I huvudet på Aponi

Alla inlägg under maj 2012

Av Marie - 30 maj 2012 21:29

Älskar katter, ibland är det bara så sköna, roliga eller coola.






Av Marie - 23 maj 2012 23:40

Jag sitter och lyssnar på mitt senaste albumköp som hade anlett under tiden som jag var på jobbet, Unchanined av Molly Sanden, jag gillade både hennes bidrag och Loreen. Gillar i alla fall störra delar av album, har ännu inte hunnit spela det tillräckligt många gånger för att nämna några favoriter, men jag gillar bland annat Unchanined för tillfället och någon mer... Håller på att ladda in albumet i min iPod. Hoppas att jag har lyckats, den är redan överfull och jag har inte lust att ladda upp min gamla som har större hårdisk men är då även tyngre. Perfekt om man ska resa iväg någonstans och vill ha med hela skivsamlingen, men är ibland lite för stor som när man är på gymmet i fickan.


Har lust att shoppa lite, men hade tänkt ta och boka tid på fredag för synundersökning sen är jag sugen på en ny mobil, men vet inte om jag ska ta och avvakta till i höst? Mobilen är stenåldersmodel men den fungerar då kan man avvakta lite. Har redan ett fodral, men inget innehåll. Så jag hoppas att den nyaste modellen fortfarande passar i fodralet annars....?

Av Marie - 17 maj 2012 23:24

Nu har jag sett hela Harry Potter serien. Även det två sista dödsrelikerna, först kändes det ovanligt att deras problem inte längre kretsade kring skolan - utan att de nu måste förstöra så många av Voldemorts själar som de kan hitta. När jag väl kommit till den sista delen så kändes de plötsligt inte konstigt längre utan bara självklart. Och det var roligt att det fortfarande utbildas häxor och trollkarlar på Hogwards, fast det måste ha tagit lång tid att återuppbygga hela skolan som nästan totalförstördes.


Dock har den gett mig mardrömmar under dessa 12 dagar som det tog att se igenom hela serien, dels har jag vaknat upp och flyttat runt på hela rum och bytt plats, men värst var det efter att Hedvig dog (Harrys uggla) då jag drömde att min katt dött och det kändes även som om jag kunde känna att min senaste katt som dog för några år sedan också var här. Det var så skönt att få vakna, och upptäcka att allt varit en enda dålig mardröm.

Av Marie - 8 maj 2012 23:48

 

Jag såg dessa träd under min promenad i söndags och kunde inte låta bli att ta några foton av dem.

Av Marie - 8 maj 2012 23:37

Just nu så går jag igenom filmer som jag fick i julklapp. Jag började i lördags med "Harry Potter och de vises sten" innan jag gick vidare till "Harry Potter och Hemligheternas kammare" som jag såg klart idag, sen tog jag och såg även "Harry Potter och fången från Azkaban" och det börjar nästan kännas som det vore roligt att läsa om böckerna igen. Nu har jag bara kvar att se "Harry Potter och den flammande bägaren", "Harry Potter och Fenixorden", och "Harry Potter och halvblodsprinsen". För jag har aldrig sett "Harry Potter och dödsrelikerna: Del 1" och "Harry Potter och dödsrelikerna: Del 2" på bio men jag har tänk se dem nu. Jag saknar dock Dombeldores humor, när han dog.







Av Marie - 7 maj 2012 23:50

 

Var ute igår och tog en promenad med kameran, här är några av bilderna som jag tog. Några fler kommer imorgon. God natt

Av Marie - 7 maj 2012 23:44

Just nu så känner jag mig lite splittrad, det finns så mycket saker som man skulle vilja göra - helst samtidigt om det nu gick. Men det går tydligen inte att läsa 3 böcker samtidigt - det är vad jag gör för stunden, eller fotografera samtidigt som man måste hålla i väska och skötta zoomen. Riktiga ilandsproblem - jag vet. Men jag känner mig ändå rastlös. Började dock att titta på Harry Potter och de vises sten igår, innan jag gick och la mig. Och fick en sådan lust att läsa om de böckerna - igen. Fast jag känner mig splittrad så finns det ändå ett par saker som jag har bestämt mig för att göra:

  1. Inhandla sommarsandaler
  2. Boka synundersökning

Av Marie - 7 maj 2012 23:40

 

Ibland så får katten agera modell, han tycker det är kul för det mesta, men ibland får man leka lite med honom då han tröttnat. Jag kanske visar en sådan bild, lite längre fram? Annars brukar det bli såna här fina bilder när jag har tur.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards