I huvudet på Aponi

Alla inlägg den 13 augusti 2010

Av Marie - 13 augusti 2010 23:04

  

Svar: Ja, planet hade individuella tv-skärmar i flygstolarna, lyxigt värre. Och skinnstolar också, men bäst av allt miljöcertifierat bolag. Känns tryckt och bra.

   


Här är ingåengen till Yumbo, vid fontänen som jag satt vid och kollade på ett par gånger under vistelsen. Jag badade aldrig (i havet finns ofta undervatten strömmar och poolen gillade jag inte att vara vid) men jag spenderade flera dagar med att titta på denna fontän som ändrade vattenflödet 4 gånger, det kändes väldigt rogivande att titta och lyssna till. Vi både på nr.3 under vår vistelse, och jag skulle gärna tänka mig återvända till det lilla charmiga hotellet, med "bara" 58 rum. Och ett stenkast till den lilla charmiga grekiska restrangen (samma gata). För några månader sedan åkte min morbror ner till kanarieöarna (själv) och ett par dagar innan vi reste ner fick vi reda på att han bott på "vårt" hotell under hans vistelse. När vi checkat in och fått vårt rum och någon dag senare mottog vi ett sms där han bott i rum nr 3, samma som vi nu bodde i. Ett roligt sammanträffande??! Tar och skriver en annan dag och besöket i parken. En annan dag gick vi och kollade på golfbanan (sällskapsresan) som Sven Mellander kastar golfbagen i vattnet. Vi stod faktiskt och kollade ut över dalen där de går och letar efter "Pepes Bodega" vägen är betydligt mer trafikerad än i filmen.


6.39 in i filmer ser man golfbanan, idag ligger det en del hotell här, så golfbanan är inte lika stor längre. Och i 6.30 är idag den livliga vägen, där en hel del bussar, taxi och mattransporter anländer till stora delar av Playa del Inglés.

Av Marie - 13 augusti 2010 22:45

Hade tänkt åka ner till centrum idag, men jag tar nog kanske och åker i helgen istället?? Behöver bla dvd rengörare till datorn, misstänker att linsen behöver rengöras... Sen får jag se, det rea i stora delar av butikerna, alltid hittar man väl något?? Annars är det kräft dags imorgon, ingen favorit då jag inte äter så många (orkar inte skala dem) vi ska äta en kycklinggryta innan. Ska se om jag orka ta en promenad imorgon, tog en halv idag (fick skavsår pga strumpan inte satt där den skulle) och det svider en del. Få ta och sätta på mig sandalerna imorgon, kanske?? Hinner kanske ner till centrum imorgon, om jag inte tar en alltför lång sovmorgon?? Annars ska jag läsa lite om en stund, har jag i alla fall lust med.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards