I huvudet på Aponi

Alla inlägg den 7 augusti 2010

Av Marie - 7 augusti 2010 23:42

     

För några dagar sedan befann jag mig nere på Kanarieöarna igen, denna gången med mamma. Vi bodde centralt i Playa del inglés - Engelska stranden, vi gjorde inte så mycket mer än att promenera runt och fotografera och gå ut och äta på kvällen. Första dagen blev det dock att stanna kvar på rummet, efter inhandlat mat och vatten, en vattenledning hade gått sönder i Playa del Inglés - vilket gjorde att de inte fanns något vatten, det blev en spansk omelett innan sängen väntade och lite läsning. 

Men detta åt jag resten av dagarna:

Onsdag: Grillad svärdfisk med Bakpotatis 

Torsdag: Cheeseburgare med chips av bakpotatis (Hard Rock café)

Fredag: Lamm med citron klyftpotatis (grekiskt)

Lördag: Pasta Carbonara och ananasglass

Söndag: Grillad lax med Bakpotatis

Måndag: Gyros med fläskkött (grekiskt)

Men jag åkte även till parken innan vi åkte hem och kollade på det senaste tillskottet (delfinerna) parken totalförstördes genom en brand 2007 och det har tagit 3 år att bygga upp den och i vissa fall födda upp nya djur. Mer än hälften kunde dock räddas genom att släppa iväg dem, och de kom tillbaka efter branden släckts. Jag köpte med mig en Papegojblomma (Bird of Paradise) och en bouganvilla, ska försöka få dem att växa tillsammans med drakblodsträdet som jag handlade förra året. Hade tänkt ta en båttur också och kanske sett några vilda delfiner, men efter övervägande så ställde vi in den turen, det var så kvavt den dagen och visste heller inte hur stor båten var, men man kunde istället gå runt i parken och titta på utsikten och kolla på djur.   Skriver nog lite mer senare....

Av Marie - 7 augusti 2010 23:15

Nu är åskvädret här, är lite rädd att det ska bli överspänning i elledningarna just nu, fast det är väldrig vackert när det blixtrar ute. Blev klar med Den dubbla tystnaden idag av Mari Jungstedt, och håller nu på att läsa två böcker igen. Nu är det När kalla nätter plågar mig med minnen av hur det var av Jessica Andersson och Stråk av rött  av Elisabeth George. Annars har det inte hänt så mycket idag, jag har lyssnat lite på musik och plockat upp lite saker. Annars har jag spenderat dagen med att läsa, det är rätt mysigt att läsa när det regnar ute. Men nu börjar jag bli lite sugen att se någon film, fast ovädret kanske är på väg hitåt? Det är nog bäst att avvakta och se vad som händer, man kan alltid se på filmen imorgon istället. Annars kan ju alltid fortsätta att plocka upp. Det verkar aldrig ta slut...

      

Madson Richardson ute och traskar.

Det här är Madson Richardson, Kevin Richardson i Bsb son. Visst är han lite lik sin pappa?? Här under med pappa på Click-fil-a ett nyttigt snabbmatställe i USA, för tre dagar sedan. Just nu är ju Bsb på Kanada turné, så det dröjer nog tills de 8:e studioalbumet kommer...

  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards