I huvudet på Aponi

Alla inlägg den 29 september 2008

Av Marie - 29 september 2008 20:46

Titta vilka spännade böcker jag hittade, som jag vill läsa.

  • Sommardöden - Mons Kallentoft
  • Människohamn - John Ajvide Lindqvist
  • Till dess din vrede upphör - Åsa Larsson
  • Berättelsen om herr Roos - Håkan Nesser
  • Gröna Villan - Ann-Christine Bärnsten
  • Den mörka ängeln - Mari Jungstedt
  • Aprilväder - Vivceca Lärn
  • Den andra systern Boleyn - Philippa Gregory
  • Ut ur Egypten kallade jag min son - Anne Rice
  • Dödshavsrullarnas hemlighet - Michael Baigent

Det är säkert fler, men nu kommer jag inte på flera.

Av Marie - 29 september 2008 16:01

Det finns små saker som gör varje månad till något alldeles extra. Och just oktober månad betyder höstmarknad, läsa nya böcker, se på film och äta glass. För varje månad äter jag glass oftast Ben&Jerry, och jag har några favoriter. Chocolate Fudge Brownie, ONE Cheesecake Brownie, Bohemian Raspberry och så ska det ha kommit en ny Half Baked, men den har jag inte ätit än. För att jag äter bara 2 i månaden men jag skulle lätt kunna äta fler.

Av Häagen-Dazs så har jag bara ätit Cookies & Cream, den är jättegod och Choc Choc Chip, Cookie Dough Chip och Strawberry Cheesecake. Men min favorit är Cookies & Cream och den har dem inte där jag bor. :-(

Av Marie - 29 september 2008 15:34

Garabato, spanska för kaos, rörig eller oreda. Låter vackert, tyvärr är det även beskrivningen av mitt rum. Jag har köpt nya möbler i våras som ska hjälpa mig i oredan, men det är ännu inte klart. Men nu är det mest små pyssel kvar. Innan det är dags för nästa projekt. Som att byta bord skrivbordet som är alldels för stort då det är L format. Sen vill jag även ha ett till dvd skåp, så att det blir mer ordning där när jag väl har bestället fler dvder och en läsfotölj med tillhörande fotpall. Just nu har jag en soffa som jag inte trivs med, dels för att skinnet har spruckit på flera ställen, och så var den när jag fick överta den. Jag tror på att man ska rensa ut vid jämna mellan rum och inte ha saker som man inte gillar, detta för att det annars bildas dålig energier som gör att man inte trivs.


Nu har jag laddat upp min bild med Bsb. Jag tycker inte om att bli fotograferad, men ibland kan man göra undantag. Som tex när man gör det tillsammans med Backstreet boys.

Av Marie - 29 september 2008 12:14

  • Sex and the city - är nyfiken om vad som hände sedan?
  • Mamma Mia! - the movie - vad handlar den om?
  • Den magiska leksaksaffären - låter kul.
  • What happens in Vegas - galen eller?
  • Kärlek i kolerans tid - är den som boken?
  • Min brors flickvän -  vem är det mest synd om?
  • Dumpad
  • Definitely, Maybe

Får se när det blir av dock. Men de är de intressantast hittills, får se när man sett dem alla.

Av Marie - 29 september 2008 11:21

Jag är inne och kollar in de olika smakerna av Proviva, för mig är det räddare i nöden som har ont i magen varje dag - året runt. De minska mitt magont och gör så att jag inte är illamående lika mycket, tackvare att de innehåller bakterier - bra bakterier. Dock har jag hållt mig till smakerna Blåbär och Nypon, men nu funderar jag även på att testa på smakerna Björnbär, Vattenmelon/Tranbär, Skogsbär och Päron/Kiwi. Jag misstänker att jag lider av IBS eller colon irritabile/Irritable Bowel Syndrome. Krångliga namn, som inte ens har ett svenskt namn. Det värsta är att lista ut vilka livsmedel som är "snälla" mot magen, och vilka man får fruktansvärt ont av. Det skulle vara lättare om den kom med en manual. Men hittils har jag listat ut att jag inte kan äta, råg och korn, (fullkornsproduker) linser och böner.

Av Marie - 29 september 2008 03:15

Jag går i tankarna att köpa en ny kamera, med 10x optisk zoom. Det är en Panasonic Lumic DMC-TZ5, men jag vet inte när jag ska köpa den!? Jag har gått nu i flera månader och suktat efter den, och flyttat fram inköpet månad för månad - men det är kanske dags snart?

Någon gång kommer jag väl till skot? Helst innan jul kan man tycka för att jag behöver en ny dator innan the sims 3 kommer, den jag har nu har lever i sin egen värld då den är en fabriksdator med tillköpta delar som gör lite vad den vill. Ett tag tidigare i år så kunde man inte använda den då den strejkade.

Av Marie - 29 september 2008 02:30

När jag ändå sitter här och skriver så kan jag även slå ett slag för Åland. Eller rättare sagt ett smyckes företag som ligger på Åland med bukik i Mariehamn, och på Viking line båtarna och Birka line. Men om man inte har vägarna förbi Åland eller fartygen så kan man beställa från deras webshop, som är större sortiment än vad som fartygen har. Företaget heter Guldviva som jag sprang på första gången i år, då jag reste med Viking line i maj.


Jag sitter i smyckestankar just nu och fundera om jag ska ta och beställa hem lite nya smycken. Men tills dess så kan ni få se ett par örhängen som jag köpte med mig hem. De heter Förgät mig ej. Det finns ring och hänge med kedja i deras sortiment. Jag gillar dem för att det är enkla smycken med inspiration från naturen. Som gör dem enkla och tidlösa.

Av Marie - 29 september 2008 02:12

Den här klockan heter Jaeger LeCoultre Reverso Lady. Dyr klocka ska ha ett fint namn eller i det här fallet ett långt namn. Jag kan inte ens utala Jaeger LeCoultre, så bra på franska är jag inte. På uret.se så blir den din för
22.975 kr och det Rek.priset är tydligen 27.700, så uret.se pris måste ses som ett fynd. Den som ändå hade råd med en sådan, då måste man spara i flera månader innan man har råd. Men den är fin.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards