I huvudet på Aponi

Alla inlägg under april 2013

Av Marie - 23 april 2013 08:30

Här kommer lite musik som jag lyssnar på: Backstreet Boys. The story of my life och Best that I can. De får gärna släppa matrial som aldrig släpptes till det album som de skrev till.


Av Marie - 18 april 2013 13:45

Det här är en film som jag skulle vilja se.


Av Marie - 18 april 2013 13:12

Den här filmen såg jag igår. För ett par månader sedan så tog jag och läste boken We bought a zoo. Den är både rolig och ett riktigt äventyr dels för att den är baserad på en sann händelse. Benjamins fru från cancer och de hinner köpa djurparken innan hon dör. Sen blir djurparken en plats att reflektera över en förlust, och kanske vinna en annan?



Av Marie - 17 april 2013 21:00

 


Välkommen till ett dukat bord med delar från Stockholms serien/Ikea. Jag gillar det strama linjerna.


Stockholm karaff 79:-, Stockholm vinglas 39:-, Jubla ljus 49:-/8st eller 99:-/50st, Stockholm ljusstake för 3 ljus 149:-, Stockholm tallrik 139:-/2st, Stockholm tallrik 249:-/2st, Stockholm Espressokopp 99:-/2st, Stockholm glas 49:-/2st, Stockholm djup tallrik 199:-/2st

Av Marie - 17 april 2013 20:25

 


Nu när våren är på gång så brukar antalet bröllop att öka men även skolavslutningar och konfirmationer, varför då inte införskaffa ett tidlöst smycke till sig själv eller till att ge bort till någon? De anses som något man ska ha i varje hem, då de aldrig går ur tiden. Som ett klassiskt smycke aldrig gör. Här kommer några exempel med det finns många olika pärlsmycken på deras sida, Frogpearl. Hur vill du ha dina pärlor?

Av Marie - 16 april 2013 22:56

Tänk var mycket man hinner fundera över medans man är sjuk. Jag funderar på både vårskor som jag ännu inte tittat på fast nu har jag bytt model, och så några fler kläder i linne för att det svalkar så skönt när det är varmt. Jag hoppas att det blir tillräckligt varmt så att jag får använing för dem eller att jag får åka utomlands. Men jag är även sugen på en ny vårjacka, som ska vara kortare än den jag har nu. Jag funderade på en ny jeansjacka, men alla som jag har sett är för korta och min mage gillar inte att frysa för då börjar den bråka. Mer än vanligt. Annars har jag mindre än 120 sidor kvar i boken, så den lär jag läsa ut innan helgen om jag inte får så ont i magen som jag fick idag. Sen finns det även annat som jag funderar på att införskaffa. Men nu ska jag ta och kolla igenom mina favoriter bland webbtvn. Sen får jag se, kanske orkar jag mig på städningen imorgon? Det blev inte som det var tänkt idag.

Av Marie - 15 april 2013 22:29

Jag har spenderat ett par dagar nu med att kollat på mellenium serien, jag är inte helt klar med Flickan som lekte med elden är, men snart har jag även börjat titta på den sista i serien, Luftslottet som sprängdes. Får se vad jag ska se efter den filmnen, men jag valde att se om bioversionen och vänta lite med tv versionen. I brist på annat att se någon gång? Har i alla  fall bokat Hobbit som jag glömde gå och se på bio. Får se vad den handlar om? Jag har läst boken för 100 år sedan och kommer bara i håg vissa bitar, det är kanske dags att läsa om den boken snart?


Sen finns det ett par webbtv som jag missat under veckan som gått, om man är sjuk så orkar man inte med så mycket. Men nu har jag börjat få lust att se  ett par av dem igen. Som Arrow, Grey´s Anatomy, Body of Proof och Hannibal och jag fått inte glömma Criminal Minds heller. De andra serierna är det uppehåll i just nu, vilket jag tycker är synd för jag skulle vilja se dem också, men å andra sidan skulle det annars inte finnas så mycket att se i sommar som de skulle visa allt på än gång. Och då skulle jag mutra för det då. Sen finns det nog ett par till webbavsnitt som Elementry tror jag att den heter som jag också följer annars vet jag inte hälften av vad de heter eller i alla fall stavas. Är det bra så är jag kvar och tittar.


Nu är det bara två dagar kvar till sluttentan i Sims 3. Hu, jag tycker att det har varit en pärs och jag vill knappt läsa något mer i min bok. Det har nästan blivit 100 sidor idag bara för att stå ut att spela lite grann. Nu kommer det nog dröja ett par dagar innan mannen får ta sin examen, det räckte att hon skulle få sin. Sen har jag även fått lust att städa lite, jag tror att jag fick mersmak sedan sist. Får ta och sätta igång imorgon, för övrigt så skulle jag även vilja måla om. Till bland annat antikblått och så linne, tror jag. Men jag måste även måla taket sedan man ser fuktfläkar från när det regnade in. Får se hur det går/slutar? Kanske liten mer marin känsla över det hela också när det bli klart.

Av Marie - 15 april 2013 18:32

Vi vet alla att det finns 12 stjärntecken med tre beskkrivande ord om varje tecken. Visste du att man nu kan få dem orden i form av ett armband? Jo, färgen på armbandet är färgen på månadstenen om man känner till den? Annars har jag placerat dem i ordning från Stenbocken högst upp till vänster till Skytten längst ner till höger.


 

De finns bland annat att få genom lyxxa.se, de har även andra märkessmycken. Om du får lust att bära ditt stjärntecken runt din handled och visa vem du är.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards