I huvudet på Aponi

Alla inlägg under januari 2015

Av Marie - 31 januari 2015 15:27

Av Marie - 30 januari 2015 19:41

Jag hade tänkt testa på att skriva på en annan portal, speciellt efter vad som händer igår kväll, när alla ä, å och ö försvann från texten. Men jag annars varit intresserad av vad som skiljer dem bägge åt, kanske kommer jag att gilla den portalen mer? Annars kanske kommer jag tillbaka hit??


Den nya bloggen ligger här.

Av Marie - 29 januari 2015 23:22

Här är ett ställe som jag inte skulle tacka nej till, om jag hade pengarna. Men jag gillar hur den ser ut, ett litet hus med allt som det tillhör. Det är bilder från samma hus, fast den ena sidan får man själv ta fram vad den andra av länkarna kommer att visa. Jag väntar med spänning tills den här filmen släpps på dvd eller bio, för jag vill både se den och äga den. Jag älskar alla andra filmer som är gjorda på hans böcker.



Såg att det om ett par månader är det premiär för Ted 2, ser med spänning framemot trailern om det är något att se. Annars håller jag på att lär mig lite mer om vad man kan änka på när man bloggar, något jag lärt lite om tidigare för väldigt många år sedan och någonstans på vägen så försvann en del av det. Ska se om jag kan lära mig lite fler tips och se om det lär märkas av här? Det känns som jag skulle behöva lite tips, får det är ett par år sedan jag började. Dock vet jag inte varför den beter sig som den vill just nu och bytter ut Ã¥,ä och ö mot något helt annat.

Av Marie - 28 januari 2015 22:26

Jag har ägnat stora delen av gårdagen med att skriva, förstunden är det roligt igen - att skriva. Kanske det är därför som det går lättare att får ner orden än under senaste året? Ska försöka få ner saker på pappret och förhoppningvis också klar med boken. Här är ett smakprov som jag skrev på igår.


  • Här på tavlan kan ni se området över fyndplatsen. Här ser ni var vi hittade fyndet.

  • Åt vilket håll låg handen åt?

  • Den låg här i närheten av bryggan.

  • På vilken sida om bryggan? undrade Nathaniel.

  • Här på högra sidan i vassen.

  • Och åt vilket håll pekade handen åt?

  • Vad spelar det för roll åt vilket håll handen pekade åt, den bara låg där.

  • Åt vilket håll låg pekfingret åt?

  • Här åt vänster.


Men under tiden som jag sitter och skriver tittar jag även på mina serier, men jag gillade verkligen State of Affairs, kanske ska jag se om den innan imorgon kväll? Det är en blandning av Scandal och Criminal Minds så om man gillar dem serierna så har man även behållning av State of Affairs som visas på 3:an. Men detta har även lett till att tiden till att läsa har försvunnit, att det ska vara så svårt att göra både ock.

 

 

från bonaparte

 

Detta var i alla fall vårkläderna som jag tillslut bestämde mig för i helgen. Fast först ska det ju bli vår först, jag har tröttnat på denna ständiga halka. Is och blötsnö, sen kommer regnet och så är det snorhalt till morgonen därpå. Så jag längtar efter vår eller en vinter som håller i sig. Just nu ser jag på STALKER i brist på annat, fast jag tror även att denna kan bli en serie som man fastnar i.

Av Marie - 26 januari 2015 22:48

Idag har jag läst flera kapitel ur boken och jag tog och räknade ut tidigare idag om jag fortsätter att hålla samma tempo som idag som kommer det ta mer än 14 dagar innan jag har läst ut den. Det är ett tag sedan jag läste en sådan här tegelsten, så det kommer nog ta lite tid att hinna igenom den. Men med lite tur borde jag hinna lite mer än hälften så långt från där jag är nu så får jag ta och låna om den. Han har i alla fall hamnat i slumkvarteren i Bombay i berättelsen, det är så långt som jag har kommit i alla fall. Annars så har jag sett stora delar av förra veckans serier, att jag även tog och tittade på ett från Scandal. Men jag sitter och tittar på förra veckans sista avsnitt av Tyst vittne och jag tror inte att jag kommer orka titta på vare sig Good wife, eller någon annan av mina serier ikväll.


Det står mellan State of Affairs eller Scandal.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards