I huvudet på Aponi

Alla inlägg under januari 2011

Av Marie - 23 januari 2011 23:02

Först en med Brian Littrell.


Som pratar lite om bla AJ men sjunger även en lite trudellut.


Av Marie - 18 januari 2011 23:06

Sitter just nu och tittar på förra veckans Fuskbyggarna, och fundera lite grann. Men jag ska nog vänta lite, fick reda på idag att vi snart kommer att få ett nytt utlämmningställe, kanske bäst att vänta tills dess innan man gör något mera? Under tiden kan man göra lite annat, finns en del som jag ännu inte gjort i mitt rum, annars kan man alltid läsa något. Just nu håller jag på med Vyssan lull av Carin Gerhardisen, Hammerbyserien. Känns som jag återknytter kontakten med delar av personerna från Pepparkakshuset och Mamma, Pappa, barn som jag tydligen glömt bort. Men nu är det dags att fräscha upp detaljerna, sen får jag se om jag tar och kollar på något också??

Av Marie - 18 januari 2011 22:28

Snart är det dags igen, för årets bokrea. Den 23 februari är det dags för att fynda nya böcker? Nästan lika bra att markera onsdagen den 23 februari, redan nu och sedan är det bara att vänta.

Av Marie - 11 januari 2011 23:24

Artist: Nick Carter solo (även med i Bsb)

Album: I'm taking off (2 februari) Japan


1 Burning up

2 Not the other guy

3 So far away

4 Addicted

5 Special

6 Falling down

7 Just one kiss

8 Great divide

9 Nothing left to lose

10 Falling in love again

11 I'm taking off

Av Marie - 11 januari 2011 22:56

Ännu en dag är snart slut, funderar på att se en film eller något sen? Igår såg jag Sherlock Holms, och den var rätt bra, lite små rolig ibland. Sherlock fick mig att tänka på (en blandning av) Jack Sperrow och AJ Mclean. Jag tror snart att jag måste ta och kolla upp Nicks album som ska komma om en mindre än en månad, den finns inte på cdon. Varför? För att den släpps OFFICELLT bara i Japan, *suck* det betyder ingen turné den här gången heller hit. Men man kan alltid beställa cd... hittade tracklistan precis, fast det kan jag skriva om i ett eget inlägg. Annars sitter jag och kollar på lite nya kläder, bla lite jeans, har ett antal men det är bara ett eller möjligtvis två som jag gillar, tre är för små och två känns som korvskinn, eller de beter sig som korvskinn, (tunt jeans tyg + delresår vem gillar det?) korvar sig vilket inte jag gillar. Det ska vara styvt och tjockt eller inget alls, och jag tror att de jag sett nu kan vara av det bättre, får se om det blir något annat också. Har tittat på lite andra saker också, som jag skulle vilja ha bla en julklapp som jag måste beställa själv men står och väljer mellan olika modeller.


Annars finns det väl tusen andra saker man måste göra, och vill göra. Funderar kanske på att åka ner till centrum?? Får se hur det blir med den saken, inte alltid att jag gör allt som jag funderar på.

Av Marie - 6 januari 2011 22:15

Nu sitter jag och kollar på lite webbtv, det har både blivit Familjen Annorlunda, Drömmar om ett leende, Spårlöst och nu så är det Drottningsoffret. Efter det ska jag nog kolla runt lite, kanske se något Criminal minds avsnitt, läsa en kortis. Funderar kanske på att åka ner och kolla på lite saker imorgon? Annars finns det alltid saker som ska göras, och funderas över. Man kan ju inte låta bli att drömma sig bort ett tag där det inte ligger över 3 dm tjock snötäcke. Men man kan ju alltid hoppas att man kan åka bort någonstans i sommar. Jag hade ta kolla lite sen på hur bilderna från solförmurkelsen blev? Sen finns det säkert en hel del till att göra.

Av Marie - 3 januari 2011 23:36

Det nya året har redan gjort entré och inte mycket har hänt här. Jag tog lite julledigt. Har läst lite grann, kollat på en film som jag fick i julklapp, den var väldigt kul Death at a Funeral - helt galen. Annars tog jag slog till på Sex and the city - boxen, 50 % rea, och förmodligen ett måste när man har bägge filmerna. Annars har det blivit lite musik, fyllt min iPod, försökt spela lite tv-spel, kanske jag snart tar och går tillbaka till dataspelen igen, då jag fick några i julklapp förutom att jag börjar sakna Sims 3 lite grann. Andra filmer som jag fick var, Sherlock Holms, Killers, Mellennium - triologi blu-ray, och Bounty Hunter sen fick jag även boken Geim. En värmekudde och en iPod, känns som att jag fick nästan allt jag ville ha, men vad ska jag nu önska mig i födelsedagspresent???? Panik... Jag som siktade högt med det jag önskade mig tidigare och fick i julklapp. Så det sitter jag och knoppar med nu, plus hur jag vill fira det och vad jag vill äta. Ingen press där....


Men annars hade jag tänkt ta och fota lite under solförmörkelsen imorgon, får se vad det blir för bilder. Hoppas att man skulle kunna ha en bättre kamera än den jag har, men det kan man nog inte önska sig, för det skulle jag aldrig få... Hur mycket jag än önskade mig det. Men annars är det nog dags att städa igen. *suck* det blir aldrig roligt, för att det är inte roligt att städa. Efteråt är det dock kul att vistas i ett rent rum, men det är aldrig kul väg tills det är klart. Sen finns det nog ett och annat som också behöver göras, som mitt stolsöverdrag...

Av Marie - 3 januari 2011 22:59

Tog och kopierade frågorna, det såg ut att vara intressanta att besvara. Hoppas det inte gjorde någon? Fast det nu har gått några dagar in på det nya året.


1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?  Reseledare utomlands, när jag och min mamma åkte.
2. Höll du några av dina nyårslöften?  Gav inget, så har man inte brutit något. Men jag skulle gärna vilja träna mer kontinueligt, fast det är inget löfte.
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?  Nej.
4. Dog någon som stod dig nära?  Nej.
5. Vilka länder besökte du? Spanien och Mariehamn (på båten) för i såna fall även Finland.
6. Är det något du saknat år 2010 som du vill ha år 2011?  Kanske se Bsb igen, men annars har jag en del hemliga drömmar som kanske (sorligt nog) aldrig kommer att inträffa.
7. Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas? 27/7-3/8 resan ensam med mamma.
8. Vad var din största framgång 2010? ????
9. Största misstaget? Hade velat träffat någon, kanske...
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Jag var förkyld och fick IBS diagnos.
11. Bästa köpet?  Skrivbordet, förvaringsskåpet och fotöljen. Har velat bytta just dem i flera år nu. Och äntligen blev det av.
12. Vad spenderade du mest pengar på?  Se föregående svar.
13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Det var det nog säkert, en del saker har hänt men även andra saker har gjort mig glad. Tex en vänförfrågan på Myspace.
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?  Just the way you are, är väl en.
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?  Det gick nog på ett ut.
16. Vad önskar du att du gjort mer?  Naturligtvis, igen kan vara perfekt.
17. Vad önskar du att du gjort mindre?  Inget som jag kan komma på.
18. Hur tillbringade du julen?  Med familjen, hemlagad mat och en stor hög julklappar.
19. Blev du kär i år? Nja, men intresserad i en kändis. Tyvärr chansen är nog minimal till något mer.
20. Favoritprogram på TV?  Criminal Minds, Oprah mm
21. Bästa boken du läste i år?  Jag läser så många, men en deckare var det, men vilken???
22. Största musikaliska upptäckten?  Taylor Swift senaste album, Speak Now.
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? Säkert var det något, men jag verkar ha förträngt det?? Jag fick ett par böcker och filmer, men förutom det vet jag inte vad jag fick??
25. Något du önskade dig men inte fick? Någon film, en bok och en dammsugare, ville ha lite nyttiga saker på min lista också.
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2010? Åt smörgåstårta, och tårta och lyssnade på en massa kakel (pratandes i mun - nästan hela tiden)
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2010? Ledigt, bekvämt, en del lilla och cardigan.
29. Vad fick dig att må bra? Ett par bra böcker, några filmer och en och annan skiva.
30. Vilken kändis var du mest sugen på?  Matthew Gray Gubler
31. Vem saknade du? Matthew Gray Gubler, annars kan jag inte komma på någon...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards