I huvudet på Aponi

Alla inlägg under april 2014

Av Marie - 27 april 2014 23:17

Idag har jag äntligen sett klart på Ally Mcbeal säsong 1, är lite stolt när det i slutet av säsong döck upp "en annan byrå" och jag direkt visste att de hade ju en egen serie Advokaterna något jag aldrig följde men det var ändå lustigt att ha rätt i något man aldrig sett. Får se om de dyker upp i säsong 2? Nu vet jag inte riktigt vad jag ska kolla på, jag har inte riktigt lust att se Mcbeal just nu, så det står mellan ER och Private Practice? Får se vilken det blir? Har i alla fall städat idag, fick ett ryck på eftermiddagen och fick med en hel del innan dammsugan ställdes undan för den här gången. Nu funderar jag på att bädda rent i morgon. Det finns inget som går upp mot känslan av att ligga i en nybäddad säng, det luktar så gott.


Har ett par saker som jag göras imorgon, hoppas att jag blir klar med dem så får jag bort en del saker som har upptagit en del av mina tankar på sistonde. Sen finns det allt annat som ska göras. Imorgon är det måndag och det betyder att två av mina favorit serier som går på svt, sänds imorgon - Arvingarna och Secrets & lies. Jag ska nog ta och se om Secrets & lies.

Av Marie - 26 april 2014 23:57

Idag har jag suttit och njutit en stund i vårsolen innan jag tog och började rensa ogräs som jag tröttnade på efter en stund, får fortsätta med det en annan dag. Annars har jag suttit och sorterat ut bland mina dvd, jag har redan köpt 2 st CD/DVD väskor som jag skrev om i början av månaden (jag tömde butiken, så jag funderar på att beställa fler) så nu sitter jag och räknar ut hur många fler jag måste beställa. Hyllorna ekar lite tomma nu, efter att ha sorterat in dem i två väskor som får plats med 80 skivor, efter 62 dvd fodral som står uppradade i en stapel på golvet. Får ta och se över dem och slänga dem senare. Det känns tomt i skåpet, när man ser runt en meter höga tornet på fodral som blivit undan stoppade i olika väskor beroende på genrer.


Jag har nu en väska med Romantiska filmer, en med Komedier - fast där behöver jag 1 till. Men sen måste jag ha väskor för:

Äventyr/Sfi

Action/Thriller

Drama

Bluray

Komedi


Sen har jag nu även satt igång och räknat på hur många väskor som mina serier behöver för att få plats med fler? Jag funderar på att börja rensa upp och göra mer plats i skåpen för att ha plats till att köpa mer, sen får jag efter hand köpa fler väskor när jag behöver rensa igen. Nu måste jag bara hitta en penna så jag kan märka väskorna, så att det är lättare att hitta filmen.



Denna lyssnade jag på, medan jag skrev inlägget... Vacker musik

Av Marie - 22 april 2014 23:57

 

bilder från ikea


I ett badrum så behövs det flera saker för att man ska trivas. Gott om förvaring av allt som finns i ett badrum, enkelt att stoppa undan när det inte används, men det ska vara lätt tillgängligt när man behöver det, som handdukar mm. Även bra belysning är viktigt i ett badrum, och för att få bort den sterila känslan - blommor. Garderobsblomman och Svärmorstunga trivs bra i badrummet fast man saknar fönster, och en skön matta är alltid skönt att stå på efter en dusch/bad.

Av Marie - 22 april 2014 23:11

 


Den här bilden tog jag igår när jag var ute och fotograferade. Och jag har suttit och skrivit i ett par timmar, just nu flytter det på rätt bra när jag inte tar små pauser då jag tittar på lite webbtv, har bland annat sett Arvingarna, Haga slott och CSI. Annars har jag lyssnat på musik medan jag suttit och skrivit, det kan nog bli lite mer än det jag redan har skrivit idag och om det beror på vädret och att det är vår i luften är något som jag inte vet. Eller så är det ett tag sedan sist som gör att man bara måste få skriva. Det är i alla fall något som jag inte har känt på flera månader, sist jag skev så pass mycket som jag har börjat med idag var när jag gjorde den första stora redigeringen av gramatik och stavfel och bara det tog nästan 2 månader. Men det är som sagt trevligt när man känner en lust över att få skriva igen, då kanske den här boken blir klar tillslut?

Av Marie - 20 april 2014 23:36

Tänkte ta och titta på Arvingarna som jag fick tips om i helgen. Får se om det är en serie som jag kommer att börja följa? Jag har ett par nya som dykt upp som jag har börjat att titta på i brist på annat att se och ett par av dem är väldigt bra. Hoppas bara att en av dem inte blir nerlagd, för att jag har så roligt under tiden som jag tittar på det. Sen är det alltid kul om man lär sig något nytt, som ett ord eller något annat intressant medan man ändå gör något helt annat. Sen får jag se om jag även kan komma iväg och ta kort på helt andra saker som gör att jag har lite fler än i fjol. Så jag har fler bilder att välja mellan men också kanske ha med ytterliggare en bild? Jag har några favoriter men jag måste ta några till innan jag är helt nöjd. Men det finns ett par saker som jag hade tänkt göra imorgon.

Av Marie - 20 april 2014 22:59

Sitter och funderar på vad jag kanske ska göra i veckan som kommer, jag funderar på att åka in till Kungsträdgården för att ta lite bilder som jag senare kanske får ha med på utställningen? Innan blommorna har blommat klart, helst ska det vara så fint väder som det var idag så att man får med den blå himlen för det blir en helt annan känsla i bilden om det är mulen dag. Sedan funderar jag på att åka iväg och handla jeans, jag har fått tips på en butik som kanske har min storlek, fast det är nog bäst att ringa och kolla i förväg. Annars gäller det väl att försöka läsa ut den ena av mina låneböcker, den är bra men jag har lite för många tankar som vill göra flera saker samtidigt men det slutar istället med att jag inte hinner med hälften så mycket av det jag påbörjar. Men någonting ska jag väl få gjort i veckan hade jag tänkt. Den är ju ändå lite kort, med bara 4 arbetsdagar.

Av Marie - 19 april 2014 13:15

 

bilder från ikea


Här kommer några tips på ett sovrum på en liten plats. En skön säng, förvaring i nattduksborden, en hylla för böcker eller annan typ av förvaring i klockan. Och så lampor, både till att läsa men också för mysbelysning. Sen något som drar blickarna till sig även vara trevligt med lite färg. Detta är mitt förslag från ikea idag.

Av Marie - 19 april 2014 10:15

Igår hittade en kanal på Youtube, som ger idéer till hur man kan inreda på liten yta och man får även lite tips på vad man kan tänka på för att få plats med sitt boende på en liten yta. Programmet heter Small space, big style och jag har fastnat framför programmet. Jag tror att jag är inne på 9 säsongen? men varje säsong är bara 4 program och de är som mest runt 8 minuter långa så de tar inte hela dagen att titta på. Men man får väldigt många tankar på hur man kan lösa förvaringen för att på bästa möjliga sätt få en boyta att kännas rymlig men också kunna stoppa undan grejor på.

Här kan ni hitta programmet, där finns dem i ordning.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards