I huvudet på Aponi

Alla inlägg under mars 2011

...

Av Marie - 29 mars 2011 22:34

Idag har jag läst som vanligt, funderar lite på att kanske låna en sherlock holms bok? Får se om de har någon inne imorgon? Annars har jag skrivit några sidor, fast jag har börjat hoppa lite, det går inte så fort som jag hade velat att skriva, dels för man bla ska ha något att skriva ner också. Får se när jag får insperation till det igen? Annars ska jag jobba en stund imorgon, sen finns det lite saker som ska fixas. Kanske att jag får insperation till att skriva lite? Annars har jag nästan spelat klart Sims-medeltiden, som faktiskt har ett bestämt slut när man klarat allt tillskillnad mot den vanliga Sims. Det har faktiskt vart skönt med lite omväxling, men jag vet ändå inte vilket jag gillar bäst?

Av Marie - 27 mars 2011 22:02

Nu snöar det igen, hoppas att den smälter bort imorgon, för jag får lust att åka bort, långt bort till senhösten, mitten av augusti till slutet. Speciellt när jag fick min lön i fredags och upptäckte vad billigt det var att åka bort 2 veckor till Kanarieöarna i slutet av augusti, nästan ingenting. Jag har förmig att jag sett betydligt högre priser på det hotellet tidigare gånger som vi åkt. Vilket får mig att vilja åka, men kruxet är att jag inte vill åka själv. Jag skulle vilja åka med någon, och frågan är hur länge man vågar chansa eller om man ska lägga ner allt? I alla fall så har jag börjat på två nya böcker, både en roman och en fakta bok, ska se om den kan ge lite fakta till den bok som jag håller på med? Annars håller jag på att spela en del, och försöka lösa problem som dyker upp i spelet, min typ av favorit spel då man får hitta på olika lösningar för att komma framåt. Annars finns det väl en del som förmodligen måste göras i veckan, och som jag inte ser framemot pga att jag fortfarande är sjuk, men jag kan alltid dela upp det. Tog och städade fåtöljen igår och det var lite jobbigt. Fast nu skulle jag gärna vilja åka bort. Eller att ha en resa beställd, det skulle vara kul att åka bort helt själv någon gång.

Ont

Av Marie - 23 mars 2011 23:42

Våren har som smått börjat titta fram, och jag har blivit sjuk. Med ont i halsen och extremt hes. Hoppas det går över relativt snabbt då det stundtals gör rätt så ont, och är tråkigt att behöva vara helt tyst. Det är ju ändå ingen som kan höra mig. Men då finns det desto mer tid att läsa, kolla på film och skriva lite. Annars kan man alltid lyssna på musik. Men jag hade nog tänkt ta och läsa lite och till och med skriva lite på min "bok" om en stund. Men innan dess ska jag nog ta och dricka något varmt, för det är riktigt jobbigt att ha ont när man ska sova. Sen får jag se vad som händer? Men snart är våren här, så man kan ta av sig dunjackan utan att riskera att bli sjuk, och där är vi inte riktigt än.

...

Av Marie - 21 mars 2011 23:01

Nu har jag snart läst ut en av mina böcker, igen. Böjelser och begär, den har hängt med ett par veckor då jag även har läst andra böcker, och en av dem är jag snart också klar med, Patient 67. Annars går jag runt och klurar på vad min roman ska handla om? Kanske att jag hinner med en rad eller två idag? Så jag hoppas att jag även får med lite bakrundstext också, just nu är det väldigt lätt nästan för lätt att skriva dialog, men man missar att skriva om det andra för att dialogen bara flytter fram. Får se hur jag ska få in den andra texten också? Annars har jag kollat på lite bilder idag, bla från solförmörkelsen, som ägde rum för några månader sedan nu. Men det finns även andra bilder som jag har suttit och studerat. Får se vad jag tar och gör med dem? Funderar i alla fall på att införskaffa mig en extern hårdisk att säkerhetskopiera en hel del grejer, känns lite reskapelt att ännu inte haft någon. Och nu också när det inom några veckor 1:a april tillkommer en skatt som ännu inte existerat gör det hela ännu mer angeläget att göra det nu. Då jag vill ha en säker plats att spara mina bilder och musik, ska bara ta och fundera på storleken först, större räcker längre och kan även säkerhetskopiera datorn vid behov. Men nu ska jag ta och skriva lite och eventuelt även läsa en rad eller två. Sen får jag se vad som händer imorgon??

Av Marie - 19 mars 2011 14:56

Äntligen, vad jag har längtat. Criminal minds är äntligen tillbaka, sedan dagen före dopparedan (julafton) men nu behöver man bara vänta några dagar till. Men det har varit en lång väntan, ibland t o m lite för lång väntan som har sträckt sig över månader utan något riktigt spännande att kolla på. Annars finns det alltid något annat att kolla på eller kolla upp. Jag hade i alla fall tänkt spela lite idag och kanske även kolla på någon film? om jag får lust. Men under tiden kan man alltid roa sig med Karl P från en idiot på resa, ibland har han så roliga kommentarer på saker, annars kan man alltid ta och hitta på något annat. Just nu ger solen en vårkänslor, men jag hade förträngt snön för en stund då jag böt bort den mot en vecka i ett mer soltätande land. Där jag fick lite sol, och blev även lite solbränd. Men det var skönt att befinna sig någon annanstans utan snö, is och halka, och tänka lite d-vitamin en stund. Men nu är det som vanligt igen, med samma lunk och måsten.

Av Marie - 19 mars 2011 13:47

Sitter och kollar på webbtv, över program som missats. Just nu är det Solsidan, och som vanligt är det ett roligt avsnitt. Efter det hade jag tänkt ta och kolla in, En idiot på resa, alltid lika kul. Synd att de försvinner eftersom och inte stannar kvar tills alla avsnitt visats. Men annars har jag hunnit med att läsa en hel del. Tagit dagliga promenader och hunnit med en bok på engelska och mer än halva av Patiens 67, som går under ett annat namn som film nämligen Shutter island, det lät väl bättre? Men jag tycker att det är en väldigt bra bok, som jag hoppas få läsa färdigt den, för det är rätt så spännande. Under tiden har jag inte skrivit så mycket på min, utan jag har funderat på hur den ska srutktureras om med mer detaljer och vad som ska hända härnäst? Den verkar bara bli bättre och bättre.

Av Marie - 6 mars 2011 22:43

Har tillbringat helgen med att läsa, lyssna lite på musik, och kollat på tv. Men jag tycker att det går fruktansvärt långsamt nu i boken som jag för tillfället läser, kanske för att jag numera är rätt trött när jag får tid över för att läsa, så jag hinner precis komma in i boken innan jag måste lägga den ifrån mig. Något som är rätt irreterande, jag hoppas att jag snart har avslutat den här boken så jag kan på börja en ny. Får se vilken det blir? Sitter i alla fall och väntar på CSI:NY om jag nu orkar stanna uppe tills dess, jag har varit seg stora delar av dagen, även när jag var på bio tidigare idag. Annars får jag ta och läsa lite sen.

Av Marie - 6 mars 2011 22:25

Den här var jag och såg på bio idag.



Den gav allt innan den tillslut tog slut, en del nya karaktärer och historier och en del andra som skulle få sina liv sammanknutna under de filmer och år som gått. Att äntligen fått ett slut, som innbär en ny början. Se den på bio eller när den släpps på dvd den 25 maj.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards