I huvudet på Aponi

Alla inlägg under september 2009

Av Marie - 30 september 2009 22:41

Idag tog jag en promenad i det vackra vädret, det har dock blivit kallare men solen syntes, så det gjorde inte så mycket, får nog ta och se till att komma iväg även imorgon. Kanske att jag ska komma igång med att dansa lite grann, det kan aldrig skada. Men annars har jag än så länge inte läst en rad ur någon av mina böcker, märkligt får se om jag kan ändra på det snart? Men jag hade tänkt ta och fika lite och kolla på något förhäxad avsnitt om en stund, för nu finns det inte så mycket som man kan göra, får se om jag kommer ner till centrum, kanske på fredag och om jag tar och besöker biblioteket en stund? Annars har det kommit in lite nya kläder som man kan titta på. Annars ska jag fortsätta röja undan grejer, jag gör lite varje dag - för att det är så tråkigt men märker redan att det ser mycket bättre ut, får se vad jag hinner städa undan imorgon för något??

Av Marie - 29 september 2009 23:02

Nu är det äntligen höst, älskar alla årstiderna lika mycket, men det är så mysigt när det blir höst för då slipper man hitta på en ursäkt att stanna inne och för att läsa som jag gärna gör på sommaren. Jag kan inte riktigt koncentrera mig ute med alla billjud, flygplan mm. Men det kan bli lite långtråkigt när man kommer in i regnperioden november-december, och som den gjorde ibörjan av året, det bara fortsatte att regna. Så vill jag inte att hösten/vinten ska se ut som förra gången, för att det regnade en hel del under förra hösten/vinten men även nu i somras. Får se vad som händer imorgon? Jag kanske blir klar med städningen rent av?


Jag kan inte ha annat än posters på väggarna, mina väggar håller inte för tavlor. För mina innerväggar består av frigolit och väv, lägg sen till snetak och jag är glad att kan sätta upp något överhuvudtaget. Jag har tavlor som jag inte kan sätta upp, förens jag flyttar. Så jag tar och behåller mina posters uppe i väntan på bättre tider.

Av Marie - 29 september 2009 22:45

Jag har bestämt mig för att läsa Love in the Time of Cholera eller som den heter på svenska Kärlek i kolerans tid, jag tog och köpte den för några år sedan på engelska för att vårat lokala bibliotek inte hade något ex på svenska, men sedan dess har de tydligen köpt in ett. Det handlar dock om en kärlekshistoria.

Som utspelar sig över flera decennier kring sekelskiftet i Sydamerika. I centrum befinner sig den vackra men svårfångade Fermina som slits mellan två mäns kärlek. Ett triangeldrama uppstår och den djupt förälskade Florentino blir avvisad och väntar hoppfullt i årtionden på sin nästa chans. Han väntar i 51 år, 9 månader och fyra dagar för att få sin Fernina, och hur det går finnas att läsa i boken. Författaren Gabriel Garcia Marquez fick Nobelpriset i litteriatur 1982.

Av Marie - 28 september 2009 20:44

 

Bsb passade på att jobba medan de var i Stockholm för några veckor sedan. De hade en photoshoot i Stockholm, Sweden, under tiden de var här. Nå, kommer några av de bilderna bli posters tro?? Ja, vill ha snälla...

Av Marie - 28 september 2009 19:56

Sitter och funderar över saker. Det känns som att det är bättre att ha flera ärenden till centrum när man väl ska dit och för stunden kan jag inte komma på något. Jag ska handla en kudde, för jag har tröttnat på att vakna med stel nacke, men annars står det still, men det är bra att det kommer tygkassar i ekologisk bomull. Men jag får nog ta och vänta lite till med mina inköp. Så istället ska jag nog ta och konsentrera mig på komma in i boken som jag förnärvarande läser, eller annars tänker jag nästan ta och lägga den tillfället åt sidan, för att den känns omöjlig att komma in i just nu. Undra vilken bok jag ska ta och läsa istället? Annars hade jag tänkt och se något till Förhäxad avsnitt då det inte verkar finnas så mycket att titta på idag. Det är tydligen fotboll, vilket betyder att CSI NY är bara att glömma i alla fall för idag. Annars kan jag ju sysselsätta mig lite med att fortsätta röja upp lite, bland mina saker. Slänga skräp och sortera in tvätt.

Av Marie - 27 september 2009 20:51


Om ni vill ha lite roligt, en söndag som denna. Så kan man se när Bsb slår varandra och tycker det är roligt. Möt Frick, Frack, Bone och Zorro, redo att slå till på lite dö tid. Titta och njut.

Av Marie - 27 september 2009 19:45

Nu har jag sett klart Gossip Girl för den här gången, och det verkar hända en hel del till nästa säsong. Dels ska stora delar börja på collage, ett stort bröllop är under planering, en del rykten lär spridas, och en och annan överraskning kommer att avslöjas. Jag kan knappt vänta till nästa säsong kommer. Annars har jag tagit en promenad och läst lite idag och just nu sitter jag och gör inte mycket. Det är kväll och jag är trött. Får se om jag blir klar med städningen i veckan, annars finns det inte så mycket att göra just nu. Eller det skulle vara om jag återgick till Förhäxad, där jag nu ska till och börja med säsong 5. Om en stund är det den tredje delen av Kommisarien och havet: Den inre cirkeln, får se om den är lika sövande som de två tidigare har varit? Jag antar att man märke det om en lite stund, får se om jag överlever dubbningen den här gången? Men förmodligen kommer den att vara lika irreterande som de tidiga gångerna...

Av Marie - 26 september 2009 22:02

Nu har jag kommit igång med städningen lite lätt, det märks men jag har inte kommit igång på allvar än, vilket jag får göra en annan dag. Just nu är det tillräckligt att plocka undan och slänga saker som bara blivit liggande. Nu tänker jag städa klart det sista för idag och sedan tänkte jag varva ner med en kopp te och fortsatt tittande på Gossip Girl. Sen får jag se vad som händer imorgon men förhoppningsvis ska jag försöka städa klart och hinna med en promenad i alla fall. Men nu får jag nog ta och göra ett ryck.... Får väl klara av centrum i veckan istället, sen får jag se vad jag kan tänkas hitta på???

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards