha, men inte i vilken ordning då de tyvärr finns på samma ställe men jag har i alla fall klickat hem filmen Safe Haven. Den kommer jag snart se igen snart.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards