I huvudet på Aponi

Alla inlägg den 10 april 2014

Av Marie - 10 april 2014 23:16

Jag är något lugnade efter dagens samtal, men jag är fortfarande lite nervös som yttrar sig att jag hela tiden kommer på mig själv med att fundera på om hur det skulle vara eller vad man skulle göra om man fick sin för stunden största önskan som känns greppbar. Sen får jag se vad som händer härnäst, förhoppningsvis så ska den oro jag känner nu försvinna helt. Men tills dess finns det en del annat att göra för att få tankarna på annat håll.


Jag tror att jag ska ta och börja läsa mer regelbundet igen, för att se om jag kan skingra mina tankar för en stund. Jag tror att det var ett par dagar sedan som jag läste, jag har varit för rastlös för att kunna koppla av till att konsentrera mig på att läsa och då går det fortare att bläddra igenom tidningar och studera bilderna istället för att läsa texterna. Då kanske huvudvärken släpper också, eller så håller jag på att bli sjuk?


Annars finns det en del sidor som jag sitter och läser, det handlar om små lägenheter om vad man ska tänka på och hur man ska kunna möblera dem. Det är som fyller mitt huvud just nu. Det är roligt att börja tänka annorlunda, hur man ska kunna spara utrymme och rymd genom hur väl och smart man kommer på en idé, men det kan också ge en huvudvärk om man inte riktigt kan släppa det och hela tiden går och funderar ut smarta lösningar. Kanske ska jag ta och titta igenom lite webbtv som jag har missat under veckan som gått, nu när jag känner lymfkörten smärta uppe vid kinden, området har redan en röd färg och jag börjar få ont i lederna. Har jag sagt vad jag tycker om feber? Sedan jag var lite och led av feberkramper, som gör att man inte får sova liggandes så har jag kvar egenheten att jag kan somna överallt om/när jag är trött. Men att jag är så less på feber, då det gör ont i stort sätt hela kroppen. Och det finns inte så mycket att göra än att dricka mycket vatten, och sova i mer än 9 timmar - då brukar jag vara feberfri dagen efter. Det är det enda jag kan göra då jag inte tål värktabletter alls - de som är receptfria. Jag får ont av dem än att de tar bort smärtan, så jag har löst det med att jag inte äter dem alls. Men nu ska jag nog gå och vila en stund...

Av Marie - 10 april 2014 23:14


En glad låt.

Av Marie - 10 april 2014 10:45

 

bilder från ikea och google


För ett tag sedan så såg jag ett inlägg någonstans där man hade planterat blommor och kryddväxter på det här sättet, som tydligen heter växtvägg. Där fanns också en länk där man kunde handla "väggen" eller krukan från USA tror jag företaget fanns, men då kom jag och tänka på att det borde nog fungera med den hängande skoförvaringen som finns på ikea SKUBB 49:- som kostar lika mycket som den från USA fast det är/blir betydligt lättare att få tag på. Annars kan man om man inte vill ha 16 blommor/kryddväxter så finns det ju de mindre som bilden bredvid, som även finns i enkel rad också. Man spara plats, och utnyttjar en större del av balkongen, uteplatsen att odla på. Det skulle kanske vara något?


De finns att få tag på här, här eller här om du är privatperson.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards