I huvudet på Aponi

Alla inlägg under september 2012

Av Marie - 30 september 2012 22:48

Just nu är jag inne på att fotografera min liten bländartid, så att objektet blir tydligt med suddig bakrund. Perfekt, något jag inte kunde göra förut då jag "bara" hade en kompaktkamera. Men så här vackert kan det bli. Om jag gör allt rätt, vilket är lite klurigt när jag inte har inte har ägt kameran så länge. Men visst blir det vacker bild???


 

Av Marie - 30 september 2012 22:26

Tog och läste igenom gamla inlägg som jag skrev för flera år sedan. Tycker att jag skrev lite roligare eller i alla fall oftare än just nu. Det enda jag har gjort idag är att jag har skrivit lite i min "bok" läst en del ur Frukta inte - som är rätt så bra, och så har jag varit och tagit en massa höstbilder och lyssnat lite på musik. Ja, just det har håller även på att kolla på Sex and the city igen, började på säsong 3 idag. Nu sitter jag och lyssnar på David Garrett och vilar öronen medan jag läser ett blogginlägg.   I veckan som kommer funderar jag på att träna men även att ta mig en sväng förbi Stockholm om jag hinner? Det finns ett par saker som jag sugen på, men mest vore nog att skicka efter sakerna istället...  Annars sitter jag och gör en lista med saker som jag måste ha med på min resa. Lika bra att börja långt i förtid.

Av Marie - 30 september 2012 21:23

Jag sitter och lyssnar på små snuttar av låtar på iTunes, jag funderar på att handla ett nytt album. Men det nya från MIKA, jag tror att jag vetar med den. Låtarna har inte fastnat ännu. Så jag har nu börjat lyssna genom ett annat album istället. Önskar att BSB album redan skulle finnas att köpas, istället får man glädjas över att det förmodligen kommer inom ett år, istället för att den finns i handeln just nu. Snart tar jag och lyssnar på artister som jag redan har i mitt musikhylla. Vet inte om jag är kräsen? Men snart tror jag hoppet är ute att det blir något ikväll. Det krävs nog flera omgångar innan jag kan välja, det märks att jag inte har lyssnat på radion på 1,5 år. Jag vet två album som jag är intresserad av men det kommer inte ut förens ett par dagar till 2 veckor, men jag skulle vilja ha något nytt nu men jag har gett upp.

Av Marie - 30 september 2012 20:32

Idag var en perfekt dag för att fotografera - det regnade inte. Men för den skulle var det lite för kallt om fingrarna. Men jag ville ute och testa att fota höstbilder sedan mitt kameraköp i våras. Jag hade tänkt träna lite till med att ta några andra höstbilder lite senare nästa vecka. Funderar på om det är något som jag saknar? Kanske ett stativ eller ett till minneskort, men ännu tycker jag inte att det märks i bilderna att jag inte äger ett stort stativ utan "bara" ett resestativ, men sen var det där med ytterliggare ett minneskort. Det går att köpa men det finns flera olika klasser och olika typer av kort??? Förstår inte så mycket, lättas är att köpa samma som jag redan köpte till kameran?


Enligt mig så är de snyggaste färgerna på löven på hösten, röda eller lila.


 

Stod i en trappa och tog ett annat fotografi, när jag såg ner och tyckte att den här bilder också skulle bli fin.


Av Marie - 25 september 2012 23:42

Jag sitter och lyssnar på lite musik, Under the radar, Daniel Powter - det känns lagom höstligt det är ju mer än en vecka sedan jag kom åt min musikskatt på datorn, ska ta och säkerhetskopiera den. Har tre album att kopiera, ett är rätt nytt Agnes nya och de två andra fick jag låna av min bror, Mika. Annars har jag suttit och tittat på lite halvädelstenar idag, är så sugen att skapa några egna armband. Men jag kan inte bestämma mig för vilka färger jag skulle kunna tänka mig? Blå och grönt, men jag tror att jag vill ha någon färg till. Annars har jag läst lite idag, tills foten somnade. Men jag trodde att jag skulle ha hunnit läsa en hel del idag, men jag har gjort annat sedan foten slutade göra ont. Men det finns ännu en del som jag ska göra innan jag tar läser några sidor till innan jag somnar.

Av Marie - 22 september 2012 23:10

Ända sedan jag såg The girl with the dragon tattoo, har jag velat se om den svenska triologin och nu har jag äntligen börjat. Höstmörkret ger den en extra dimension, det är kallt, mörkt och skrämmande. Då finns det något lockande att krypa upp med en filt om benen och en kopp te och kolla på lite film. Annars läser jag Anne Holts Frukta inte, och jag tycker att den är spännande i alla fall får se vad som händer...?

Imorgon ska det fixas lite grann, som jag redan hade trott skulle blivit av men jag orkade inte riktigt med det eftersom jag fortfarande inte är helt hundra. Får nog bara plocka undan och damma av imorgon, så det är klart, mår i alla fall inte illa längre vilket ställde till det när jag tänkte städa tidigare i veckan. Tappade lusten när det kändes som en vandrande ålandsbåt som fått städlust.

Av Marie - 21 september 2012 18:23

Taylor Swift som jag har lyssnat på sedan Fearless och jag gillade verkligen förra albumet Speak Now, nu släpper hon sitt tredje om en månad - Red. Jag länktar redan.


Av Marie - 21 september 2012 17:56

Det är bara gulligt när en strandsatt liten getunge sitter fast och till sin räddning kommer en liten söt gris simmande och räddar geten.


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards