I huvudet på Aponi

Alla inlägg under januari 2010

Av Marie - 31 januari 2010 20:01

Jag sitter här och funderar lite, efter ha haft jätteont i magen, då hjälpte det lite att ha något att läsa. Men nu hoppas jag inte att jag har så pass ont i magen på ett tag. Jag har några funderingar som jag funderar på att göra. Det finns inte heller så mycket att se ikväll förutom CSI som börjar om ett par timmar, för en del har jag redan sett. Men man kan alltid fortsätta kolla på Grey´s, men det gör jag så gärna. Annars ska jag även försöka ta och läsa lite mer ur boken, som jag började på igår. Och så ska jag ta och fundera lite till, annars vet jag inte vad mer jag orkar göra idag?? Men jag ska nog ta och fika sen, då jag knappt orkade äta för att jag hade så ont. Sen får jag se hur det blir, och vad jag mer tar och gör idag?? Imorgon kanske jag till och med orkar städa??

Av Marie - 30 januari 2010 23:16

Dagen har gått rätt skapligt fort, fast det inte blev som jag hade tänk mig. :( Får se om jag kommer in till stan i veckan istället? Idag var det riktigt kallt, men nu har det börjat bli varmare igen, kan den inte ta och bestämma sig någon gång och stå fast vid det?? Jag har i alla fall hunnit läsa ut Sommardöden idag, och både den och första delen av serien Midvinterblod är väldigt spännande, de är helt klart värda att läsas, skrivna av Mons Kallentoft. Men nu ska jag strax börja med Brytpunkt:Uppsala, skriven av Broberg & Lundström, och nu är det mindre än en månad kvar till bokrean. Undra vad det är för spännande titlar som finns med i år?? Bokrean går av stapeln torsdagen den 25 februari, i alla fall. Men det är ett tag fram tills dess. Nu ska jag nog ta och dricka lite té och kolla på Grey´s Anatomy, och fundera lite över morgon dagen?? Min klockradio gick ju sönder idag, eller den fungerar men högtalaren i den har gått sönder. Får se vad jag gör för att åtgärda den, jag gillade den jag hade som man kunde spela sin egen musik när man vaknade, men nu finns det väl bara en uppsjö klockradio med mp3 kontakter, och jag vet inte vilken jag ska välja?? Om jag ska vänta lite till....???

Av Marie - 28 januari 2010 23:48

Idag fyller Nickolas Carter 30 år, vad tiden går. Fast det är ett par år sedan första albumet kom ut, och han var 16 år. Hoppas de släpper en ny cd inom en snar framtid, de skulle ju snart in i studion igen efter världsturnén. Så det kommer lite bra musik igen, fast tills dess får väl Nick njuta lite av sin dag.

Av Marie - 28 januari 2010 23:39

Jag hade en riktigt märklig dröm inatt, att jag befann mig i en garderob fylld med kläder, smycken och skor. En del fick jag, men sen fanns det riktigt märkliga kläder men framför allt skor, som man rullade ut sulan på. Vet inte riktigt vad den drömmen antyde? Men jag har i alla fall tränat en hel del, först har jag skottat, en hel del - vilket var skönt på sitt vis, sen har jag kört magövningar och gått en liten stund på crosstrainen, så nu känner jag av mina muskler lite grann, men måste ändå säga att det känns rätt skönt. Kör magövningar under reklampauserna, något roligare har jag inte för mig. Men jag har även hunnit läsa lite grann idag, får se om det blir lite mer av den varan imorgon?? Sen ska jag nog ta och fundera lite grann och kanske dricka lite té, innan jag går och knytter mig.

Av Marie - 27 januari 2010 22:19

Jag sitter och funderar lite, utanför fönstret så snöar det. Det har det gjort hela dagen, och jag har fått skotta av trappan och runt den för att kunna borsta bort snön. Snön, jag vet inte om jag vill att det ska komma så mycket mer? Börjar kännas som det är nog nu. Annars har jag suttit inne och läst, har snart kommit halvvägs. Får se när jag har läst ut Sommardöden, det är märkligt att läsa som sommar och speciellt när den är riktigt, riktigt varm - och ute singlar snöflingor ner. Konstig kontrast. Jag tänker i alla fall ta och kolla på Grey´s Anatomy säsong 5, om en stund. Sen får jag se, kanske jag dricker lite té? Annars får jag se vad som händer imorgon, jag hade kanske tänk att gå på en liten promenad.

Av Marie - 25 januari 2010 23:21

Jag sitter här och funderar, en aning trött, mest efter ha börjat äta Q10 som jag måste ha haft brist på innan. Sover som en stock gör man också. Så jag har inte orkat skriva på några dagar, det har inte känns att det har funnits något att skriva om heller. Jag tågar fram i mitt läsande och funderar lite grann över livet i stort men även vad jag ska göra imorgon? Jag har lite funderingar. Annars ska jag väl ta och försöka läsa ut boken, men annars kollade jag på en del tv program i helgen. Som På spåret, Stjärnorna på slottet, som stundtals har varit väldigt kul. CSI NY och Miami, och så Spårlöst ikväll. Imorgon är det dags för Mästarnas mästare igen, undra vem som vinner då?? Men nu ska jag nog snart ta och lägga mig.

Av Marie - 22 januari 2010 23:52

Idag var jag nere och gjorde mina ärenden, jag kom äntligen iväg tillslut efter ha haft ont i magen igår. Jag passade inte på att låna några nya böcker då jag fick en del både till jul och på min födelsedag, sen finns det lite andra böcker som jag också vill läsa, så det får vila litet tag. Annars kanske jag tar och åker ner till centrum igen i helgen? Får se vad jag gör, och kollar på lite som jag inte orkade göra idag. Sprang i alla fall på en gammal lärare, får väl ta och besöka dem under våren. Nu ska det ju bli kallare igen. Nu hade jag tänk ta och fundera lite grann och så fortsätta kolla på filmen som jag inte orkade kolla klart igår. Sen får jag väl ta och läsa lite grann innan jag somnar.

Av Marie - 21 januari 2010 21:51

Vilken svordom använder du mest? Svär helst inte
Vilken tid är din väckarklocka inställd på? 09.45
Var köper du dina matvaror ifrån? ICA
Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden? Helst, fast beror ändå lite på vad som finns i bakgrunden.
Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa? En lägenhet
Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan? Nej
Vad åt du till middag senast? Potatisbullar och bacon
Kan du vissla? Nej
Tittade du på tecknat när du var liten? Ja
Äger du några popband t-shirts? Ja, sover helst i dem
När flög du senast? 090610
Pratar du några andra språk? Engelska
Har du gråtit offentligt? Ja
Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar? Kanske piercing i örat?
Vad har du med dig in på bion? Godis och juice
Vad har du för väder? Snö
Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet? Datorkunskap
När sov du senast på golvet? I oktober i fjol
Gillar du din boendesituation? Vill flytta hemifrån någon gång
Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera? 8 - 9
Är dina dagar fullbokade och stressiga? Nej
Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna? Nej
Hur gammal blir du nästa födelsedag? 28
Tror du på liv på andra planeter? Ja
Skulle du någonsin hoppa fallskärm? Vet inte
Tycker du om att krama folk? Det beror på
Äger du en digitalkamera? Ja
Vilka kändisar har du blivit jämförd med? Prissesan Viktoria kanske??
Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det? Nej
Får du dåligt samvete efter du ätit kött? Nej
Är du mörkrädd? Nej
Tre saker du alltid har med dig? Nycklar, Ipod

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards