I huvudet på Aponi

Alla inlägg under juni 2009

Av Marie - 30 juni 2009 20:16

idag har jag gjort lite av varje, allt från att jag har tittat på några avsnitt av Gossip Girl och faktiskt suttit i solen för att få i mig min dagliga dos D-vitamin, så har jag också gått mina promenader idag. Och jag är rätt nöjd med vad jag har hunnit med idag. Jag har inte gjort allt, men jag har gjort mer än igår, och snart kanske det även finns något och titta på tv? Morden i Midsomar, tänker jag på, sen får det nog bli ett avsnitt CSI Miami innan jag går och knyter mig för idag. Jag har även gått och funderat på om jag borde gå på Soundchecket den 4 december eller inte, för i annat fall så borde det bli min julklapp till mig själv, fast det enda kruxet är att det är bara ett packet som jag är intresserad av i såna fall. Får se vad jag beslutar mig för? Annars så finns det en del jag går och funderar på som att ta och åka på en kryssning över dagen, jag har biljetter som snart går ut, så jag kanske ska ta och passa på? Funderar på annat gör jag också och snart måste jag ändå ta och bestämma mig för detta börjar bli löjligt men jag ska snart ha velat klart - hoppas jag. Annars så har jag lite fler saker som jag går och funderar på, som att börja motionsdans, i min egen ensamhet. Det skulle nog vara något?

Av Marie - 29 juni 2009 21:23

Idag har jag i alla fall tagit en promenad fast det är rätt varmt ute, och jag har även kollat slut på första avsnitten av Gossip Girl, det finns ju inte så mycket annat att kolla på tv, så då kan man lika gärna kolla in det man redan har - igen. Får se om jag fortsätter att kolla in några avsnitt till, tar och små städar eller om jag ska ta och spela lite istället? Det finns inte så mycket att göra tills CSI Miami börjar lite senare idag, det är bara repriser, och då kan jag kolla in något som jag inte har sett istället. Annars har jag läst en hel idag, men det syns knappt för boken är nästan 500 sidor tjock. Får se vad jag bestämmer mig för? Det finns ju andra saker som jag hade hoppas få gjort idag, men jag har i alla fall avfärdat ett spel som från början var rolig och till slut ser rätt trist ut, så det är nog lika bra att jag tar och handlar saker jag vill ha istället och funderar över om det är värt att köpa andra saker jag vill ha eller om jag ska skrota dem idéerna också?

Av Marie - 28 juni 2009 23:40

Jag blev väldigt rastlös nu ikväll, men om det var för vädret eller någon annan orsak vet jag inte, men det hjälpte lite att titta på första avsnittet av Gossip Girl, och då upptäckte jag något som jag undermedvetet såg första gången jag såg serien, i första avsnittet spelas en av mammorna av en annan skådespelare än vad som fick jobbet för resten av avsnitten, men det hjälpte en hel del att få något att fokusera på en stund. Får se om jag fortsätter att kolla på något mer avsnitt ur serien imorgon, den är ju inte så lång så jag kan nog titta på den innan jag börjar kolla in Grey's Anatomy, som jag fortfarande väntar på. Annars känns det som sommaren har kommit för att stanna, och det är ungefär lika varmt som när jag var utomland, fast man nu är på hemmaplan istället, fast det är rätt skönt att det är varmt, men det gör det bara jobbigt när man inte orkar göra det man borde göra, som att promenera tex. Får se vad jag hittar på nu i veckan och när jag ska komma iväg och hälsa på min mormor ett tag? Har planerat att lägga min shopping i huvudstaden ungefär samtidigt eller om jag gör det lite senare? Jag kan ju aldrig bestämma mig... Men vem orkar göra det i den här värmen???

Av Marie - 28 juni 2009 19:35

Gud, vad varmt det har vart idag, och rätt kvalmigt är det inne. Tänk om det fanns en möjlighet att sova ute inatt? Om den här värmebörjan ska fortsätta så skulle jag väldigt gärna vilja ha en golvfläkt, för det känns nästan som att man inte orkar med någonting en sådan här dag. Jag har mest spenderat dagen i solen eller framför datorn där jag har spelat sims 3 och äntligen laddat över mina semesterbilder från Kanarieöarna. Något annat har jag inte orkat med i värmen, att promenerad var bara att glömma idag, men jag ska se om jag kan ta och plocka i ordning lite på mitt rum i värmen, så att det i alla fall är lite bättre ordning än det ser ut just nu. Sen blir det nog en film innan CSI Miami börjar, sen ska jag försöka läsa lite också i den här värmen. Men det blev en hel del bilder från Kanarieöarna, som blev riktigt bra - det kan hända att jag lägger upp en eller två lite senare.

Av Marie - 27 juni 2009 20:31

Idag har jag tagit en promenad i det sköna vädret, och väntar på min avi till min box innehållande alla säsonger av Grey´s anatomy, men det har inte dykt upp något i mobilen så jag är glad att jag redan har betalat den, så jag slipper få betalsanmärkning för att sms inte kommer fram i tid. Får väl ta och vänta till början av den veckan som kommer innan jag får spåra fram det, för den ligger där den ska, men jag har inte fått något nummer till den än. Annars har jag läst lite ur boken jag började med igår, och får se om jag tar och läser lite mer eller om jag tar och börjar och kollar på något film eller börjar ta och titta in en av mina tv-serie, för det finns inte så mycket att göra idag. Igår tog jag och spelade sims 3, men idag vill jag kolla på något där jag slipper vara så mycket inblandad i. Det är varmt, och jag är trött, men jag vet inte än vad det blir för något. Sen får jag se när jag påbörjar min städning och när jag har bestämt mig så att jag kan ta och skicka efter mina smycken, inom en snar framtid? Hoppas det är snart, jag måste bara ta och bestämma mig först. Ett örhänge ska jag ha i alla fall.

Av Marie - 27 juni 2009 20:04

Yey, att de kommer tillbaka, men det är märkligt att det blir på samma datum som första gången de kom hit, Solna hallen 4 december 1996, men någon på backstreet boys bloggen tror att Sverige och Schweiz är samma land. Titta själva.

DEC 04 2009 - Stockholm, Switzerland - Hovet - Tickets  & VIPs Coming Soon

Men då får man ta och tänka efter om man vill gå på VIP eller inte. Det finns en del som talar emot det, dels har jag gått en gång så det kanske finns andra som vill, fast det var inte särsilt många -08 ändå och det var väl för att man först måsta vara med i fancluben och sedan måste betala. Och nu kostar det ännu mer... Så jag tycker att det är rätt bra att de inte går att köpa dem just nu, så jag får fundera några dagar - för det enda packetet jag är så fall intresserad av så är det VIP Plantium, jag vill vetad vad man får mer än det jag redan har gått på. Såg just att det är en fredag, det är bra med tanke på att jag var helt slut dagen efter förra gången, av olika anledningar. Men jag var nästan hög på ren lycka så det tog ett bra tag innan jag kunde sova natten mellan den 14-15 april -08.

Av Marie - 26 juni 2009 22:05

Backstreet boys släpper sitt sjunde album, This is us någon gång i höst. Bsb kommer besöka Europa under 7 veckor i senhöst/vinter med nytt matrial från den nya albumet. De står att mer detaljer om albumet och om USA turnén kommer snart, men jag hoppas att de ska till fler ställen än, Portugal, Spanien, Tyskland, England, Nederländerna och Danmark med den här turnén för jag vill också se den. Jag hoppas att de inte har glömt bort resten av Europa som inte finns med på listan ännu. Men hoppas att albumet kommer snart så man hinner lära sig alla låtarna så man kan sjunga med i år igen.


Av Marie - 26 juni 2009 20:54

Idag har jag spelat en hel del sims 3, det känns inte som att jag har gjort så mycket annat men det har vart rätt skönt att bara gjort det man själv har velat fullt ut. Jag har också börjat läsa Bokcirkelns bekännelser - som handlar om 5 väninor och hur det händer i deras liv när de inte befinner sig med djup inne i månadens förvalda bok som sedan ska diskuteras vid nästa bokklubb möte. Jag har inte kommit så långt men den kan nog bli rätt underhållen, och ett avbrott från mina deckare, thrillers och kriminalromaner. Jag tänker nog ta och spela lite mera sims 3 och sedan tänker jag nog ta och kolla på en film allternativt börjar att se om en av mina tv-serier för det finns inte något alls att se på tv idag. Så får jag se om jag får min avi i nästa vecka så jag kan hämta ut boxen med just nu samtliga säsonger med Grey's anatomy. Får se vad som händer imorgon och om jag kommer igång med min städning? Men jag har redan börjat att planera lite gran. Får se om det snart kommer nya datum till Bsb turnén snart.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards