I huvudet på Aponi

Alla inlägg den 5 juli 2013

Av Marie - 5 juli 2013 23:40

Såg Ice Age 4 som jag fick i julklapp, och nu har jag fått insperation till en ny karaktär i min bok. Annars så jag en annan rolig sak nyss, så gulligt. Jag kanske sätter igång och skapar denna karaktär under morgon dagen, jag tror på att karaktären både blir galen, förvirrade och kul. För det är så jag ser henne framför mig. Annars har jag läst ut Huvudjägarna nu och den stämmer mycket med boken förutom ett par saker som mer beskrivet i boken. Känns kul att de gjort en film som inte bara har tagit ut vissa delar ut boken och gjort om en del för att "göra" filmen bättre.  Utan att filmen handlar till 99 % det som står i boken. Men nu hade jag tänkt se Numb3rs, och så får jag se vad som händer i min bok i morgon...

Av Marie - 5 juli 2013 08:45

Äntligen en ny header. Det märks hur ofta man är inne och kollar in sin egen blogg, när man upptäcker att bilderna är från i senvintras. Sitter och går igenom bilder från i midsomras, det blev några bilder men inte alls lika många som förra året. Det blåste lite för mycket och kameran var mest i vägen, så tills slut gav jag upp. Men jag lite nya grejor till kameran, som ett till batteri och minneskort som jag inte hade förra året så nu borde man kunna ta en del fler bilder än förra utlandssemester när man inte vågade ta så mycket kort för att man kunde fylla minnet rätt fort. Men jag önskar att det blir något i år och tills dess spenderar jag tid med att titta på foton över lite olika hotell. Det snabbaste och billigaste sättet att resa i väg en stund om så bara i fantasin.


 

Här inför midsommarfesten och pappa hade glömt hämta hem björkris som han alltid brukar göra. Så han kom hem med björkrisen några timmar innan festen började, genom att använda takluckan..... Några dagar senare klagade pappa på att hans bil var skitig invändigt. Hmm, undra vem som har gjort det?? Kan det vara träden????


Just nu håller jag på att läsa Huvudjägaren som jag såg på film för några veckor sedan, och jag har lite kvar i den men den är rätt lik filmen ändå. Än så länge har jag bara hittat två grejor som är mer beskrivet i boken än i filmen som jag för övrigt fick tillsammans med en väl fyld påse filmer från en släkting. Ibland är det kul att det finns andra som älskar film lika mycket som än själv, fast denna släkting älskar film på en helt annan nivå än jag själv. Så man får ibland små film tips på bra filmer. Innan den boken läste jag igenom hela millennium-serien, det är några år sedan och den är så bra. Passade även på att se om tv versionen av filmerna och fick se en poster om en konsert som var den 14/4-2008 - Backstreet Boys syns ett par sekunder bredvid porten till millennium när Lisbeth Salander står utanför och ser Blomkvist och Berger... En till anledning att gilla filmerna....   

Av Marie - 5 juli 2013 08:30

Den här är också fin....


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards