I huvudet på Aponi

Alla inlägg den 21 oktober 2012

Av Marie - 21 oktober 2012 22:30

Nu har jag suttit och valt ut nästan hälften av bilderna som jag har tänkt att framkalla, det tar sin lilla tid. Får se när det blir klart, så att man snart kan få hålla dem i handen. Annars hade jag även ta och börja med en annan, lite varmare hobby, nu när vi går mot både mörkare och kallare tider. Sen har jag även tagit och städat bort sommaren och tagit fram hösten, snäckorna och alla glasföremål i blått har fått lämna plats åt saker som går i lila toner istället. Så nu känns det att hösten är här, och sommaren lämnat rummet. Imorgon har jag lite och göra, så nu sitter jag här och är rätt så trött. Hoppas att allt går vägen imorgon?? Nu tänkte jag ta och läsa lite till innan, jag somnar.


 

Av Marie - 21 oktober 2012 18:13

Det finns både örnshow och papejogshow, jag har tidigare sett örnshowen och den är mäktig när örnarna får flyga fritt över landskapet, för att sedan återvända. Här hittade jag en gammal bild från 2009, på en örn som jag fångade på bild, det var en ren slump att jag vände mig om just då. I år blev det ingen show för mig, då jag aldrig hann uppför berget innan det han starta, jag kom iväg lite försent för att få se del shower som jag brukar se. Papejogshow har jag sett två ggr på Mallorcas djurpark Marineland, men jag tror att de två skiljer sig. Dock har jag aldrig orkat stannat kvar i parken under de olika showerna håller på, för det är rätt tröttsamt i värmen. Men de ska ocskå ha en show där olika fåglar får flyga fritt, som örnarna som man får se om man orkar stanna kvar och ta sig upp för berget efter att ha sett delfinerna.


 


Men efter att fotografera blommorna, se den dramatiska utsikten så är det skönt att få sitta en stund och vila benen medan man tittar på delfinshowen. Sedan är man lycklig om man får med sig några fina bilder på delfinerna också. I år blev jag glatt överaskad efter jag kom hem och såg att det finns en hel del bilder som ska väljas ut för framkallnig rätt snart.


     


Sen en rätt komisk bild, när djurvårdaren sprattlar i luften.


 


Nu vill jag ha med några delfinbilder bland dem som ska framkallas, men nu är det däremot svårt att bara välja ut några stycken.


 


Efter showen tog jag och passade på att fotografera mig tillsammans med en delfin, det var både kul och läskigt på samma gång. Dels så var jag själv, så vem skulle vakta min kamerautrustning? men sedan var jag också rädd för att göra delfinerna illa på något sätt då de lever i det vatten som man för en stund också befinner sig i. Men det kändes bättre sedan när jag såg att man gick igenom en lätt rengörning innan man fick träffa delfinen/erna.

Av Marie - 21 oktober 2012 18:00

Här är nästan det första man ser i djurparken, förutom en hel del turister som nästan blockerar ingången av parken. De ser lite vilsna ut, även efter jag tagit min fotografier och gått. Fast det finns skyltar och att man även får en karta när man går in, men den behöver inte jag då detta tredje inte är första gången, sen har jag lätt för att hitta.


 

Vanligtvis så ska en surukat hålla utkick stående på stubben, men den här dagen är det både varmt, hög luftfuktighet och ett lågtryck med moln på väg in över parken, (på andra ställen än där jag befann mig på hela veckan så regnade det lite varje dag. Det enda jag såg av det var lite moln, som kom ibland) så ibland är det inte lätt att vara djur heller.


 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards