I huvudet på Aponi

Alla inlägg den 8 augusti 2010

Av Marie - 8 augusti 2010 22:29

När jag var nere på Kanarieöarna, befann jag mig varje dag på Yumbo - ett lokalt shopping centrum, med 204 butiker och resturanger (då finns det bara 10 stycken lokala centrum med varierande storlek), det var skönt att bara sitta där på en bänk och kolla in människor som gick förbi. Ett ställe som jag besökte flera gånger och bara satt vid var vid en stor fontän som ligger precis vid huvudentrén till Yumbo. Men en av dagarna så inspekterade jag deras caféer - eller ja bara en av dem Café de Paris som är svenskt ägt, det är så märkligt de har bakverk, glass, mackor som serveras bredvid drinkar om man vill. Mamma tyckte jag skulle välja glass (de hade 6 olika att välja) men jag var sugen på choklad. Det blev en Sacher bit som serverades med en glass kula (de äter ofta så i Spanien) så jag fick ju min glass i alla fall.   Där satt vi (mamma drack en sangria) och inspekterade människor som gick förbi eller satt och pratade med barn omkring (slog sönder ett ölglass) innan det blev för varmt och dags för en siesta, som spenderades med att läsa eller lyssna på Luftslottet som sprängdes.

Av Marie - 8 augusti 2010 22:16

Idag har jag läst, gått en promenad och lyssnat på Luftslottet som sprängdes. Planterat Papegojblomman och Bouganvilla i större krukor, och plockat lite, i den ordningen. Nu ska jag göra lite småfix innan CSI:NY börjar.

Av Marie - 8 augusti 2010 17:55

Såg att ett bekant ansikte ska vara med ikvällens avsnitt av CSI:NY (repris sedan den 2/8. Nämligen Kristin Richardson, jag ska i alla fall kolla då jag gillar att kolla på CSI, undra om hon är offer, misstänkt, anhörig eller något helt annat??? Visas på Kanal 5 kl 22.50

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards