I huvudet på Aponi

Alla inlägg under december 2008

Av Marie - 31 december 2008 11:44

Bilden är lånad. 


Och så har ännu ett år kommit till sin ända och det är dags för det nya året att ta sin början. Att det aldrig tar slut? Det är dags att laga, piffa för att sedan avsluta året i ett pengahav med krut i alla dess färger. Och nu ska jag göra mintkyssar, auoli och om jag hinner morotskaka, och det på samma nyårsafton. Jag har helt enkelt inte tid att åka ner till centrum idag, inte ens jag har så mycket tid på mig.

Av Marie - 31 december 2008 11:37

Jag vill passa på att önska er, Ett gott nytt år och god fortsättning på året.

Innan jag börjar med att laga mat, det ser ut som om jag får uppsöka rean någon annan dag, för idag har jag inte tid.

Av Marie - 30 december 2008 23:42

Nej, nu ska jag nog ta och titta på en film innan jag går och lägger mig för idag, för nu börjar jag bli riktigt trött. Jag vill ju fortfarande ta och åka ner imorgon och titta runt innan nyårsafton sätter igång på allvar med fester och raketer. Men jag ska försöka komma iväg i skaplig tid utfall det är fler som går i samma tankar som jag, så man hinner hem i tid. Imorgon ska vi äta bakpotatis och oxefilé och jag hade gärna velat haft bara en röra till bakpotatisen för jag tycker att det är för mastigt att äta bägge och. Men nu måste jag verkligen ta och gå ner i varv och titta på filmen nu om jag ska orka komma upp och åka ner imorgon, för att titta om påslakan, örngott och överkast mm finns kvar. Men det ska bli kul bara att få göra något annat för ett tag. God natt.

Av Marie - 30 december 2008 17:20

- Gud och jultomten är samma sak, fast tvärtom.

Gud finns men man ser honom inte.

Jultomten finns inte, men honom ser man

Edvin, 5 år


En liten frågeställning bara. Just nu vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på, fast jag borde göra morotskaka lite senare idag och kanske dammsuga innan dess för att kunna ha tid att åka ner till centrum imorgon. Såg just att det ju har öppet som om det vore en lördag, jag som trodde att de stängde 14.00 som de gjode på julafton, men då borde jag hinna annars vet jag inte vad jag skulle ta och hitta på imorgon.

Av Marie - 30 december 2008 15:45

Nu går jag runt och undrar vad jag ska få på min födelsedag? Och över när mitt paket från Accessora kommer hem, jag vet att det är skickade men inte när det anländer. Och så går jag och väntar på det nya BSB albumet, även fast det inte är klart på långa vägar än. Sen kommer jag att skicka iväg låttexten till Usa på fredag för den är inte riktigt klar, jag var tvungen att börja om från början igår då jag inte har hållt en raklinje som krävs för att binda ihop den innan den skickas till Nick. Hm, och vad mer ska jag göra nästa år? Jag ska i alla fall ta och se om jag hinner med att åka ner till centrum imorgon innan de stänger vid 14, för att se vad som finns kvar av rean. Och om det finns något kvar som jag vill ha, annars ska jag även gå och titta på örhängen fast det nog inte finns något i min smak tror jag. Men jag får undersöka det närmare imorgon. Sen vet jag inte vad som mer kommer att inträffa nästa år, mer än att det kommer att bli en BSB turné men jag vet inte när den kommer att börja och var, så det kan hända att den inte når Sverige förens nästa år, om de inte kommer igång som det var planerat nu när det ska till Sydamerika på turné innan den nya albumet släpps. Tänk om de får höra någon ny låt bara för att det håller på att spela in nytt matrial? Lylos dem i så fall.

Av Marie - 30 december 2008 15:03

Visst är julmust gott? I alla fall under två säsongen på året - jul och påsk. Och jag vet inte vilket glas det är i ordningen som jag dricker just nu, men jag tror att det är glas nio. Har ni tänkt på att det är halt ute, och idag ska det även vara ishalka på sina ställen men det finns ingen snö i alla fall inte här. Det ligger ett tunt frosthinna på marken, som om det skulle ge en julstämning. Men det snöade faktiskt här på julafton, och fick tick en halv centimeter innan det slutade snöa. Men det är väl tanken som räknas, eller hur är det dem säger? Och det nya året kommer att bjuda på kallare väder, men vad jag förstår ingen snö. Ingen snö på vinter och i somras sol på sommaren, det är inte som det brukar vara och ja, vi har kanske gått in i en mini isperiod då vädret inte är som det brukade vara.


Men vi kommer ju i alla fall fram på vägarna mot när det var riktig isperiod. Så vi får väl vara glada för något, och det är inte heller jättekallt men dock kallare än vi är vana vid. Vi får hoppas att våren kommer med varmare och bättre väder, och att sommaren inte regnar bort föllt av hösten, för att på vintern bli kallt men ingen snö i sikte.

Av Marie - 29 december 2008 20:52


Jag tänkte ta och smyga in hit innan säsongsavslutningen av Cityakuten börjar. Med att säga att jag nu har handlat mina mp3-böcker för den här månaden, det var väldigt bekvämt att betala dem med sitt kontokort och sedan bara ladda ner dem direkt på usb-minnet för att kunna flytta upp dem till mitt rum. Så lite senare idag eller tidigt imorgon ska jag flytta över Män som hatar kvinnor, Flickan som leker med eld och Luftslottet som sprängdes över till min dator för att kunna ladda in dem i iPoden sen. Det ska bli kul att få koppla av och lyssna på böckerna och inte göra någonting på en stund. Jag glömde nattfåk som den fjärde boken som jag köpte.

Av Marie - 29 december 2008 18:45

Brukar du avlägga nyårslöften som brukar ha glömts bort innan påsk? Då kan du göra som jag. Jag lovar att inte ge några nyårlöften, fast i år har jag ett och det är att lära mig något nytt. Fast det är ganska lätt, men jag vet inte inom vad just nu. Sen sitter jag här efter ha läst ut ps. jag älskar dig och försöker bestämma mig för vilken bok jag ska börja med att läsa. Och det lutar nog åt Blocket av Karin Wahlberg, men jag ser att jag inte har läst så många böcker den här månaden, bara 3 böcker och en novellsamling, så det får jag ta och börja göra lite mer av nästa år. Sen skulle jag nog vilja bli bättre på att promenera regelbundet, för att inte sluta tvärt men också att lära mig fler yogaställningar. Men sen kan jag inte komma på några fler nyårlöften, fast det är bättre att hålla sig några få. Än flera stycken som man senare inte minns.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards