I huvudet på Aponi

Alla inlägg under februari 2012

Av Marie - 21 februari 2012 22:34

Tog och avslutade städningen idag, och det kändes en del i magmusklerna när jag böjde mig. Idag har jag kört zumba, men även situpsen på gymmet börjar göra resultat då man känner sig mer centrerad. Kanske att jag ska titta förbi imorgon, fast jag istället skulle vilja ta en sväng förbi bokrean... Det är ett ändå stort i-landsproblem. Annars hade jag nu tänkt ta och kolla på ett avsnitt ur en av mina serier.

Av Marie - 18 februari 2012 23:08

Den här veckan har jag ägnat mig åt att läsa Paganinikontraktet - den var en riktig bladvändare. Men jag hade ändå tänkt vänta lite med den tredje boken i serien Eldvittnet, då jag tänkt ta och läsa en helt annan bok. Dock borde jag börja se över böckerna som finns med på bokrean, då den börjar på onsdag. Jag hade tänkt ta och beställa något, eller några böcker i alla fall. Det fanns någon ljudbok och något mer som jag tänk handla lokalt. Annars har jag tränat zumba idag, med en hel del nya steg. Det är speciellt roligt när man hänger med. Kommer ta ett tag innan jag lärt mig alla nya steg, men det ska bli ett roligt kompliment till min övriga träning. Annars finns det en del andra saker som ska göras, och även annat som måste funderas på. Vad ska man ge bort?

Av Marie - 8 februari 2012 22:52

Jag har snart läst ut Hyptotisören, och funderingarna går till vilken jag ska välja av de böcker som jag har? Får se om jag tar och lånar lite på bibloteket i år? Började lite smått förra året innan höstlovet. Hittat fler bokrea kataloger från internetbaserade bokhandlar, men jag hittar ingen fakta bok, får se det kanske bara blir någon eller några deckare i alla fall? Annars finns det lite som ska kollas över och beställas, sen finns det också mindre roliga saker som ska göras. Får se om jag börjar imorgon....

Av Marie - 8 februari 2012 22:09

Snart börjar årets bokrea 22 februari och jag hade tänkt köpa någon deckare och kanske även en eller annan fakta bok. Men då såg jag att både de första Harry Potterna finns med i år, som jag inte har men kanske ska jag ta och handla något annat istället, då det finns ett bibliotek... Annars fanns också den nyare tolkningen på Sagan om ringen, och jag har den första och den andra och tredje finns med på rean - som om man har ytterliggare en anledning till att bestämma sig snart.


Men än har jag inte sett någon fakta bok som jag är intresserad av, men snart släpps listorna från den lokala ställerna också.

Av Marie - 8 februari 2012 21:53

Leslie Carter kan ha dött av en överdos - hon var beroende av receptbelagda peparat. Sen fick inte alla gå på begravningen, Nick var inte välkommen. Kan inte tänka mig hur man kan göra så här, inte efter att han stod alla sina systrar nära.



Då känns det hjärtskärande att se det här, och veta att han inte ens fick vara närvarande och säga adjö vid begravningen.

Av Marie - 2 februari 2012 20:24

6/6-1986-31/1-2012



Nicks lillasyster Leslie, dog när 2 dagar sedan. Just nu vet man inte av vad som orsakade döttsfallet. Leslie Carter blev 25 år.

Av Marie - 1 februari 2012 22:11

Jag sitter och kollar på lite webbtv, som jag missade igår. Tidigare gjorde jag lite Zumba, tills jag fick lite träningsvärk. Det märks att det var ett tag sedan sist, lite mer än 7 månader sedan. Men imorgon ska jag prova att träna lite mer, eller att dela upp det i flera delar. Så att man har ett altenativ till styrketräningen, som jag inte kör mer än någon gång i veckan. Just nu sitter jag och funderar på vad jag vill göra, lite senare? Film, webbtv eller spela? Annars är jag sugen på att handla lite sommarkläder, får se vad jag tar och beställer längre fram? Men det fanns en del som såg, svalt ut då det är 100% linne.


Sen får jag se vad som händer nästa vecka, för jag börjar bli lite sugen på att göra en dags utflykt. Och kolla in ett par grejer, men det är en annan historia om det blir av. Sen får jag se hur länge det tar att läsa ut en av mina böcker som jag påbörjade i veckan, det skulle bli intressant att fortsätta med serien...

Av Marie - 1 februari 2012 21:36

Jag har velat se den här filmen ända sedan jag såg trailern, och den har till och med ännu fler skämt i den. De roligaste var när pengvinerna och Jim Carrey var iblandad i. Sen går de även att se LIVE på ett par olika djurparker, i världen. Den var riktigt rolig, funderar på att köpa den senare...


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards