I huvudet på Aponi

Alla inlägg under maj 2013

Av Marie - 18 maj 2013 22:39

Jag gillar verkligen Permanent Stain - Backstreet Boys, jag önskar att både albumet kom i nästa månad istället för i slutet av juli. För jag tror att resten av låtarna är lika bra som den här. Som jag har lyssnat på om och om i timmar. Nu är bara frågan hur man ska få tag på låten?? Den är gratis om man bokar en biljett till deras kommande turné men jag tror inte att det kommer att gälla i Sverige då vi inte bokar via ticknetmaster. Synd för jag börjar snart tycka att det är en av mina favorit av Bsb.



Appropå Bsb, måste komma tillbaka och lyssna på den här låten under tiden som ESC går på tv. Vissa länders bidrag ger min huvudvärk men jag blir lugn av denna låt. Eller ja, jag blir även på danshumör...

Av Marie - 15 maj 2013 23:06

Snart kommer In a world like this tour hit, hoppas jag för jag skulle gärna vilja höra dem alla 5 LIVE igen, men först ut är albumet In a world like this som släpps den 30 juli. Hoppas den även släpps här också det datumet, ibland vill man inte importera ett album för att den inte släpps här. Då är det lättare att handla den digitalt från iTunes istället. Jag har hört några få sekunder från en del låtar från albumet, men nu är jag nyfiken på att få höra dem i sin helhet.



Om ni vill lyssna...

Av Marie - 15 maj 2013 22:37

 

lånat från Ikea


Här kommer fler saker som jag gillar från den nya Stockholm serien på ikea. Den här gången så är det tänkt som till ett vardagsrum fast de kan användas som annat i andra rum också men det var från det temat som jag satte ihop bilderna till.


Stockholm sidebord  3495:-, Stockholm 3 sits soffa 14995:-, Stockholm soffbord  1995:-, Stockholm golvlampa 1295:-, Stockholm skåp 3495:-, Stockholm takkrona 995:-, Stockholm tv-bänk 2995:-, Stockholm fåtölj 2995:-, Stockholm satsbord 1795:-, Stockholm ullmatta 250x350 cm 2995:-

Av Marie - 15 maj 2013 22:17

Jag tog lite ledig från skrivandet. Kände mig inte så insperarad till att skriva något, så det blev inget gjort här. Håller på att fixa inför min andra vernissage i höst, just nu så ska jag välja ut några bilder som ska med. Samt att jag ska börja måla om, nu har jag äntligen bestämt mig för vilka färger, och det blev inte alls vit och blått utan beige och grått, fanns inte så många färger att välja mellan och jag vill inte att bägge färgerna ska vara kalla men det ska bli skönt när det är gjort så att man kan ta och skaffa sig en lite bredare säng. Jag har märkt att jag inte sover så bra i min smala säng (90 cm) och tänker lägga till en 50 cm till som har smartförvaring, för bland annat täcken mm och lite småhyllor för böcker. Jag hoppas kunna börja snart, så att jag är ett steg närmare sängen. Annars funderar jag på lite andra saker som att gå på konsert, men även skicka efter lite kläder i svalkande lingarn.

Av Marie - 6 maj 2013 08:45

För några månader sedan, någon dag efter Hamburger Börs och Magnus Uggla så började planeringen inför ett nytt artist uppträdande. Den här gången så var det Cirkus och Jerry Williams som lockade och jag har nu sett honom 3 gånger men han är inte en av mina idoler utan jag följer med för att andra vill det, först var det att vänta på att Cirkus öppnade upp dörrarna så att man fick äta sin lunch som bestod av kalv ytterfile och potatis fondant och till efterrätt passionspannakotta. Hade helst ätit något med choklad istället, för en hel del grädde som bara smakade söt. Sen drog konserten igång som påminnde om den första jag såg med honom när han gick igenom sin karriär (Göta Lejon) men nu sjöngs det lite nyare låtar plus att han hade "några fans" på scenen som även sjöng några låtar, spelade av Sofia Källgren, Marie Robertson, Anna Sise och del av sketcherna var riktigt roliga. Jerry Williams tar med showen farväl och går i pension. Detta är den sista stora prodution som han medverkar i, och i en ålder av 71 så tycker jag att det är med all rätt. Man ska sluta när man är på topp...


Jag var riktigt trött när jag kom hem.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards