I huvudet på Aponi

Alla inlägg under november 2014

Av Marie - 30 november 2014 12:00

Visste du detta?


Polkagriskäppar utformades av en tysk körmästare sett att hålla barnen tysta i kyrkan.

Han valde formen av en krok att påminna dem om hedarna i julberättelsen. Ränderna kom senare.

Av Marie - 27 november 2014 23:21

Igår var en bra dag, jag hann både skriva lite nytt som jag inte har gjort på länge, jag hoppas att jag får lite mer insperation till att skriva under helgen. Det känns på något sätt helt nytt fast matrialet är runt 4 år nu, men jag borde ta tid att gå igenom hela matrialet igen. Det har gått så pass lång tid sedan jag skrev sedan sist att jag inte minns alla detaljer längre, jag läste igenom matrialet för ett par månader sedan men jag har sedan dess gjort helt andra saker som gör att minnet har lite luckor. Jag satt även och kollade på ett antal Numb3rs avsnitt, och nu är det bara 1,5 kvar sedan är det slut för alltid. Sen fanns det även tid till att läsa lite också, Sandmannen är bra men lite väl tung = många sidor. Det är lättare att bläddra igenom några tidningar innan man ska sova än att riskera att somna under en bok. Men det går att ha boken på sidan och läsa en stund, dock gick det bättre att läsa under dagen med min katt i knät som låg och sov. Nu har jag tänkt se klart Numb3rs, och kanske läsa några rader...

Av Marie - 25 november 2014 20:11

Jag sitter och tittar på CSI, samtidigt som jag försöker sätta ihop lite stjärnor och klippa ut lite bilder till önskelistan. Men det är inte det enda som jag gör, utan att jag sitter även och funderar över en sak som jag vill göra - och jag borde bestämma mig snart. Jag hoppas att det blir som jag vill, för det finns ett par saker som jag skulle vilja göra. Annars hade jag tänkt både se något avsnitt av Numb3rs och läsa lite grann. Får se om jag hinner med något mer? Det är ändå kväll. Sen finns det ett par saker som händer imorgon, ett par saker som jag behöver och så ett par andra saker som jag ska göra. Sen ska det väl julstädas inför pyntet som jag har tänkt ta fram och inspektera innan helgen, får se hur mycket av detta jag hinner med imorgon?

Av Marie - 25 november 2014 17:50

 

från google/fansite


Jag har under några dagar nu sett klart på säsong 5 och upptäckte att jag aldrig har sett några av dem avsnitten förut, och har precis börjat på sista säsongen. Det är lite sorgligt att veta att serien lades ner innan man börjar titta på den, för ibland skulle man vilja veta fortsättningen. Vad händer med karaktärerna?

Nu har jag ungefär 10-11 avsnitt kvar, och dem tänker jag njuta av innan jag börja med en ny serie...



För några veckor sedan så upptäckte jag att det fanns en serie om småväxta på tv, som fanns faktiskt flera säsonger och jag älskar att följa sådana program om småväxta. Kanske för att vi har en del gemensamt, jag har en liten kort nederdel så jag kan gå som de går om jag vill. Det är för övrigt samma teknik som när man åker skär med skridskor.


Och nu hade jag tänkt återgå till det sista avsnittet för idag, en liten dos om dagen är vad jag behöver och under helgen får man nästan abstinens då inga avsnitt säns.

Av Marie - 21 november 2014 22:28

Även fast jag såg ut som en packåsna idag under alla paketen som jag bar hem, så sitter jag nu utråkad eller ja, jag har hittat något som jag satt och funderade på förra månaden. Det kom två paket i måndags och två till igår och jag tog och kom på den smarta idéen ? att hämta ut allt samtidigt, förutom att allt var i olika storlekar såg gick det knappt att gå när jag hade hämtat ut det två första. För det var för stora och jag hade fått ner dem i en tygkasse. Så när jag var inne och köpte juldekorationer, 3 st ekollon. Så fick jag packsnörre till att göra ett tillfället handtag av, vilket jag tyckte var snällt då det var lite svårt att nå runt handtagen på kassen.


 


Och sedan gick jag vidare för att plocka upp min mössa och överdelar både nu i höst men jag köpte även två saker till sommaren, man kan alltid drömma att vinter redan är förbi. Jag avskyr bla slask, och när trafiken stannar för att OMG det är vinter i år igen. Vänta, hade vi vinter förra året?? Så det borde inte komma som en överraskning. Men nu är jag snart klar med öppna paketen och snart är det dags att vika ihop och lämna in kartongen. Men det brukar jag spara till sist om det är något som man måste skricka tillbaka, så kan man inte börja i den ändan först. Älskar i alla fall känslan av tagentbordet som nu fungerar som jag är van att den ska göra. Kanske väntade jag lite för länge, innan jag böt till en likadan men som faktiskt fungerar??


 


Nu sitter jag och försöker varva ner till lite musik. Jag har fortfarande känningar från snörrerna som skar in i mina händer och jag hoppas att den känslan har försvunnit tills imorgon, för det känns olustigt. Så imorgon har jag tänkt spela lite Sims 4, som jag inte har hunnit spela på ett par veckor. Sen har jag tänkt läsa lite också, får se om jag gör något annat förutom att vika kläderna och placera dem i min byrå. Sen börjar det bli dags att julpynta och jag kan knappt bärga mig. Får se om det händer något mer i helgen?

Av Marie - 18 november 2014 22:42

Jag sitter och planerar lite grann och ser på en långfilm på svt som heter Carnage och som jag tycker är bra. Jag satt och pläddrade i en av tidningarna som jag laddade ner i helgen och som jag tänkte göra en liten rolig grej av under nästa månad när jag fick syn på en reklam, som jag tänkt titta lite närmare på lite senare. Kortfattat så handlar det om långkalsonger typ, vet inte vad de klarar sin produkt för men jag har bara ett par och behöver flera av dem då jag tror att det kan bli en lång och kall vinter. Så det är nog bäst att skaffa minst ett par innan den värsta kylan kommer, för bara jeans är inte särsilt varmt i alla väder. Annars har jag sett en sak som jag gärna skulle vilja ha, funderar på att komma tillbaka till den lite senare och se hur jag känner för den då?


Nu hade jag tänkt lästa lite till och kanske även titta i en tidning, får se vad jag orkar med då jag mår illa igen. Avskyr när "gasen" står och stampar och man mår pyton. Finns inte så mycket man kan göra åt det, tarmen fungerar inte som det är tänkt i alla fall. Då hjälper det lite att få tankarna på något annat mycket trevligare istället, får se hur det är imorgon?

Av Marie - 17 november 2014 23:45

Hobbit: Femhäraslaget


Pingvinerna från Madagaskar



Paddigton



The good lie


Och så ett par till....

Av Marie - 17 november 2014 23:27


Han läser denna juldikt, ur Tomten


Midvinternattens köld är hård,
 stjärnorna gnistra och glimma.
 Alla sova i enslig gård
 djupt under midnattstimma.
 Månen vandrar sin tysta ban,
 snön lyser vit på fur och gran,
 snön lyser vit på taken.
 Endast tomten är vaken.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards