I huvudet på Aponi

Alla inlägg under oktober 2008

OC

Av Marie - 31 oktober 2008 23:53

Men nu är det nog dags för lite te, och daim till toner av Oc. Kanske att jag även tar och skriver lite också i min bok? Och toppar det med lite center? Det ska i alla fall bli skoj att åka och shoppa lite imorgon. ;-)

Av Marie - 31 oktober 2008 23:36

- Suck, nu har jag letat i mer än en timme nu och jag ger snart upp. För lite mer än ett år sedan så såg jag en lampa som drevs på batteri och som man la i boken så lyste den upp hela sidan, så att man kunde läsa boken utan att ha en vanlig lampa tänd. De var små diodrar som lyste upp boken, och nu kan jag inte komma ihåg vad den heter?

Jag vet att det är ett amerikanskt företag som säljer/sålde lampan, och att det även fanns en svensk motsvarighet som sålde lampan här, det skulle vara skönt att inte bli bländad när man sover, samt att ha en lampa till nästa gång det blir strömavbrott.

Av Marie - 31 oktober 2008 23:13

  • Förlorad av Michael Robotham
  • Född på en blå dag av Daniel Tammet
  • Övervintraren av Willy Josefsson
  • Diagnos: strypt av Peter Gissy
  • Ge mig en dag till av Mitch Albom

           + kanske en bok till?

Av Marie - 31 oktober 2008 22:53

Under den gångna månaden har jag läst

  • Mr Tourette och jag
  • Tusen strålande solar
  • En plats i solen
  • Sjöjungfru
  • Svart stig
  • Svart is
Av Marie - 31 oktober 2008 21:59

Idag är det Halloween, och jag sitter och firar den med mjölk. Medan jag nu är tillbaka igen. Imorgon ska jag ner och shoppa lite till, det var lite som inte fanns inne när jag var nere förra gången och så har jag ångrat mig lite. Jag vill ha en lampa till i fönstret, det ser så mörkt ut i den andra fönstret nu. Annars sitter jag och funderar på saker jag vill ha, men inte har just nu.

Jag var inne nyss och såg att man kan köpa och spela CSI:Miami på sin nano av nyar model på iTunes. Det skulle nog var roligt? Funderar vidare...

Av Marie - 31 oktober 2008 18:25

Nu håller jag på att ladda iPoden med fler låtar och försöker även ladda ner den senaste iTunes, men det är det sämre med. Jag skulla ha uppdaterat bloggen vid 15- tiden men passande för något så blev det strömavbrott just då. Jag har ännu inte valt nya böcker för nästa månad än. Det får vänta ett tag tills jag blir klar, jag vet i alla fall om att Född på en blå dag har blivit utvald av mig själv. :-)

Annars så ska jag fortsätta att "städa" innan jag börjar på riktigt nu i helgen, då det för hoppningsvis inte blir något strömavbrott.

Av Marie - 30 oktober 2008 23:55

Snart så ska jag ta och fika och läsa lite ur boken Förlorad, över en kopp te. Sedan tar jag nog och fortsätter att titta på OC fjärde säsongen medan jag skriver lite på min bok. Sen försöker jag också leta reda på vem jag är, och vad jag vill. Både andligt och bokstavligen, just nu veta jag väldig lite om vem jag är och jag skulle vilja veta mer. Redan nu, är jag otålig då denna sökning kan ta lång tid, och jag hoppades att jag visste mer än vad jag vet nu, att jag börjat tidigare och kommit en bit på min väg - mot att finna mig.

Av Marie - 30 oktober 2008 23:38

Imorgon ska jag:

  • beställa filmer
  • beställa kläder
  • beställa stegräknar
  • läsa lite mer i den nya boken
  • städa lite i mitt rum
  • göra en ny På mitt nattduksbord den här månaden
  • övrigt ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards