I huvudet på Aponi

Alla inlägg under oktober 2013

Av Marie - 29 oktober 2013 23:07

 

När mörkret kommer på eftermiddagen, speciellt efter att man gått över till vintertid - så att det mysigt att tända en massa ljus eller lampor. Och nu när det snart är första advent så börjar det bli dags att se över sin julbelysning. Är den hel? Vill man komplettera den med något? Är man i behov av handla allt nytt?


ikea finns det mycket olika typer, allt från slingor utom- inomhus, ljusgardiner samt golv,bords och taklampor i form av stjärnor. Det finns nog en hel del att hitta bland årets sortiment.

Av Marie - 28 oktober 2013 23:33

 

Här tog jag med saker som sprider julstämning men som inte tar så mycket plats. Perfekt när man inte har så mycket plats, men man vill i alla fall göra någonting med eller om. Att sätta upp en gardinstång på väggen och låta granen bli en väggbonad istället för att ta upp en massa golvyta. Det går ändå att fästa pynt i tyget med säkerhetsnålar. Eller varför inte en amaryllis i en röd fin julkruka (går lika bra i en vit om man vill det) Eller att tända ett ljus i mörkret.


Allt finns på ikea.

Av Marie - 28 oktober 2013 17:43

Pga sjukdom så har jag ännu inte börjat med mitt badrum ännu, hur det ska se ut så att man trivs. Hoppas att jag klar med det innan veckoslutet. Om det nu är någon som läser det? Sen så är det bara några veckor kvar till jul, så jag tänkte ta och jul anpassa bloggen lite genom att skriva om olika julsaker. Fast det regnar ute, så är det snart november och innan vi vet ordet av så är det första advent. Alls börjar det bl dags att inhandla lite nytt eller tänka i nya banor hur man vill julstayla hemmet så att det känns ombonat och mysigt.

Av Marie - 28 oktober 2013 17:08

Jag tog och handlade In i Framtiden, och först var jag tvungen att uppdatera mina drivrutiner till datorn för att kunna spela, för ett tag så var allt i hela spelet, grönblått till varmrött, som låg sida vid sida något som jag upplevde som mycket irreterande då det inte såg ut så senaste gången jag spelade sims 3, men det hela fick en naturlig förklaringen några minuter senare. Då jag installerade windows 8.1 förra veckan och då körde på drivrutiner till 8 till sims, det gick så där. Men sen såg det ut som vanligt, och det är vad jag gjorde under större delen av helgen, vilket ledde till att jag aldrig tog och skrev något inlägg för att tiden inte räckte till. Det var alldeles för roligt att spela, men jag tog även och kollade på Hypnotisören, den var okej men jag tyckte att boken var bättre när den kom. Tror att jag ska börja läsa Eldvittnet, del 3 i serien snart, men just nu sitter jag och läser Inkräktaren och den är riktigt bra - så jag får nog vänta lite med Eldvittnet.


Webbtv från förra veckan är också slut, väntar med stor spänning på hur den här veckan kommer att se ut i den serier som jag följer? Nu ska jag ta och se på Bron, en serier som jag gillar och brukar sedan handla när den släpps på Bluray, då jag tycker att serien är så snyggt gjord. Men det finns andra serier som jag väntar på ska släppas, men undertiden så har jag båda säsongerna Sherlock på bluray och även Scandal som jag slukade med hull och hår varje vecka som den gick. Nu är det snart dags för säsong 3 hoppas jag på kanal 5, och jag kommer att sitta bänkad. Men tills dess får jag väl ta och kolla på Lilyhammer som min bror tyckte att jag skulle se.


Håller även på att skriva ner en handlingsplan om min bok, blir förhoppningsvis lite lättare att hålla ordning när man har en plan. Istället för att jag glömmer planer medan jag sitter och skriver, eller i brist på att jag inte skriver på ett tag. Sen hade jag tänkt ta och skriva och rätta till lite i texten hade jag tänkt, snart har jag redigerat och gått igenom hela texten så att jag vet vad jag har skrivit och vad jag behöver ändra på, vilket är en hel del. Men förhoppningsvis så ska det inte bli/vara så jobbigt att ändra och lägga till. Sen kan man ta och lyssna på lite musik under det arbetet...

 

Av Marie - 28 oktober 2013 17:01

Jag satt och googlade för några timmar sedan och upptäckte att Shane Filan släpper sitt nya (solo) album om en veckan. Så jag sladdar in på CDON och upptäcker och blir förskräckt över priset, den vanliga versionen förmodar jag med 13 låtar kostar 279:- och den med något fler låtar i alla fall om man ska tro iTunes går på 329:- då tar jag och beställer den via iTunes istället, där den går på 99:- till 125:- beroende på vilken version man vill ha...


Det kommer bli mycket billigare, det går fortare och man slipper vänta på att posten ska komma med albumet.

Av Marie - 24 oktober 2013 23:45

Jag gillar den låten, den är avskallad och vacker.


Was 27 surviving my return to saturn
A long vacation didn't sound so bad
Was full of secrets locked up tight like iron melting
Running on empty, so out of gas

Thought I wasn't enough
Found I wasn't so tough
Laying on the bathroom floor
We were living on a fault line
And I felt the fault was all mine

Couldn't take it any more by the grace of god
I picked myself back up
I put one foot in front of the other
And I looked in the mirror and decided to stay
Wasn't gonna let love take me up that way

I thanked my sister
For keeping my head above the water
When the truth was like swallowing sand
Now every morning hope
There is no more morning
Oh I can finally see myself again
I know I am enough
Possible to be loved
It was not about me

Now I have to rise above
Let the universe call my bluff
Yeah the truth will set you free by the grace of god
I picked myself back up
I put one foot in front of the other
And I looked in the mirror and decided to stay
Wasn't gonna let love take me up that way

There ain't no
Not in the name
In the name of love
That way
There ain't no
I'm not giving up

By the grace of god
I picked myself back up
I put one foot in front of the other
And I looked in the mirror

By the grace of god
I picked myself back up
I put one foot in front of the other
And I looked in the mirror and decided to stay
Wasn't gonna let love take me up that way


Om ni inte har spotifykonto;

Av Marie - 24 oktober 2013 22:38

Jag sitter här och lyssnar på lite musik, jag sitter och fundera på om jag gillar den tillräckligt mycket för att handla den? Just nu är jag lika undrande som jag var innan jag loggade in. Kanske blir ett annat album istället? Men idag släpptes ännu ett Sims 3 expansion; In i framtiden, jag har sett bilder från den via deras broadcaster och i vanliga fall så brukar jag boka spelet i alla fall några veckor innan det kommer för att ha det hemma när det släpps. Men den här gången så bestämde jag mig för att handla den i butik och sedan blev jag sjuk. Och jag har ingen spelbutik i närheten, så jag får snällt vänta på att jag i helgen är tillräckligt kry för att inhandla det då. Det är inte hela världen men jag trodde för några veckor sedan att jag kunde handla det imorgon, så att jag blev sjuk och inte kunde genomföra mina planer var något som kändes oväntat. Men jag har inget annat val, istället kollar jag på webbtv avsnitt som jag har missat under veckan, och planerar även på att se något Numb3rs avsnitt. Det är lite svårt att sova när man hostar så när man nästan väcker alla, men samtidigt är det utmattande att inte kunna få sova ostört utan att kraftigt hostande i sömnen som man även kan väckas av; utan att det även fortsätter i vaket tillstånd. Man är mer än öm över bröstkorgen och i halsen efter allt detta hostande.


 

Då känns det skönt att titta på en film eller en tv-serie och inte känna att man inte får någon luft för att man hostar så kraftigt och håller på att vakna. Det ska bli så skönt när den försvinner. Men tills dess så får jag väl läsa och skriva lite i väntan på att bli frisk för det lär tar sin lilla tid.

Av Marie - 23 oktober 2013 08:45

 


Ett sovrum ska kännas inbjudande, här ska ny energi skapas inför en ny dag. Ett ställe där man vill spendera sin dag i, man spenderar ändå 1/3 av sitt liv sovandes - då ska man väl även göra det med stil? Eller i alla fall där man kan koppla av, i ett rum som är avstressat och lugnt. Här har jag hittat saker från Ikea och Mio som jag tycker ser inbjudande ut.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards