I huvudet på Aponi

Alla inlägg under oktober 2011

Av Marie - 30 oktober 2011 22:45

Annars så jag börjat läsa en ny bok, Arvet efter Arn men än så länge är den rätt seg, så jag får nog ta och börja läsa ytterliggare en bok, för denna var inte en bladvändare för mig. Jag är mer än sugen på att läsa en deckare, något som är mer än en månad sedan sist. Dock vet jag inte vad jag ska börja? Men jag har i alla fall äntligen börjar skriva igen. Ett tag stod insperationen still, men nu har den börjat komma tillbaka, dock vet jag inte hur invecklad den kommer att bli? Annars har jag lite webbtv att hinna ikapp och snart börjar veckans repris av CM och CSI NY. Men annars finns det lite annat som jag har lust att göra men även annat som jag bestämt mig för att inte göra. Får se vad som händer imorgon?

Av Marie - 30 oktober 2011 22:28

Jag hade lite tråkigt tidigare ikväll, så jag tog och flyttade runt mina blommor, men jag vill fortfarande ha några nya. Ett par som jag handlade för några månader sedan har dött, sen vill jag ha en ny gaderobsblomma till, så att jag kan plantera den i en större kruka med den jag redan har. Fast det är inte det enda jag har lust att göra med mitt fönster. Jag vet bara inte om det är genomförbart? Att sätta upp en ljusgardin i form av snöbollar, som nu anlänt lagom till jul.

Av Marie - 23 oktober 2011 20:26

Idag har jag spelat lite sims 3, efter att jag tidigare i veckan spelat lite fast jag då inte kunde spara, så gick det några dagar utan att jag spelade, då jag inte visste om det skulle gå förlorat. Fast det är rätt kul att kunna ha djur i spelet, problemet är bara att det blir dubbelt så mycket att göra. Annars har jag tittat lite på webbtv men också kommit igång med att skriva igen. Det är som om det är någonting speciellt med höstvindarna för med sig? Sen har jag även läst en del, har snart bara 100 sidor kvar, fast det går inte så fort som jag hade velat. Efter jag i ett par dagar knappt har läst alls. Men snart är den ändå slut. Sen är det äntligen dags för en ny säsong av Criminal minds = höst. Får se vad som händer idag? Sen är det även veckans andra repris den här veckan CSI NY, jag ser framemot bägge men den ena förre den andra.

Av Marie - 17 oktober 2011 18:42

Har jag läst en del, dock inte lika mycket som jag trodde att jag skulle hinna med då jag sysslat med annat också. Med bla kollat in lite olika webbtv, som en del var riktigt intressanta. Men det tog även tid från annat. Sen gick jag även igenom mina bilder och visade dem för min mormor som kom över igår. Det var kul, det var några månader sedan sist. Annars tog jag även och ladda in lite ny musik, plockade undan lite och installerade in lite fler sims 3 spel. Får se vad som händer nästa helg??

Av Marie - 17 oktober 2011 18:28

  Bilder lånade från Ikea


Nu när hösten gjort sin entré, är det skönt att tända lite ljus. Både värmeljus och vanliga ljus. Dessa är heller inte så dyra, och de kommer i två varianter, vit glas och transparant glas.


Serien kommer från Ikea och heter Blomster 99:-/st i set av 3 st.

Av Marie - 14 oktober 2011 23:24

Jag har börjat om från början med CM, och har nu sett 12 st under veckan som gått, men även läst mer än en fjärde del av boken nu. Annars har jag varit på biblioteket idag, som vanligt och sorterat in böcker. Det har aldrig varit så många böcker som idag, som låg och väntade. Det tog över 40 minuter att sortera in dem istället för max 20 minuter. Annars har jag äntligen hittat något roligt att titta på, An idiot aborad 2, där han den här säsongen ska avverka 100 saker att göra innan han dör, fast det är inte hans önskningar. Hans önskan är att inte vara med överhuvudtaget. Jag tycker att han är så rolig. Brutalt ärlig - men rolig. Annars finns det andra saker som jag har lust att göra, men även andra som jag måste ta och göra.

Av Marie - 13 oktober 2011 19:28

Igår var jag och tittade på en sportsanläggning, där man både kan simma och träna i deras gym bland annat, funderar på att börja där snart. Man får nästan göra vad som helst där, som ingår i priset, sen gäller det att bestämma sig för vad man vill göra? Jag tror att jag kommer att använda maskinerna i gymmet och den varma bassängen. Sen får vi se?? Snart blir det halt ute när snön och isen kommer. Då ska det bli skönt att kunna träna inomhus där det var varmt och skönt.

Arn

Av Marie - 13 oktober 2011 18:40

Det gick riktigt trögt att komma igenom både Vägen till Jerusalem och Tempelriddaren, över en månad tog det att läsa igenom dem två. Men nu är det som om den tiden har var mödan värd, då jag i tisdags började med del 3 Riket vid vägens slut och jag redan har läst en femte del av boken. Det känns som att denna kommer gå fortare att läsa ut, då jag redan har lärt känna människorna i de tidigare böckerna, sen finns det även en del 4 Arvet efter Arn som jag också tänkt läsa.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards