I huvudet på Aponi

Alla inlägg under augusti 2011

Av Marie - 26 augusti 2011 18:42

Vem blir inte glad? Jag bara kände att denna sida inte haft någon BsB på ett tag. Och en studsande Brian - vem blir inte glad av det?


Sen anledningen till detta  inlägg. En låt från Nicks album I'm taking off... som finns med på det tyska versionen som också gärna får vara med på den svenska, för den är riktigt bra. Coma - ännu en som han själv skrivit.


Sen ett klipp med galna, men mest komiska bilder.


Den här låten med Nick från USAs version av I'm taking off... är inte heller dum.


Så ett helt medley av Nick Carter/Backstreet Boys i detta inlägg.

Av Marie - 24 augusti 2011 23:34

Sitter och leker lite med mina bilder. Hade tänkt ta och framkalla några av dem inom en snar framtid, fast det tar en stund innan man blir nöjd men några av bilderna. :) Men några hade jag tänkt framkalla, som jag tagit i år. Dock finns det några som jag vill leka lite med, för att se om det blir ännu bättre?? Sen började leka fram en ny header???? Vet inte om det fungerar än, eller hur den blir. Men det får gärna bli något nytt.

Imorgon ska jag nog ta och promenera en sväng - märkt en förändring på vågen (har dock börjat med omega-3 idag) som underlättar viktminskning. Hittade en sort som man dricker men som inte smakar lacknafta (vilket jag tycker att de andra gör). Det ger även fler fördelar, då stora delar av kroppen innehåller omega, eller behöver det bränslet för att fungera. Annars får jag se om jag tar och läser en stund eller skriver något??

Av Marie - 23 augusti 2011 23:00

I fredags var jag i Stockholm, under någon timme och det är några år sedan som jag befann mig i stan, en del nya butiker har tillkommit sedan sist men också en hel del tiggare. Då är man inte så sugen på att promenera en liten bit, jag gick runt 2 km och såg mer än 6 stycken, förutom den på tåget som sprang runt med lappar. Och i helgen var jag på födelsedagskalas, och åt mat. Spenderade även lite tid med att kolla igenom den nya IKEA katalogen mellan måltiderna. Annars har läst en del ur boken, den är riktig bladvändare, när man har tid över för att läsa. Jag har snart kommit igenom halva Katedralen vid havet, som är på mer än 640 sidor. Får se vad som händer imorgon? Jag hade tänkt göra någonting som jag inte gjort idag. Får se vad det blir?

Av Marie - 18 augusti 2011 22:21

Idag har jag läst i Katedralen vid havet, den är spännande fast rätt sorglig. Men ändå så lyckas han, och går framåt i livet - trots sina motgångar. Sen har jag också kollat på lite tv, och spelat lite. Gått igenom mina bilder och funderar på om jag ska ta och framkalla några av dem? Men först ska jag nog ta och göra om några stycken tror jag. Annars finns det ett par saker som händer imorgon, jag ska bla jobba en stund och sedan får jag se hur jag känner mig? Kanske tar jag och hittar på något? Annars finns det alltid något man kan se på webbtv.

Av Marie - 18 augusti 2011 18:03

Tänkte visa lite bilder, som ägde rum för några månader sedan. Den första var solförmörkelsen som ägde rum den 4 januari iår. Rätt läckert med dramatisk himmel, men allt annat är nästan svart.

  Nästa bild är från i våras, då jag tog en promenad för att fotografera blåsippor, dock blev det något knas på de bilderna. Det ser bara ut som lila blommor, så jag visar några andra bilder som jag också tog då.   Här är en grusväg, en mängd vitsippor och ekar.


  Men jag gillar den här bilden mycket, ovanligt på något sätt.


  Annars har vi en blåmes som sitter och inspekterar mig, när jag går förbi. Efter den här bilden så kom honan fram och så flög de iväg tillsammans.

  Annars kan man bara längta bort i bland, även när man går och fotograferar.

Av Marie - 18 augusti 2011 16:28

Tänkte forsätta berätta om Las Palmas (de Gran Canaria) som det heter på spanska. Har en hel del att erbjuda: shopping, sightseeing, nöje och mycket mer (om man vill det). Det går lätt att ta sig till Las Palmas, från de södra delarna av ön, för 5,95 € vilket kan vara ett äventyr i sig. Och man är lätt mör när man anländer till Kanarieöarnas provinshuvudstad. Vi märkte på vägen till Las Palmas att det höll på med ett stort vägarbete, där vi tidigare hade bott (San Agustin) där de ska sänka hastigheten från 80km/t till 40 och plantera palmer, buskar och annat efter vägen. Som de även har planer på att förlänga till Playa del Inglés.

  Några duvor som blev matade i Parque de San Telmo (San Telmos Park), som ligger precis i närheten av busshållplatsen.


Parken är inte stor, men ändå har de lyckats fått till det, med både ett litet torg, några stora planteringar, två kiosker och en turistinformation, där man kan hämta en karta över Las Palmas. Något som behövs, då det vara bor 381 000 invånare (2008) så är det stor stad med en hel del byggnader och vägar och man går lätt vilse. Något jag gjorde när jag var här sist (första gången) därför såg jag till att bara hålla mig till det som jag kände igen.

  Sitter och tar igen mig, och kollar på folket som går runt på gågatan. Härifrån (om man hittar) så finns det en katedral, en mängd butiker och caféer, och en trädgårdspark. Sen finns också Las Canteras på andra sidan staden, som är en 4 km strandpromnad.   Men bara för att man befinner sig i Spanien, betyder inte att man inte ser något svenskt, både H&M och Ikea finns här, och över resten av världen. Jag handlade dessa smycken, innan vi tog och åkte tillbaka. När vi lämnade södra delen var det molnigt och svalt, detsamma var det när vi anlände till Las Palmas, men när lämnade staden så hade solen börjat brytta igenom molnen, och när vi kom tillbaka till hotellet strålade solen och det var riktigt varmt, och dags för lunch.  Bilderna lånade från Tous.

Av Marie - 13 augusti 2011 23:39

     

Jag har i några år nu, velat åka tillbaka till Las Palmas - för att det var ett annat år sedan sist. Denna gång kom vi iväg, och det var nästan som man hade vädergudarna med sig, när vi åkte iväg så var det svalt och muligt. Perfekt väder för att åka buss. Efter en väntan vid busshållplatsen på buss 30 (som var försenad) så klev man på och betalade 5,95 €/person och 6 mil enkel resa. Så höger man blicken och konstaterar att anledningen till att bussen var försenad är för att den är full. Kul! Att stå upp hela resan som tar någon timme, och med den spanska trafiken är inte det roligaste. Det var bara att hitta ett hörn och hålla fast sig, för allt vad tygen höll. Väl framme i Las Palmas, och en välförtjänt paus (sittpaus) så tog jag fram kameran.


   

Två fina bilder blev det till den här gången, som jag valde mellan, kanske att det kommer upp något mer senare? Kanske jag även skriver ett inlägg om vad jag shoppade under den knappa 2 timmar som jag befann mig i provinshuvudstaden? Det finns mycket mer att skriva, men just nu står det still. Jag skulle i alla fall vilja resa någon gång till i år, om så bara över dagen, en dagskryssning. När vi kom tillbaka efter bussresan, så mötte solen oss igen, och då såg det bland annat ut så här.


 

Av Marie - 13 augusti 2011 23:22

Nu sitter jag uppe på loftet, och börjar bli riktigt trött. Speciellt efter jag började äta D-vitamin och selen, zink; det är för mig efterktivare än något annat jag någonsin provat. Har i alla fall börjat på en rätt instressant bok i dagarna, Katedralen vid havet, den är spännande men rätt hemsk. Utspelar sig i Barcelona på 1300-talet, och livet däromkring. Annars är jag rätt sugen på att se en film, men jag vet inte vilken? Eller om jag orkar se klart den? Annars kan man alltid läsa en stund. Får se om man skriver några rader i boken imorgon??

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards