I huvudet på Aponi

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2010

23.15 En stund i skuggan

Av Marie - 17 augusti 2010 23:15


Ett gäng surikat som ligger och tittar ut över flocken. Surikater är ett roligt djur, då det alltid är en i flocken som ställer sig på bakbenen och spejar, och bytterna mellan dem går rätt fort. Hur de vet vem som är nästa man, kan man fråga sig?? Men de ser rätt frågvisa ut. Där här är i början av parken (Palmitos Park) i Maspalomas, Kanarieöarna. Där de har en mängd olika djur, där en del får sin dagliga motion av att flyga runt uppe i bergen. Medan andra bor i fjärilshuset, den här dagen var det lika varmt ute och fuktigt ute i parken som det var inne i fjärilshuset, riktigt olidligt. Man mådde mycket bättre efter man åkt ner till Playa del Inglés igen. Men här är en fjäril som sitter i en gul hibiskusplanta.


Parken är rätt stor, där man kan tillbringa timmar i (om man nu skulle vilja det) då den har flera matställen efter vägen som man följer. Det finns små apor, större apor, kängru, emu, papegojor och delfiner. En och annan örn, falk, ugglor, fiskar, pirayor, rockor, krokodiler mm. Men parken har även ett orkidehus och kaktusträdgård för att nämna något.


  

Jag gillade färgerna på den här papegojan (röd med blåa inslag) här finns burar som man själv får gå in i (till vissa fåglar) så man kan komma dem närmare. De finns också en fågel här som är lila, grön och blå men jag hann inte fånga den på bild i år. 


  

Och så finalen, delfinerna. Det var rätt svårt att få dem på bild (jag försökte sist juli -07) då det inte blev något när de hoppade. Men nu chansade jag hejvilt, då jag inte kunde se något pga för stark sol. Men äntligen lyckades jag, flera gånger om.   


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 22 mars 2015 23:15

Det går mycket lättare att blogga på den nya portalen, inläggen sparas automatiskt. Så en del problem som jag tidigare haft med att allt förvinner efter att min uppkoppling blir svajig, är nu mera ett minne blott och jag tycker att det är så skönt. S...

Av Marie - 7 februari 2015 23:17

Sitter och fundera på om jag ska beställa hem lite musik? Har en rabattkod som går ut i dagarna och jag minns att jag pratade om runt jul att köpa hem lite mer musik. Jag älskar musik, synd bara att det inte släpps så pass ofta som jag skulle vilja b...

Av Marie - 6 februari 2015 21:49

Var i behov av lite essiebutton humor, och så fick jag det idag. Det är nästan som man blivit beroende.     Får läsa lite mer på ...

Av Marie - 3 februari 2015 22:36

Sitter och tittar på några serier, försöker varva ner. Får se om jag lyckas eller om det istället blir tvärt om. Annars har jag läst lite ur boken idag innan jag försökte låna om den och den fick samma utgångsdatum som den jag redan hade och nu går i...

Av Marie - 2 februari 2015 23:08


  Jag blev positivt överraskad av att dessa låg i min brevlåda idag, trodde att det skulle ta längre tid. Men jag blev glad när jag såg att paket hade kommit. Kan knappt vänta tills jag kommer att använda dem. Det ser så enkla och små ut, precis v...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards