I huvudet på Aponi

Alla inlägg under januari 2009

Av Marie - 31 januari 2009 22:58

Jag sitter här och letar efter en annons om att lära sig ett nytt språk, jag skulle så gärna vilja förstå och kunna prata lite spanska. Jag har vart där så mycket att jag kan förstå några ord, men jag skulle vilja kunna förstå så mycket mer. Det var ju ett av mina nyårslöfte att lära mig nya saker och en av dem var ett nytt språk. Nu gäller det bara att hitta lappen först, får se om jag hittar den lite senare. Annars gör jag inte så mycket just nu, det finns en del som ska göras och annat som ska hinnas med. Som att städa rummet, det är dags igen. Man kan ju fråga sig varför jag började med detta just nu, och jag har väl inget bättre för mig? Jag ska i alla fall inhandla en ny kamera så jag ka ta och fotografera på semesten, den jag har nu ger övrigt att önska. Är det för ljust så ser hela bilden vit ut, inte så roligt kanske? Det bästa med internet är att man inte behöver springa omkring i olika butiker leta reda på det man ska, eller om man bor långt ifrån butiken så man inte orkar eller ta sig enda fram till den fysiska butiken. Åh, jag är även ätit årets andra semla idag, nu tror jag bara att det bli en till innan säsongen är över för min del.

Av Marie - 31 januari 2009 20:11

Idag har jag gått på en liten längre promenad än i torsdags, jag har läst lite gran, men jag verkar ha kommit in i en vilopaus för nu tar det två veckor att läsa ut en bok mot en vecka och ibland 2 på samma vecka. Jag ska se om det finns någon tunika eller liknande att köpa när vi åter iväg på semester i år. Jag ska nog inom den närmaste månaden ta och beställa kameran också, och det lutar mot att det blir Nikon, för att den har så mycket mer än den andra kameran, fast den är och andra sidan lite mindre och behändigare. Det finns även andra beställingar som måste göra och så väntar jag på mina apple hörlurar som ännu inte kommit, de håller på att granska beställningen vilket de gjort i 3 veckor, som börjar på måndag. Jag hoppas att de kommer snart så att jag hör ljudet bättre i iPoden. Sen är det bara några veckor kvar nu tills sims 3 kommer. Jag har inte ännu inte förståt än att det har löst flertalet av alla irritationsmoment som jag har med sims 2, och det ska bli en fröjd att få spela den.

Av Marie - 31 januari 2009 19:17

Jag har på sistonde blivit mer intresserad av färg på kläder men framför allt olika typer av smycken. I flera år har jag spenderat precis över vattenytan då det inte har vart speciellt intressant, men det väcktes dock för några månader sedan på allvar. Innan köpte jag bara det jag ville ha och det var inte mycke nästan obefinligt lite. Men jag vet heller inte vad som har hänt om det är med ålden som jag har blivit mer intresserad eller om jag bara har fått ett nytt intresse rätt som det var. Förutom det ålänska smyckesföretaget Guldvivan, så funderar jag också på att köpa från edge of sweden. Edge finns bland annat att köpa hos accessora, som jag har skrivit om tidigare. Jag ska även ta och se om jag kan hitta några smycken när jag åker utomlands i år, det är lättare att vara ensam om något när det inte är lätt att hitta det/komma dit.

Av Marie - 30 januari 2009 03:44

Var bara tvungen att ventilera några rykten som cirkulerar runt just nu. Jag vet inte hur mycket av det som stämmer och är sanna men här kommer dem ändå.

Brian Littrells son är sjuk.

Howie Dorough ska bli pappa i år.

Nick Carter flyter på.

Aj Mclean har börjat dricka igen.


Allt stämmer om det tre första men det börjar nu cirkulera rykten om att Aj har börjat dricka igen efter att ha vart nykter i 5,5 år. Och att detta kan fördröja/försena den nya platan och även turnén som hänger ihop med albumet som ännu inte har ett namn. Jag hoppas att det bara är rykten om Aj har börjat dricka igen för att jag vill inte att han ska ha kämpat så här långt för att brytta ihop igen. Men det ser ut som att det är säkert att mina planer inte krockar med deras kommande album/turné om jag åker i juni. För att de ska ju in i studion igen efter deras Unbreakable tour i Sydamerika under slutet av februari/mars. Men jag kan knappt vänta på det nya matrialet, jag är säker på att det kommer att vara bra.

Av Marie - 30 januari 2009 03:16

Nu har jag tittat på nattens avsnitt av CSI:NY men även filmen som heter Wedding daze och jag har även börjat skriva på en ny låt den börjar så här:

"I was siting on the doorstep

When I saw you leave"

Får se hur den kommer att sluta, men jag vet inte vad jag ska göra av med alla mina låttexter som ligger sparade i datorn. Bara för att jag inte är så bra på att skriva noterna eller rättare sagt jag har aldrig fått lära mig det, så ligger bara texterna och samlar damm. Jag kan räkna noter för att se om de är CDEFGH/BA men sen vet jag inte så mycket om det. Jag har även läst några sidor i boken och det ska jag ta och återgå till nu. Får se hur låten som ännu inte har ett namn slutar och vad som kommer hända med den?

Av Marie - 29 januari 2009 22:05

Nu har jag spelat lite mer av CSI:NY, hoppas att jag snart kommer att komma till den sista banan som jag ännu inte sett, för att jag inte har internet på den dator som jag förut spelade på. Jag funderar på att snart ta och fika, med lite te och en kanelbulle. Men att även ta och kolla på någon film innan det är dags för dagens CSI:NY. Annars kanske jag hinner läsa några sidor efter filmen i väntan på CSI? Idag kom det hem ett album som jag har funderat på att köpa ett tag, Carrie Underwood heter hon och i alla fall det första låten och sista var bra. Jag har inte lyssnat så mycket för att jag gick vidare med att fylla på med låtar i iPoden.

Jag sitter och funderar på att göra något inredningsinlägg under veckan som kommer, måste ta och fundera vad det ska innehålla och så först. Det gör det lite lättare att hitta bilder till sakerna som senare finns med i inlägget. Jag tog mig även en liten promenad idag, fast det var lite halt och kallt ute, idag vaknade jag till att jag trodde att mitt huvud höll på att explodera, eller att huset höll på att rivas. Sanningen är att de jobbar precis vid vårt hus och det var där ljudet kom från, men det kändes som någon helt annat när man blir väckt av det. Annars sitter jag och kollar på två olika kameramärken, det står mellan Nikon och Panasonic. Jag får ta och fundera vidare... För att Nikon CoolPix P80 Black verkar vara en bättre kamera än den jag förut tittade på, det har bättre makro och den verkar ha mer optisk zoom, hela 18 om jag förstår det hela rätt?!

Av Marie - 29 januari 2009 18:58

Det finns inte så mycket att göra idag, och inte heller så mycket att se på tv, just nu sitter jag och gör ordning låtar som ska laddas in i iPoden lite senare i brist på annat att göra. Jag går också igenom min mejl bara för att få tiden att gå, denna dag är så lång och mörk sa jag tråkig också. Om ändå solen skulle skina ibland, då skulle jag vara nöjd. Men jag kan knappt vänta tills jag i nästa vecka ska åka ner och kolla in vad som är på gång och vad som har hänt nere i centrum. Då ska jag ta och handla någon Ben&Jerry som jag inte har ätit på ett tag nu, och så ska jag se vad för nytt som kommit in för vårfint till sovrummet när jag ändå är nere och snokar. Lite senare tänker jag titta på en av filmerna som kom idag, men jag skulle också vilja ha ett nytt överkast i beige eller grått, men det får man nog skicka efter på nätet för det är nog svårt att hitta i butik, jag är ju näst intill allargisk mot polyster i kläder, med andra ord så hatar jag polyster känslan mot huden, men i resår har jag inget val men det är ingen favorit. Bomull och lin är mjukare mot huden.

Av Marie - 28 januari 2009 18:46

Jag sitter och spelar CSI och funderar på livet i smått, som vilken smak av Ben&Jerry jag ska köpa nästa månad? Det blir inget av det, den här för så många dagar är det inte kvar av januari men då kan man börja fundera över vilka smaker man vill äta till nästa? Som tur är det några dagar till dess för jag är ännu inte helt säker på vad det lutar åt. Om en stund ska jag ta och gå upp till mig, jag funderar på att läsa ett tag och sedan vet jag inte? Annars sitter jag och kollar in smycken, smycken som är snygga och andra som jag skulle vilja ha. Men det är svårt att få hem dem via datorna bara, men drömma det kan man göra.

Jag ska se vad jag kan hitta på att göra? Äta lite godis kanske? Jag har så ont i magen, gud vad jag hatar mens och inte hjälper det att IBS gör så att det gör mer än dubbelt så ont. Det finns ju inget receptfritt läkemedel som biter mot smärtan, fast jag inte så sugen heller att stoppa i mig det så förmodlig skulle fungera för att annars skulle väl det också vara receptfritt? Det måste finnas en anledning varför inte alla värktabletter finns på egen vård hyllorna på apoteket. Jag får se om jag kommer tillbaka lite senare och fortsätter och skriver inlägg tex om dagens historiska händelse?

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards