I huvudet på Aponi

Direktlänk till inlägg 28 januari 2015

Skriva och serier

Av Marie - 28 januari 2015 22:26

Jag har ägnat stora delen av gårdagen med att skriva, förstunden är det roligt igen - att skriva. Kanske det är därför som det går lättare att får ner orden än under senaste året? Ska försöka få ner saker på pappret och förhoppningvis också klar med boken. Här är ett smakprov som jag skrev på igår.


  • Här på tavlan kan ni se området över fyndplatsen. Här ser ni var vi hittade fyndet.

  • Åt vilket håll låg handen åt?

  • Den låg här i närheten av bryggan.

  • På vilken sida om bryggan? undrade Nathaniel.

  • Här på högra sidan i vassen.

  • Och åt vilket håll pekade handen åt?

  • Vad spelar det för roll åt vilket håll handen pekade åt, den bara låg där.

  • Åt vilket håll låg pekfingret åt?

  • Här åt vänster.


Men under tiden som jag sitter och skriver tittar jag även på mina serier, men jag gillade verkligen State of Affairs, kanske ska jag se om den innan imorgon kväll? Det är en blandning av Scandal och Criminal Minds så om man gillar dem serierna så har man även behållning av State of Affairs som visas på 3:an. Men detta har även lett till att tiden till att läsa har försvunnit, att det ska vara så svårt att göra både ock.

 

 

från bonaparte

 

Detta var i alla fall vårkläderna som jag tillslut bestämde mig för i helgen. Fast först ska det ju bli vår först, jag har tröttnat på denna ständiga halka. Is och blötsnö, sen kommer regnet och så är det snorhalt till morgonen därpå. Så jag längtar efter vår eller en vinter som håller i sig. Just nu ser jag på STALKER i brist på annat, fast jag tror även att denna kan bli en serie som man fastnar i.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 22 mars 2015 23:15

Det går mycket lättare att blogga på den nya portalen, inläggen sparas automatiskt. Så en del problem som jag tidigare haft med att allt förvinner efter att min uppkoppling blir svajig, är nu mera ett minne blott och jag tycker att det är så skönt. S...

Av Marie - 7 februari 2015 23:17

Sitter och fundera på om jag ska beställa hem lite musik? Har en rabattkod som går ut i dagarna och jag minns att jag pratade om runt jul att köpa hem lite mer musik. Jag älskar musik, synd bara att det inte släpps så pass ofta som jag skulle vilja b...

Av Marie - 6 februari 2015 21:49

Var i behov av lite essiebutton humor, och så fick jag det idag. Det är nästan som man blivit beroende.     Får läsa lite mer på ...

Av Marie - 3 februari 2015 22:36

Sitter och tittar på några serier, försöker varva ner. Får se om jag lyckas eller om det istället blir tvärt om. Annars har jag läst lite ur boken idag innan jag försökte låna om den och den fick samma utgångsdatum som den jag redan hade och nu går i...

Av Marie - 2 februari 2015 23:08


  Jag blev positivt överraskad av att dessa låg i min brevlåda idag, trodde att det skulle ta längre tid. Men jag blev glad när jag såg att paket hade kommit. Kan knappt vänta tills jag kommer att använda dem. Det ser så enkla och små ut, precis v...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards