I huvudet på Aponi

Alla inlägg under februari 2009

Av Marie - 28 februari 2009 13:55

Jag ska nog ta och börja städa av skrivbordet och byrån, får se om jag får lust att dammsuga rummet också senare? Det är en del som ska göras, men det är bara hälften som jag får gjort varje gång jag börjar att städa. Men jag kan städa hälften av rummet idag och resten imorgon kanske? Det är lätt att tappa koncetration på att städa ett rum om det är större än *suck* 20 kvadrat. Sen ska jag nog ta och läsa några sidor i boken och kolla på någon film ikväll, jag gjorde inte det igår eller ja, jag såg en film från olika resor till Mallorca där jag var med på olika filmer. Annars gjorde jag inte så mycket igår, tittade på Så ska det låta, och den här ihop klippta filmen sen gick jag och la mig. Jag ska se hur mycket jag kommer att städa i mitt rum idag innan jag tar en paus och börjar att läsa istället.

Av Marie - 28 februari 2009 13:28

  • Fallen Ängel av Michael Connelly
  • Psykopaten av Dean Koontz
  • Snablar! av Arto Paasilinna
  • Ett djävulskt pris av George P. Pelecanos

      + kanske en bok till??

Av Marie - 28 februari 2009 13:19

  • Villospår av Sue Grafton
  • Där regnbågen slutar av Cecelia Ahern
  • Pepparkakshuset av Carin Gerhardsen
  • De utvalda av John Grisham
  • Philadelphia av Christopher Davis
  • Och halva Ren som snö av George P. Pelecandos
  • Av Marie - 27 februari 2009 19:10

    Idag har jag tagit en liten promenad i solskenet och så har jag läst en del i boken idag, men jag har ännu inte tagit och städat. Jag har plockat lite men det är allt. Filmen jag såg igår, Philadelphia var bra. Får väl ta och städa i helgen och lyssna på musik. Just nu är min favorit låt I don't believe you av Pink, ska ta och ladda in den i iPoden när jag får ett tillfälle. Ladda in albumet tidigare i veckan, men än så länge har jag den bara i datorn och på stereon. Och jag ska nog ta och kolla på film ikväll också, vem vilken det blir än har jag inte bestämt mig för än. Sen önskar jag att det skulle gå fortare att läsa ut Ren som snö, men just nu har jag inte så stor lust att läsa så mycket så det verkar som jag kommer att läsa den här lite längre än jag hade tänkt. Men sånt är livet, jag har ju ännu inte bestämt mig för vilka böcker jag ska läsa nästa månad, så det går på jämt ut. Men nu måste jag gå, jag tittar in lite senare igen...

    Av Marie - 27 februari 2009 17:37

    Klaffbord Leksvik 995:-

    Stol Ingolf 595:- / st

    Pall Ingolf 299:- / st

    Vitrinskåp Markör 1695:-
    Krukväxt BEAUCARNEA RECURVATA 359:- ej via nätet

    Krukväxt CHRYSALIDOCARPUS LUTESCENS 299:- ej via nätet

    Kruka Mynta 139:- / st ej via nätet

    Skärmvägg Ikea Ps Plank 899:-

    Taklampa Leran 399:- ej via nätet

    Bordslampa LJUSÅS USTA 499:- ej via nätet


    Bilderna lånade från ikea, en del av möblerna går att beställa via nätet.

    Av Marie - 27 februari 2009 02:26

    Tvåsitts soffa Karlstad 7495:-

    Schäslong, påbyggnadsdel Karlstad 6000:-

    Dvd/cd skåp Ikea Ps 695:-

    Vägghylla EKBY MOSSBY 259:-

    Konsol 99:-/ 2 st

    Bokhylla Rexbo 249:-

    Bokhylla Liatorp 2195:- dörrar 1000:- / 2 st

    Fåtölj Karlstad 2995:- fotpall 2495:-

    Tv-bänk Liatorp 2195:-

    Soffbord Markör 1495:-

    Sidobord Markör 899:-

    Golv/läslampa ANTIFONI 399:-


    Alla bilderna är lånade från ikea och allt går att beställa via nätet. Fler rum kommer så småning om.

    Av Marie - 26 februari 2009 21:17

    Imorgon ska jag ta och handla choklad, hade jag gjort det idag så hade jag missat bussen. Jag ska om en stund ta och fika, men innan dess ska ta och bestämma mig för vilken film som jag vill se och kanske ta och plocka rent från skrivbordet också, så jag har mindre av det att göra imorgon. Sen har jag sett en hel del spännande smycken som går att beställa via Guldvivas hemsida som jag tycker är snygga. Tror att jag ska beställa någon gång i mitten/slutet av mars. Jag tycker att det är snyggt när man har hämtat inspirationen till smycken från naturen då inget ser exakt likadant ut, för det ger smycket en personlighet då allt är gjort för hand, ser de heller inte ut exakt likadana. Men jag tror att det är dags att se filmen Philadelphia idag efter att jag läste boken i förra veckan. Så behöver jag inte fundera över vad det är för film som jag vill se.

    Av Marie - 26 februari 2009 19:25

    1. 4 tv-pogram jag brukar se:

    Alla CSI, Små människor i en stor värld, Gossip girl och Numbers

    2. 4 saker jag gjorde i går:

    Såg på tv, läste, bloggade och lyssnade på musik

    3. 4 saker jag längtar till:

    Kanarieöarna, bsb konserten, sommaren och the sims 3

    4. 4 saker som står på min önskelista:

    Träffa Bsb igen, åka tillbaka till Portugal, uppleva San Francisco mm

    5. 4 saker som jag tycker om att göra:

    Läsa, skriva, spela dataspel mm

    6. 4 Saker jag avskyr:

    Krig, våld, svält och katastrofer

    7. 4 Saker jag åt i går:

    Tonfisksallad, semla, lunch, fika

    8. 4 bloggare jag utmanar: För de som vill!

    Presentation

    Fråga mig

    1 besvarad fråga

    Kalender

    Ti On To Fr
                1
    2 3 4 5 6 7 8
    9 10 11 12 13 14 15
    16 17 18 19 20 21 22
    23 24 25 26 27 28
    <<< Februari 2009 >>>

    Tidigare år

    Sök i bloggen

    Senaste inläggen

    Kategorier

    Arkiv

    Länkar

    RSS

    Besöksstatistik

    Gästbok


    Ovido - Quiz & Flashcards