I huvudet på Aponi

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2012

Djurparken

Av Marie - 21 oktober 2012 18:13

Det finns både örnshow och papejogshow, jag har tidigare sett örnshowen och den är mäktig när örnarna får flyga fritt över landskapet, för att sedan återvända. Här hittade jag en gammal bild från 2009, på en örn som jag fångade på bild, det var en ren slump att jag vände mig om just då. I år blev det ingen show för mig, då jag aldrig hann uppför berget innan det han starta, jag kom iväg lite försent för att få se del shower som jag brukar se. Papejogshow har jag sett två ggr på Mallorcas djurpark Marineland, men jag tror att de två skiljer sig. Dock har jag aldrig orkat stannat kvar i parken under de olika showerna håller på, för det är rätt tröttsamt i värmen. Men de ska ocskå ha en show där olika fåglar får flyga fritt, som örnarna som man får se om man orkar stanna kvar och ta sig upp för berget efter att ha sett delfinerna.


 


Men efter att fotografera blommorna, se den dramatiska utsikten så är det skönt att få sitta en stund och vila benen medan man tittar på delfinshowen. Sedan är man lycklig om man får med sig några fina bilder på delfinerna också. I år blev jag glatt överaskad efter jag kom hem och såg att det finns en hel del bilder som ska väljas ut för framkallnig rätt snart.


     


Sen en rätt komisk bild, när djurvårdaren sprattlar i luften.


 


Nu vill jag ha med några delfinbilder bland dem som ska framkallas, men nu är det däremot svårt att bara välja ut några stycken.


 


Efter showen tog jag och passade på att fotografera mig tillsammans med en delfin, det var både kul och läskigt på samma gång. Dels så var jag själv, så vem skulle vakta min kamerautrustning? men sedan var jag också rädd för att göra delfinerna illa på något sätt då de lever i det vatten som man för en stund också befinner sig i. Men det kändes bättre sedan när jag såg att man gick igenom en lätt rengörning innan man fick träffa delfinen/erna.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 22 mars 2015 23:15

Det går mycket lättare att blogga på den nya portalen, inläggen sparas automatiskt. Så en del problem som jag tidigare haft med att allt förvinner efter att min uppkoppling blir svajig, är nu mera ett minne blott och jag tycker att det är så skönt. S...

Av Marie - 7 februari 2015 23:17

Sitter och fundera på om jag ska beställa hem lite musik? Har en rabattkod som går ut i dagarna och jag minns att jag pratade om runt jul att köpa hem lite mer musik. Jag älskar musik, synd bara att det inte släpps så pass ofta som jag skulle vilja b...

Av Marie - 6 februari 2015 21:49

Var i behov av lite essiebutton humor, och så fick jag det idag. Det är nästan som man blivit beroende.     Får läsa lite mer på ...

Av Marie - 3 februari 2015 22:36

Sitter och tittar på några serier, försöker varva ner. Får se om jag lyckas eller om det istället blir tvärt om. Annars har jag läst lite ur boken idag innan jag försökte låna om den och den fick samma utgångsdatum som den jag redan hade och nu går i...

Av Marie - 2 februari 2015 23:08


  Jag blev positivt överraskad av att dessa låg i min brevlåda idag, trodde att det skulle ta längre tid. Men jag blev glad när jag såg att paket hade kommit. Kan knappt vänta tills jag kommer att använda dem. Det ser så enkla och små ut, precis v...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards