I huvudet på Aponi

Alla inlägg under december 2011

Av Marie - 31 december 2011 18:46

Nu är året snart slut, timmarna börjar räknas ned. Men ännu finns det saker att göra, som att bädda sängen. Jag har idagarna börjat läsa Helene Tursten; Den som vakar i mörkret och den är bra, tycker jag. Den går rätt fort att läsa, annars har jag städat bland mina mejl idag. Tagit bort skräpmejl som man varit för lat att deleta, det blev över 330 markerade mejl men ungefär 200 lästa också. Men nu är det julstädat där också.   Annars sitter jag och kollar på ett par filmer som jag är intresserad av, bla Pelikanfallet som jag läste tidigare i år. Såg att de hade den i lager, annars så gillade jag Letters to Juliet, som jag nu har sett 3 ggr - kan nog tänka mig att se den några gånger till nästa år. Annars finns det ett par till filmer som jag ännu inte sett än men som jag handlade runt Lucia, får nog ta och se dem snart...

Av Marie - 26 december 2011 10:00

Nu har nästan alla julhelger passerat och jag har äntligen läst ut sista delen av Arn, och håller som bäst på att läsa ut Skendöd som jag läst pararellt med Arvet efter Arn, men som försvann för ett tag. Och nu sitter jag och funderar på vad jag skulle vilja ha för något, dels av pengarna som jag fick i julklapp och för dem jag nog kommer att få i födelsedagspresent. Men också för andra saker som jag är sugen på att köpa, i slutet av året kan man nog vara shoppingsugen. Men det är ett par saker som ska göras innan dess, sen måste jag nog ta och fundera lite mer, på en sak som jag tänkt göra innan nyårsafton?

Men annars finns det alltid en del annat som ska göras, som att läsa lite. Jag har börjat spela Anno 2070, och jag tycker att det är jätteroligt. Att skapa en värld som ska överleva, och använda allt som finns kvar av jorden. Det kommer jag nog att fortsätta spela idag. Om nu inte strömmen försvinner i stormen?

Av Marie - 26 december 2011 09:45

 

Jag fick två filmer i julklapp - som jag önskat mig (the hangover part II och bridesmaids)

men även en kudde och ett täcke (i dun) det är mycket gosigare att krypa in i.

Och ett påslakan till det, med New Yorks skyline.

Sen fick jag också spelet Tintin, en bokläslampa, pengar och en lammfäll och jag höll nästan på att glömma min sista klapp, Harry Potter (och De vises sten till dödrelikerna del: 2) Blu ray. De två första harry potter har jag inte på dvd, och heller inte dödsrelikerna: del 2 men jag ska nog snart börja titta på dem från början. Det ska nog bli intressant att få se allt igen.

Glömde bort att jag också fick en bok, [buzz] samma författare som bakom [geim] som jag heller inte hunnit läst än, men som jag tror är bra.


Här kommer ett klipp från Bridesmaide som jag hört ska vara sevärd.


Av Marie - 22 december 2011 23:33

Dagen började med att jag var trött, men har aldrig varit klar i så god tid som idag på evigheter. (Tidigt på morgonen) Sen jobbade jag med det som jag höll på med igår, men jobbet ska även flytta så jag har även fått marka möbler, flyttat möbler och flyttat med lasttruck, medan jag återgick till jobbet med att tejpa nycklar som jag gjorde innan jag gick hem igår. Sen gick jag och tränade inför julen ledigheten, rygg, armar, mage och ben. Jag var helt slut efteråt, men fast jag tränar i 70 minuter så är jag knappt svettig. Men ändå märks det att det händer saker på vågen, men även på andra ställen på kroppen. Sen gick jag och shoppade ett par små hörlurar till iPoden, då jag märkte medan jag tränade att gummit runt hörlurarna höll på att lostna, och kanske ramla av, och in där man inte vill ha några gummirester. Trodde först att det skulle ta en bra stund då butiken var fylld med kunder, men jag ställde mig bara i kö bakom ett äldre par och sen blev det min tur. Jag gillar kösystem, mycket tydligare system än vem var här först?? Sen har jag också tvättat två maskiner idag, vilket behövdes men nu är jag trött.


Imorgon hade jag tänkt ägna dagen åt att städa, läsa lite, se någon film och kanske spela lite om jag hinner? Sen tar jag julledigt, vad det nu innebär?

Av Marie - 22 december 2011 23:05

Pepparkakor - Lussekatter
Ischoklad - Marsipan
Köttbullar - Prinskorv
Julkorv - Julskinka
Lax (inkokt) - Sill
Revbensbjäll - Jansons frestelse
Ris a la malta - Risgrynsgröt
Rullsylta - Pastej
Glögg - Julmust
Ge -
Hemma - Borta
Utomlands - Sverige
Mysteriet på Greveholm - Dieselråttor och Sjömansmöss
Chokladkalender - Paketkalender
Plastgran - Äkta
Arne Weise - Ernst


Hur och med vilka ska du fira jul med i år?
Med mina närmaste, resten är fortfarande oklart?

Vad önskar du dig i julklapp?
En hel del, hoppas på ett par saker men det skulle även vara roligt att få resa lite - då jag önskar mig bla en kamera.

Vilken scen är bäst ur Kalles Jul klockan 15.00 på julafton?
Slutade titta för ett par år sedan, men det finns visa scener som är roligare än andra.

Har du firat jul utomlands någon gång?
Nej, det skulle vara konstigt att fira med värme. Det räcker att det blir en grönjul.

Vilken jullåt är den bästa?
Christmas Time - Backstreet Boys, Ave Maria - Celine Dion men även Beyoncé och One More Christmas without you - ´N sync.

Vilken julfilm är den bästa?
Päron till farsan firar jul, A Muppets Christmas: Letters to Santa, Mupparnas julsaga och The Holiday.

Berätta om ett julminne som betyder mycket för dig.
Att åka och shoppa lite, tidigt på julaftonsmorgon. Ingen stress, och inga kunder.

Av Marie - 21 december 2011 23:35

Men den här vill jag också se...



Jag fick en biobiljett i julklapp från jobbet, men vilken ska man välja??

Av Marie - 21 december 2011 22:50

Men den här är också kul. Jag gillade de två tidigare...


Av Marie - 21 december 2011 22:38

Den här filmen skulle jag vilja se... Nyårsafton kan allt hända!


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards