I huvudet på Aponi

Alla inlägg under augusti 2014

Av Marie - 31 augusti 2014 23:50

Jag har ägnat större delen av dagen till att spela Watch dogs, och klarat en hel del uppdrag. Men nu är bra för idag, jag har blivit så pass trött på att spela och då jag inte kommer vidare just nu, då är det ingen idé att spela. Jag blir bara irreterad när jag inte kommer vidare, får se om jag spelar lite imorgon? Är sugen på att se någon film, var och lånade Hamilton 1 & 2 samt Crazy, Stupid, Love. Men jag vet inte vilken av dem som jag vill börja med, så det kan bli så att jag tar och ser dem en annan dag istället. En annan sak jag också har bestämt mig för är att inte klicka hem Serlock Holmes spelet som släpps i slutet på veckan, utan att vänta tills den har priset gått ner lite. Sims 4 kommer ändå ta lite tid att spela, så jag har nog inte tid att spela det spelet ett tag i alla fall.

Men det kan ha släppt möjligheten till att boka ett par av serierna som jag följer eller så är jag lite för tidig. Vem vet? Ett par borde finnas att boka, sen får jag se vad som händer det kan bli fler under nästa år. Har ju lite annat som jag även tänkt göra i år. Men jag vet bara om ett par...

Av Marie - 31 augusti 2014 23:41

Här kommer den sista vlogen som har handlat om Danmark, Norge och Sverige.



Saknar det redan.

Av Marie - 30 augusti 2014 09:00

 

från Hemtex


Lagom till hösten gillar jag och boa in mig. Detta gillade jag från Hemtex, kanske man ska titta förbi? För att uppdatera sovrummet med lite nytt, få mer hotellkänsla i rummet...

Av Marie - 29 augusti 2014 21:20

Jag ska nog ta och spela lite Watch dogs efter att jag har tagit och lagt min klädbeställning, och det var inte mycket av det lilla som jag tittat på som fanns i lager. Kanske att jag skulle ha klickat hem dem tidigare?? Jag har i alla fall lagt in att jag bevakar de två klädesplaggen och om det då kommer in igen lite senare... så finns det en chans att få tag i dem då. Så jag får hoppas på att de inte är helt slut. Men den som väntar på något gott, får ibland snällt vänta lite till.

Nu tror jag inte att det finns något mer, får se om cardigan och t-shirten kommer in innan vintermodet gör det, för annars är de verkligen slutsålda. Och jag drömmer fortfarande om en breddare säng, funderar starkt på att kanske uppgradera den i alla fall. Då jag inte kan släppa tanken på en något breddare, mysigare säng.

Tror i alla fall att det kan bli en film imorgon, tycker inte att det finns så mycket att se på tv. Jag ser på en del serier men nu har jag sett klart alla för den här veckan, så det blir det genast mycket mindre att se på tv då. Sen är det även surströmming och det luktar inget vidare, så jag ska äta koklett istället. Fick välja mat idag i alla fall, grillad lax.


Så nu sitter jag och väntar på min stickade tröja och vas/kanna. Fick hem blommor i veckan efter att fått på mig 50 - 60 meter byggstaket som bara var fastsatt med betongfot. Så när det kom en kastvind när det blåste så mycket för två veckor sedan så fick jag hela rakstreckan på mig. Så det är tur att man är stark, för enda fysiska men jag fick var en muskelsträckning som var över på under två dagar. Men jag tog och snittade om blommorna idag så att det håller över helgen. Och snart är det val, jag ska förtidsrösta i nästa vecka - gör det du också. Jag har röstat i varje val sedan jag blev myndig minus kyrkvalen, visste inte vad man röstade om. Men jag känner mig inte så pass insatt så att jag vågar rösta i kyrkovalet jag tog och googlade kyrkovalet den senaste gången, det kan du också göra om du vill veta vad valet handlar om. Pengar inom församlingen. Men nu tillbaka till Watch dog. Får se hur det blir imorgon? Jag har en del som borde bli av, helst idag men de får nog vänta tills imorgon...


Av Marie - 29 augusti 2014 18:30

Malmö - Köpenhamn


Av Marie - 28 augusti 2014 23:30

Jag ska gå igenom nu vad det är jag ska ta och beställa imorgon. Det rör sig om både kläder och spel, eller om jag ska ta och vänta på att köpa spelen i en spelaffär. Fast jag är ändå osäker på när glasögonen ska hämtas ut? Eller så är det lättast att klicka hem allt och sedan sitta och vänta, men det betyder även att man springer efter Safira lite då och då. Förut var för att se om hon trivdes och var trygg, hon har ju varit här så pass kort tid. Och så nu när en grannkatt skrämde iväg henne, inte långt men tillräckligt för att hon skulle tappa orgeteringen för att det hålls på att byggas i närheten och att hon inte ens har bott här i 21 dagar. Då får man känna sig rädd över en hel del saker. Får se när hon är tillbaka till sitt vanliga "jag" nu springer och lägger sig och vilar, sedan ut i köket för att äta. Maten kan ju "försvinna".


Sen får jag se om jag gör ytterliggare en sak imorgon, jag har lust att klicka på musen...

Av Marie - 28 augusti 2014 23:11

Jag var inne en kort stund på nätet innan det var dags att byta till mitt nya chassi, och då fanns det inte någon ny vlog uppladdad från essiebutton. Jag har varit så orolig för henne då hon blir sjösjuk över att åka båt och hatar att åka över vatten. Och hur tar man sig då tillbaka till London?? Men det gick tydligen bra ? för att det har nu kommit upp en dagens vlog och de visar att de är i Malmö och Köpenhamn. Men hur kändes resan över Öresundsbron??


För vi har äntligen hittat:


 


Safira! Hon var borta i 48 timmar. Vi fick veta att de sett henne i morse men att hon blev rädd för bilarna och sprang och gömde sig, men så ikväll så fann vi henne i det buskars som de sett henne vid i morse. Och det känns så skönt att hon är hemma igen. Dock utan halsband, så hon får ett nytt imorgon. För nu sover hon, något hon inte har gjort på över 2 dygn.


Back again i Malmö och Köpenhamn


Av Marie - 28 augusti 2014 09:15

Tycker det är ett fint tal, och på vissa ställe roligt också. Men annars tänktvärt, och nej jag är inte helt opartisk.


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards