I huvudet på Aponi

Alla inlägg under november 2012

Av Marie - 10 november 2012 22:31

Nu sitter jag och funderar på om hur mitt rum ska få lite julstämning, det är några veckor kvar men ibland är det dock skönt att få börja göra något lite då och då. Satt och tittade på en annorlunda stjärna i papper eller om man ska välja en som har en fot istället? Det är kanske det som har fattats i mitt fönster? Tycker det ser lite ensamt ut, hoppas att jag får ordning på det i år. För det såg lite tråkigt ut förra året. Sen gäller det att välja, det finns olika bordsstjärnor till utseende och form, men också olika färg på stjärnan. Så det är nog lika bra att få det gjort innan första advent.


Annars sitter jag och lyssnar på RED, Taylor Swift senaste. Jag gillade verkligen Speak now, men jag får vänta lite innan jag kan sätta iPoden på reapet med RED i hörlurarna. Men det kommer nog ta ett tag innan jag kanske kommer gilla detta album lika mycket som texterna som finns på Speak now. Fast det finns redan ett par låtar som jag gillar skarpt. Får se vilka mer som jag kommer att fastna för men,

jag gillar: State of grace

We are never ever getting back together

The last time

mm...


Finns ett par saker som göras imorgon, men ett par saker bör verkligen göras.

Av Marie - 10 november 2012 19:51

Det har tagit ett par dagar att lära sig att behärska windows 8 vilket gjort att man inte hunnit med andra saker, jag behärskar det inte perfekt men det har bara varit installerat sedan 23-tiden i onsdags. Men det är en utmaning att visa saker går att göra på två ställen, "skrivbordet" och metro gränsnittet, medan andra bara kan kommas åt från de senare, som att stänga av datorn. Ibland skulle man önska att man hade en pekskärm, för att det är så det är designat - det tycks vara det snabbaste sättet. Får se när jag lärt mig mer... Men jag hade haft lust att åka med Rosaella och hört Johnny Logan, men istället får man lyssna på lite låtar från youtube. Just nu har jag heller inte tillgång till mitt musikbibliotek, det får mig att känna mig halv, att jag inte kommer åt över 1700 låtar som finns i iTunes. Det får det att klia i fingrarna att de ligger på hårdisken som ännu inte är inkopplat sedan windows 8 installerades. Då får man lyssna på lite Hallelulja med Johnny Logan, och det känns nästan som när man hör låten i OC. Men nu ska jag gå och kolla på Så mycket bättre...


Av Marie - 5 november 2012 21:20




En urgullig video två katter som går på ett löpband, och vem gör egentligen rätt? Den som tar den enkla vägen eller den som åker av med som inte ger sig?  Det är som den ena katten (den som går med frambenen) vill visa så här gör du om du inte vill åka av.

Av Marie - 5 november 2012 20:38

Nick Carter och Howard Howie D Dorough tillsammans med Morgan Taylor Reid och Mika Guillory skrev låten It's Christmas time again som går att ladda ner från och med imorgon. Nu finns låten att lyssna på, hela låten. Jag har redan lyssnat på den några gånger. Det är första singeln med alla medlemmarna tillsammans igen.

Av Marie - 4 november 2012 23:48

Idag har jag spelat lite Sherlock Holmes, och det är inte mycket kvar nu av spelet. Annars har jag också sett deckaren Arne Dahl ikväll, annars finns det en hel del att kolla in på webbtv, sedan det är några dagar sedan senast. Vet inte vad jag skulle vilja titta på??

Det finns så mycket att välja bland. Ska nog kolla på en sak och byta efter det är slut men att även spara något så att det finns att kolla lite senare i veckan också. Just nu så kollar jag på Allt för Sverige, sen finns det även lite annat som ska hinnas med. Vet inte riktigt med vad jag ska börja med?


Men det finns ett par saker som jag skulle vilja få gjort imorgon. Annars skulle jag gärna vilja se säsongpremiären av Gossip Girl, som tydligen är den sista. Får man se vilka ny serie man ska följa istället? Jag har börjat titta på en men man vet ju aldrig om den plötsligt läggs ner... Som med allt annat när tittar siffrorna inte är så höga i USA. Men nu tar jag avslutar med den här bilden.


 

Av Marie - 4 november 2012 19:28

När jag var i parken uppe i bergen på Gran Canaria, besökte jag fjärilshuset och i slutet av huset såg jag den här hibiskusen som hade en ovanlig färg, då de vanligaste jag sett i Spanien har varit röda. Men när jag tog bussen upp till huvudstaden (Las Palmas de Gran Canaria) så växte det flera olika hibiskusbuskar vid hållplatsen vid flygplatsen, men tyvärr hann jag aldrig ta ett kort, men det fanns både gula, cerisa, ljusrosa med pistillerna i en starkare rosa färg, men även orangefärgade med gula inslag. Någora var också helt vita. Ibland är det lustigt att åka ner till Medelhavsländerna eller till Kanarieöarna och se våra futtiga små krukväxter både som häckar eller till och med som växande träd.


 


 

Den här fjärilen var den sista jag såg innan jag lämnade fjärilshuset.

Av Marie - 4 november 2012 19:06

Nu har jag läst ut 682 sidor, Två soldater och dess samhällsskilldring är nu dags att ställa tillbaka i bokhyllan. Man fick följa ett par personers öden under timmar, dagar och en vecka och hur förstörelsen tillslut var det enda som fick slut på den kriminella gruperingarna. Men den slutar, som den började...

Den var läsvärd men man fick även en tankeställare medan man läst den.


Nu har jag återgått till boken som jag läste under slutet på semeterna men även på planet, hem. Jag har lite mer än hälften av boken kvar att läsa. Det är den andra boken av Jo Nesbøs Kackerlackorna, skildrar han ett brott som är begånget i Bankok, den första boken var det bara Harry Hole (den norske polismannen) som kunde knytta ihop ledtrådarna. Får se hur det blir med den här boken???

Av Marie - 1 november 2012 23:31

Idag har jag läst nästan 50 sidor ur Två soldater, tagit en promenad fast det blåste lite väl kallt på en sträcka och så spelat lite Sherlock holms. Men jag är irreterad på min mus som hela tiden förlorar kontakten med datorn, nu tror jag att jag vet felet, men det betyder också att jag måste leta upp och inhandla en ny mus då det tydligen är glapp i usb kontakten *suck*. Som om det inte vore nog med att vänta på att den nya oprativsystemet kommer... ja jag tänkte ta och uppdatera datorn lite, nästa månad är den 3 år. Får se om jag tycker att det kommer att bli rörigt en tid, då kan jag alltid skylla det på oprativsystemet. Nu sitter jag och kollar på Scandal, och funderar lite över vad mer jag skulle vilja beställa, men jag tror att jag har bestämt mig nu i alla fall. Tror att jag ska träna en stund imorgon.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards