I huvudet på Aponi

Alla inlägg under augusti 2009

Av Marie - 31 augusti 2009 22:51

Jag sitter här och funderar lite, på vad jag skulle vilja ha. Jag plockar och väljer och sitter faktiskt och gör ett collage av bilder, medan jag lyssnar på musik. Det är en del jag är sugen på att köpa, så det är nog bäst att dela upp beställning i två, tror jag. Det är mycket som man ser som man vill ha, sen är det frågan om det är möjligt, men det är en helt annat fråga. Nu ska jag se om jag kan köpa en del av vad jag har velat ha i flera månader nu. Får se vad som beställs först...


Bilderna är lånade.

Av Marie - 31 augusti 2009 20:09

Idag tog jag och gick en lite promenad, annars har jag mest stickat idag, eller hjälpt mamma med sin stickning, ibland är det roligt att hjälpa till. Om en stund är det veckans CSI NY som jag planerar att se och sen kanske jag får ta och städa mitt rum imorgon? Men det skulle vara roligt att ta och åka på någon dagskryssning snart eller i alla fall att beställa hem en del av det man har gått och funderat på nu en tid. Annars håller jag på med boken och springer efter min katt så fort hon skriker, vi tror hon har fått epelpsi den senaste veckan, och vi har även upptäckt att hon mår bättre när jag är med henne under hennes attaker, så jag har att göra.

Av Marie - 30 augusti 2009 20:59

Glaskula stor 59,-

Glaskula liten 39,-

Kakfat 199,-

Boda Nova glasfat 199,-

Kaffekopp 25,-

Tavla 1299,-


hos tingforhem


Amphore Hilos Creta vas


Pris: 31,00 €
Bredd: 12.00 cm
Längd: 18.00 cm


finns också


Pris: 43,30 €
Bredd: 14.00 cm
Längd: 22.00 cm

Pris: 72,35 €
Bredd: 16.00 cm
Längd: 24.00 cm


Amphore Asas Creta Vas


Pris: 74,95 €
Bredd: 12.00 cm
Längd: 26.00 cm


hos Lafioredeco

Av Marie - 30 augusti 2009 19:56

Idag var jag ner till centrum, och skaffade mig en stor ram till Nick postern, så den håller sig hel - längre, jag passade på att bytta batteri på min klocka, sen kollade jag på lite klockor under tiden som jag väntade. Sen tog jag och köpte 2 prynadskuddar i två olika blåa nyanser, till min framtida soffa och en pläd i 100 % bomull. Hade planer på att köpa 3 st värmeljushållare i blått, men jag hade ingenstans att ha dem på, så de får jag göra till veckan, eller nästa helg. Sen innan jag åkte hem tog jag och köpte två bakelser,något tyckte jag att jag och mamma var värda, då vi är hemma och är katt vakter, medan den andra styrkan har åkt på semester. Får se om jag får tid över till att läsa lite gran och om jag sen ska ta och titta på lite mer Förhäxad avsnitt, tro?

Av Marie - 30 augusti 2009 19:27

Enligt Backstreet boys twitter sida så kommer de snart hit. Nu i veckan kommer de till europa för PR resa, i Spanien, Tyskland, Schweiz och Sverige. Det är kul att de kommer hit, och kanske man får träffa dem innan konserten? Det är nog en anledning om någon att ta sig in till Stockholm, om man har vägarna förbi. ;)

Av Marie - 29 augusti 2009 23:46

Idag har man känt höst i luften, och jag har spelat en stund idag men jag har knappt läst något. Jag har haft annat att göra. Men jag skulle väldigt gärna vilja beställa lite saker från ikea, men jag tror att jag måste vänta lite med det tills det inte läcker in något från taket. Tills dess får jag nog snart ta och flytta ut cd skivorna, dit de var förut i sitt ställ för att ha plats till att förvara mina filmer på. Men det finns även andra grejer jag sett som jag vill ha, som ett mindre skrivbord, men man får väl ta och drömma vidare...


Får se om jag tar och åker ner till centrum imorgon? Titta lite i butiker och bytta batteri till klockan. Annars får jag se vad som händer? Men jag har lite som jag vill eller måste göra imorgon. Men nu är jag jättetrött, och tänker gå och läsa lite innan jag går och lägger mig. 

Av Marie - 28 augusti 2009 23:41

Jag har klippt håret idag, det var verkligen på tiden, det var ett tag sedan sist. Men jag har inte läst lika mycket som jag skulle ha velat göra, jag har bara kommit ett kapitel än så länge. Man känner i kroppen att de två senaste dagarna blev lite för mycket läsning för att riktigt tycka det är roligt, just nu. Hoppas att det vänder snart, annars kommer det inte att bli en rolig läsning av den här boken. Just nu finns det så mycket som jag skulle vilja göra, och man kan inte göra allt, fast man ibland skulle vilja eller till och med hade lust med det. Men jag hoppas att jag kan göra någonting av det, i alla fall. Drömmar kostar inget, eller fall medan man drömmer. Men nu ska jag ta och gå och läsa en stund.

Av Marie - 28 augusti 2009 22:48

Tydligen är det här This is Us, tracklista.

 

1. Straight Through My Heart
2. Bigger
3. Bye Bye Love
4. All Of Your Life (You Need Love)
5. If I Knew Then
6. This Is Us
7. PDA
8. Masquerade
9. She's A Dream
10. Shattered
11. Undone


Jag trodde att den skulle innehålla flera låtar, som Fallen Angel och Helpless? Det är löjligt få låtar för nästan 200 kr. Kanske finns albumet i 2 olika versioner? Tydligen finns den i deluxe (precis som Unbreakable) för 189, den vanliga ligger på 159 kr. Hoppas deluxe har Helpless och Fallen Angel och något eller några fler låtar.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards