I huvudet på Aponi

Alla inlägg under december 2011

Av Marie - 21 december 2011 22:14

Nu sitter jag och julpusslar. Det blev inte riktigt som jag tänkt mig i år, jag hade tänkt mig att göra detta, men jag orkar inte ta mig till Ikea inna jul, så det får bli en annan gång - annars tyckte jag att det var väldigt fint sätta att få julstämning på. Istället så sitter jag och slår in lite julklappar som kom med posten idag. Men jag orkar inte slå in så många för jag är riktigt trött idag, först vaknade jag innan väckarklockan pga ont i magen och sedan jobbade jag på av bara farten, hela dagen. Får se om jag orkar jobbar lite imorgon, och tränan inför jul? Men jag börjar så smått med att föreställa mig hur morgondagen blir? Annars finns det en del att göra, som jag ännu inte påbörjat - julstädningen. Och idag blev det inget för jag var nästan helt slut när jag kom hem. Fick ju spendera halva dagen att vänta på att mina julklappar gick att hämta ut. Och inte har jag ännu haft tid till att läsa. Får se vad jag hinner innan jag stupar i säng....

Av Marie - 18 december 2011 22:37

Snart är det jul, och ännu ingen snö. Men det har snöat, fast det är inte mycket så att det inte smälter bort. Men jag har fått insperation som jag vill göra till jul, fast först måste jag införska lite grejer, som en vas för att ha något att sätta blommorna i. Tror i alla fall att det kommer att sprida julkänsla, när/om det blir klart. Annars har jag plocka undan, men även rensat bort saker som jag inte längre behöver, förhoppningsvis är det snart dags för julstädning. Men innan dess hade jag tänkt vara klar med Arvet efter Arn, som jag inte har så mycket kvar i boken innan den är slut men det har tagit sin tid att läst om Arn, och jag länktar verkligen till börja läsa deckare igen, något som jag har börjat sakna. Men jag hoppas att mina julklappar kommer snart för jag börjar bli nervös inför att de inte skulle hinna hit, då det ju bara är 6 dagar kvar. Men att allt hinner bli klart tills dess.


Får se vad jag tar och börjar någonstans, men det måste alla göras. Sen ska det jobbas och tränas lite innan jul. Tänk om året ibland hade lite fler dagar? Men förhoppningvis så blir packet med julklapparna postade imorgon?! Sen får man väl ta veckan som den kommer...

Av Marie - 14 december 2011 23:02

Tänk det är snart jul. Men nu har jag ändå beställt alla julklappar som jag kan komma åt på nätet, så det blir mindre spring i år. Sen får jag se hur inslagning blir? Den blir aldrig som jag fantiserat den som... Men någon gång ska jag väl få till det?? Men det finns ändå annan som jag har lust med. Kanske lite julpyssel?? Men jag vet inte var jag ska börja?? Eller vad jag nu vill göra. Sen finns det nog säkert hundra saker som också borde fixas med, men som inte är lika roliga. Får se vad jag gör?? Annars får jag se vad som händer. Det finns fortfarande kapitel kvar i Arvet av Arn att läsa + den andra boken som jag också håller på att läsa. Och så kommer julen snart och knackar på dörren, fast det är mörkt och kallt eller regnigt och blåsigt. Som en vinter utan snö?? kan vara i Sverige. Det är inte konstigt att man länktar bort i bland, till sol och värme. Man kan allt drömma om det omöjliga??

Av Marie - 9 december 2011 19:09

Den här veckan har nästan varit som vanligt, men jag är nästan klar med min önskelista; det känns som att det är något som fattas, vad det är är dock en bra fråga? Får ta och fundera lite till... Jag håller även på med julpyntning, men det är inte klart på långa vägar än. Får nog ta och börja från början, tror jag. Blir nog bäst resultat så, Får nog ta och börja med att plocka undan och damma lite innan jag somnar, är trött efter trädningen. Sen kanske det infinner sig en känsla av julstämning?? Körde rätt mycket armar idag och ben, fast det märks mer i armarna, men även lite rygg så jag känner mig helt färdig. Annars finns det alltid något som ska göras, som att läsa lite mer ur Arvet från Arn. Sen är det snart en ny vecka, med mer träning.

Av Marie - 9 december 2011 18:44

 

Bilder från Ikea


För att få lite julstämning. Varför inte tända ett ljus och/eller sätta in ett kort i en tidigare ram? Ett snabbt och billigt sätt att få lite julstämning på.


Yrsnö konstkort 25:-/5st, Bräcke Värmeljushållare 39:-

Av Marie - 4 december 2011 23:01

Idag har jag kollat på lite webbtv, spelat lite spel, även läst lite grann och skrattat en massa till veckans avsnitt av En idiot på resa. Åh, hans komentarer är bara för roliga. Man får riktigt ont i magmusklerna och torr i halsen. Annars är jag inte riktigt klar med min lista, får se om jag blir klar imorgon? Annars finns det alltid något att göra, men jag hade tänk göra lite den här veckan... Sen är det en annan femma om det blir av. Sen finns det säkert annat som måste göras, men nu har jag tänkt kolla på veckans CM och CSI.

Av Marie - 4 december 2011 22:41

 

bilder från Ikea


Bor man för trångt eller man är trött på den stora granen, kan man alltid ta och variera sig genom att köpa en liten en, som faktiskt går att klä med både en liten ljusslinga (el eller batteri) och en och annan julgranskula i, något att ha sitt tända ljus i, och tillsist två juliga vaser.


Den nya julgranen? en sockertoppsgran 129:-, Salong 79-99:-/st, röd, Björkefall 59:- ljusstake

Av Marie - 1 december 2011 22:51

Sitter och går igenom min önskelista, det går sakta men säkert framåt, med betoning på sakta. Jag hittar inte så mycket som jag skulle vilja ha. Får ta och fortsätta jakten imorgon. Sen har jag skrivit lite och börjat läsa igenom det jag skrivit tidigare på mitt projekt, det tar tid då jag hela tiden kommer på något i handlingen som inte ska vara där jag förtillfället håller på med. Sen händer det att jag även kollat på något Criminal minds avsnitt också, men nu ska jag nog kolla in webbtv tror jag? Sen får jag se vad som händer imorgon, men det finns ett par saker som jag ska göra i helgen. Som att städa, men det finns även andra saker som ska göras. Tänk att det nu är december, men det känns inte som vinter för att det inte finns någon snö. Bara stormbyar, som man kan gå och irretera sig på.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards