I huvudet på Aponi

Alla inlägg under april 2011

Av Marie - 29 april 2011 23:22

Gjorde illa mig på kartongerna idag, de är för vassa när man ska sätta ihop dem, hade ju plåster på bägge händerna tillslut. Eller så är det jag som är för snabb när jag viker ihop/sätter ihop dem? Annars har jag gått igenom vilka kläder som jag vill ha, får ta och göra det imorgon, något ska man väl göra på valborg? Annars hade jag tänkt läsa snart, men spela klart spelet först, sen får jag se om jag börjar titta på en film eller om jag är för trött för det? Annars finns det ett par andra saker som måste bli av i helgen. Såg lite på bröllopet idag när jag kom hem, men jag tyckte det var väldigt mycket stelare än Daniel och Viktorias eller så är det bara så det såg ut??? Blev ju rätt långtråkigt den stunden som man såg.

Av Marie - 28 april 2011 23:32

Tog och åkte iväg på skojakt idag i solskenet, och ja jag fick tag på skon men det blev inget skoköp, då jag hade/har för stor läst. Då skorna hade en smalare bred/läst än vad jag har. Får väl ta och använda de skor jag har, synd då jag ville ha en annan typ av sko än en vanlig sandal. Fast då har jag mer att köpa kläder för, så det jämnar ut sig ändå. Annars har jag läst lite idag, tänkte göra det om en stund också. Tog ett tag innan jag kom in i boken, annars så strulade bussen idag fast det gjorde den igår också. Igår startade den inte, så vi fick åka med bussen som skulle ha avgått efter den jag skulle med, och lyckades inte bli försenad. Idag kom jag något längre innan bussen började att koka. Men det enda som jag skulle passa idag var tåget, så det var inte riktigt lika stressigt, när man inte hade något att komma försent till.

Av Marie - 27 april 2011 23:42

Jag har börjat läsa en ny bok igen, Ormens tecken den här gången. Var och kollade på skor efter jag slutat jobba idag, men det fanns inte där, så jag funderar på att ta och åka till en annan affär, om det inte finns där heller tänker jag ge det ett försökt till innan jag lägger ner hela skojakten. Annars får jag se vad jag kan hitta mer när jag är där, är lite sugen på olika sätt att sätta upp håret nu när det har blivit vår annars ska jag göra det sista innan jag beställer lite nya sommarkläder, hade tänkte mig kläder i linne. Sen får jag se om jag skriver lite också? Men nu ska jag läsa en stund till.

Av Marie - 27 april 2011 23:29

Igår tog jag en runda och gick runt och fotade lite, men vet inte hur det blev än?    Dock så tror jag inte bilderna på blommorna blev så bra, pga att solen gömde sig bakom ett moln större delen av promenaden, vilket ledde till att blommorna var stängda. Så det blev inte så mycket bilder på blåsippor som jag hade velat. Men det finns alltid andra sett att njuta av bilder av blåsippor dock inte tagna av mig. Solen kom tillbaka lagom till att jag var tvungen att gå hem. :P

Av Marie - 24 april 2011 23:12

Påsken är till för att ladda batterierna - i alla fall känns det så, med röda dagar och en hel del sol. Jag har läst en hel del idag framför allt ute men också inne - förstås. Ska fortsätta lite innan jag somnar. Har även gått en stund idag, men dock inte lika mycket som igår då jag fick skoskav.    Men det var skönt att komma ut en stund. Annars har jag solat lite idag, runt en kvart. En stor del av tiden läste jag, men jag satt och lyssnade på fåglarna. Annars har jag funderat en stund idag, får se när jag tar och genomför det? Sen ska jag försöka skriva lite senare hade jag tänkt. Så får jag se vad som händer imorgon??

Av Marie - 23 april 2011 22:59

Det finns mycket smått och gott som man kan få på bild, då man är ute och går med kameran. Som en fin rondel med drakblodsträd som är fridlyst på kanarieöarna, fast jag har ett sådant träd hemma som jag köpte där nere för några år sedan. Men det växer så sakta så sakta, fast det gör det nog där nere också...?


  En annorlunda rondel? Men ganska mafig, då man kan sitta under det stora trädet och ta igen sig lite.


Det är nästan som man länktar tillbaka när man ser på bilder tagna därifrån. Men hade det varit bättre väder så hade det blivit mer bilder, och även en del från parken som vi aldrig kom till. Så en hel del av bilderna är från samma dag, då jag var ute och gick och hittade den här fina blomman. Som jag skulle kunna tänka mig att ha på väggen som tavla, men jag vet inte vad det är för blomma??


  Under min promenad, mittemot brandstation.


Där fanns också ett annat träd, med en vit blomma i.

 

Jag åt under veckan:

fredag: blodigstek och grönsaker

lördag: pasta carbonara

söndag: pizza med ananas vid hotellet

måndag: potatismos med korv och köttbullar hemlagat

tisdag: svärdfisk

onsdag: gyros

torsdag: lammkokletter och bakpotatis


   

En bild från affären, då man såg en del av hotellanläggningen. Och så bergen från när vi gick upp och åt. Man ser på matlistan de dagar det var för kallt att gå ut och äta på resturang, då det var 2,3 km att ta sig till en resturang och sedan tillbaka. Lite långt när det var så kallt.

Av Marie - 23 april 2011 22:40

I mars månad tog jag och åkte till Kanarieöarna med pappa och farmor. Det var ett snöigt landskap, och snöblandat regn som vi lämnade bakom oss, för en vecka i solens tecken. Dock var det småruggit i 2 dagar då det snöade uppe på berget, Tejede. Men annars var det sol de andra dagarna, dock var det inte alltid varmt.


     Utanför vårat hus.


Annars hörde man utryckningsfordonet ett par gånger per dag, men det var för att de låg ganska nära vårat hotell. Som vi promenerade till och från nästan varje dag (utom när det var för kallt) nyttigt med motion. Vi var även uppe och gick lite i San Fernando, när jag ville sträcka på benen efter att ha varit inne hela dagen då det var för kallt för att gå ut. Dock fick vi inte med oss kameran. Men jag gick upp en del av sträckan innan vi åkte hem.


   

Utanför brandstationen. Det kändes i benen att gå upp dit.


Det var skönt att gå och röra sig, men det var tråkigt att vi aldrig kom upp till djurparken och att det blev dåligt väder, för det blev inte så många foton som jag skulle ha. Får väl åka tillbaka snart och ta några till....

Av Marie - 23 april 2011 20:49

Idag har jag nästan gått 10000 steg, och det känns i kroppen. Men under rundorna så har sett både blåsippor, vitsippor, tusselago och tusenskönor. Men jag såg även en annan blomma som jag inte vet vad den heter, sitter i 3 grupper av blommor, där en är rosa, en rosalila och helt lila. Det var en fin liten blomma. Sen har jag även suttit en stund i solen, både igår och idag. Och det är inte så att man länktar utomlands, skulle gärna vilja åka en vända i år. Skulle kunna tänka mig kanarieöarna, igen. Men jag vill inte åka själv, det är både tråkigt och ensamt.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards