I huvudet på Aponi

Alla inlägg den 29 januari 2012

Av Marie - 29 januari 2012 18:52

Nu har jag läst ut Marbella Club som jag fick i födelsedagspresent. Den handlar om ett par från Ryssland, som försöker överleva dagen sedan de lämnat hemlandet bakom sig. Rätt snart är hon en del av prostituerades värld, medan han också försöker jobba ihop pengar till en dag kunna flytta till något eget. Drömmar som bytter skepnad, då de tvingas byta land. Skriven av Mons Kallentoft, som har skrivit en serie deckare som utspelar sig i Sverige, Midvinterblot, Sommardöden, Höstoffer, Vårlik, Den fem årstiderna. Jag tyckte att boken visade upp en skrämande bild, över att visa människor tycker att de står över andra och kan då göra precis som de då vill. Till och med att mörda om det gynnar deras intressen.


Nu tänker jag börja om med Hyptnotisören, som ska bli film lite senare i år, som jag bara kommer ihåg lite vagt, och då jag tänkt läsa fortsättningen som jag gav bort i julklapp. Men så fick jag även den tredje i serie Eldvittnet i helgen. Och då kände jag att det var dags att börja om från början, dock håller jag fortfarande på med Den sista tempelriddaren, som jag är min pendelbok, då den nästan bara läses när jag är på väg någonstans.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards