I huvudet på Aponi

Alla inlägg under februari 2014

Av Marie - 9 februari 2014 20:21

Sitter och kollar på veckans Elementary, ett nytt avsnitt kommer upp imorgon kväll. Jag tycker att det har varit ett underhållande avsnitt så här långt, en hel del humor med i veckans avsnitt fast det brukar det nästan alltid vara när det gäller alla typer av Sherlock Holms. Eller så är det bara min typ av humor fast jag har en del olika typer, dem skiftar en del sen finns det andra saker som inte är roliga alls. Tror att jag ska ta och kolla in lite med webbtv innan veckans repris på Criminal Minds börjar. Det finns ju en del som jag har missat eller sparat till ett senare tillfälle så att jag kan knarka lite mer Cityakuten. Men så blir det dags att återgår till webbtv som annars skulle försvinnar för alltid i cyperspace, så jag tar tillfället paus från tv-serien som annars bor i min dator - den finns ju alltid kvar. När jag har sett alla på tv4play, så går jag nog över till Svt, där har jag ett par program som jag inte har sett alls.

Men under tiden så ska jag ha lite roligt, men det är riktigt roligt avsnitt av Mia på Grötö. Sen får jag se vad mer det blir?

Av Marie - 9 februari 2014 18:25

Har under ett par dagar inte varit här alls, har ägnat en hel del tid åt att läsa ut Om gud och nu ser jag ut att lyckas. Det är mindre än 30 sidor kvar i boken, och jag slipper att behöva låna om boken. Mina två böcker som redan ligger och väntar på, har jag redan skrivit om i ett tidigare inlägg vilka de är men jag har redan smygläst första kapitlet ur Saker min son behöver veta om världen och skakar en del på huvudet. Lösningarna är inte direkt solklara, men underhållande om ni nu får lust att börja läsa? Sen har jag plöjt igenom säsong 1 av Cityakuten som är en del av vad jag fick i julklapp. Har börjat med andra säsongen nu, jag såg slutet av den serien när vi väl hade skaffat tillbaka trean så det är ett par säsonger som jag aldrig har sett. Så det är rätt roligt att sitta och kolla på dem nu. Såg att en ny säsong snart släpps med svensk textning, men tills dess har jag bland annat kvar att köpa säsong 5 & 6 innan det blir aktuellt.

Det är dock synd att det ska ta en sådan tid innan alla 15 säsongerna är textade på svenska. Det är en hel del medicinsk information som är lättare att förstå på svenska än engelska.

Av Marie - 5 februari 2014 23:44

Nu är det inte längre lika jobbigt att ta sig igenom Om gud utan det enda som är jobbigt att jag bara har 6 dagar på mig, och jag hoppas att jag ska lyckas komma igenom den tills dess. Jag har dock tagit och lånat två nya böcker från samma författare, jag har redan tidigare i år läst En man vid namn Ove och nu har jag lånat bok nr 2 och 3. Får se vad jag tycker om Saker min son behöver veta om världen och Min mormor hälsar och säger förlåt, jag hoppas att dem ska vara lika roliga som den första. Tog även och sökte på om jag kunde hitta årets bokreakatalog hos någon bokaffär, men jag antar att jag är lite för tidigt ut. Fast snart är det bara 19 dagar kvar...

Av Marie - 3 februari 2014 23:32

Jag fundera på att göra om i min bokhylla. Den ser lite tråkig ut med bara böcker uppradade på hyllorna och jag skulle vilja göra den lite mer intressant. Att inte bara förvara böcker i den. Att ha lite dekorationer, någon fotoram och kanske någon ask. Men ingen tavla som täcker och gör det svårt att nå böckerna. Jag vill fortfarande läsa böckerna inte låta hela möbeln se ut som en designmöbel som inte går att använda. Men det får bli en annan dag, sen får man dela upp arbetet lite. Jag upptäckte i våras när jag målade om hur många böcker jag faktiskt äger, de täcker hela min matta. Men detta får bli mitt nya projekt, är förhoppningsvis klart till i vår.

Av Marie - 3 februari 2014 23:09

Håller just nu på att spela om Beyond two souls i hopp om att få fler trophies, och jag har fått ihop några stycken. Märker hur en av historian ändrades lite grann efter en av "de" stora trophies som involverar en kollega. Men jag måste spela om det minst en gång till om jag har något intresse att få ihop ännu fler då det är ett par på vägen som jag har missat. Dels för att jag inte kände till dem och dels för att man bara kan göra ett val i taget. Och ännu har jag inte tröttnat på spelet men i den förlängda versionen som jag köpte så ingick 30 minuter spelmatrial, något som jag ännu inte har spelat än och då är det inte så pass många timmar kvar. Det ser jag med spänning framemot att se vad det är för något?

Av Marie - 3 februari 2014 22:49

Vad jag bland annat sysslar med? Försöker läsa ut Om gud innan det är dags att återlämna den. Om jag lyckas? Det får vi se, det finns en del att lära sig i boken om den nu inte skulle vara så mördande tråkig. Det känns som om man läser upp inför ett prov, på hela boken. Snart tar jag och lånar en till bok som jag har något att varva med, men vad jag bla har upptäckt är att nu får man själv läsa varför man bara blir förvirrad om man slår upp bibeln för att där står berättelserna blandat om olika saker i varje avsnitt vilket gör det väldigt förvirrande men om man läser den så att man separerar händelserna från varandra så är det lättare att tolka texten. Att texterna handlar om olika gudar istället för en som det känns som om man läser sida upp och sida ner. Det är på ett ungefär där jag är just nu. Det är halva boken kvar som bör vara utläst inom en vecka. Om jag inte har dött av uttråkning.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards