I huvudet på Aponi

Alla inlägg under juli 2013

Av Marie - 18 juli 2013 16:43

Som jag har väntat, och nu är den här. Den är riktigt bra, och snyggt gjord. Den handlar om första människan på månen, 9/11 och gay äktenskap. Får se om de lyckas ena hela amerika i denna fråga och inte bara i ett par delstater som nu?



UPDATE: Ett tag gick det i alla fall att kolla på videon, men nu är den borttagen. Gör ett nytt försök och lägger upp den i morgon då den släpps då. För jag gillar verkligen den här videon, den är också somrig och blå...

Av Marie - 18 juli 2013 14:57

Jag var så lycklig när jag såg på facebook att In a world like this video skulle släppas idag. Så glad att jag till och med satt och sjöng låten ytterliggare en gång. Men sedan tog det slut. För det går "bara" att se den inom nord amerika. Suck, och jag som suttit och laddat upp. Men jag gillar budskapet med videon men är lite ledsen att inte kunna se den förens den läggs upp på youtube. Det hade varit bättre om den lades upp där så att "alla" kunnat se den.


Satt och läste Extra för några timmar sedan och döm av min förvåning när jag hittar en notis om Nick, han ska ha skandinaviskt påbrå i sig från sin mammas sida. Han har DNA-testat sig kanske för att testa sig mot andra i framtiden?? Men han vet inte varifrån hans påbrå kommer ifrån, men säger att det kan vara från Sverige. Han hoppas få veta varifrån han har en avlägsen släkt. Och att de kommer hit under sin kommande turné men att datum inte är satt ännu. Hur de sen från albumet att heta "world like this" är en helt annan fråga....

Av Marie - 17 juli 2013 23:13

Jag har under de senaste dagarna läst ut Släke och börjar läsa den andra boken i serien, Dykaren. Släke tog en tag att komma in i, men var rätt bra och spännande i slutet. Medan Dykaren är av en annan karaktär, den är både spännade och avskyvärd innan man hunnit till andra kapitlet. Så denna bok kan mycket väl vara bättre än den första... Tog en skön promenad idag, kände inte för att titta på ännu ett avsnitt CM på ett tag, och passade på att gå ut då det fläktade mer ute än inne. Dock kan det bli något CM avsnitt senare men först hade jag tänkt spela lite sims 3. Jag tröttnade på en person i spelet igår så jag såg till att hon dog. Nu ska jag bara se till att den nya vill flytta in??

Av Marie - 14 juli 2013 19:20

Det blev Criminal Minds serien som vann, Numb3rs kan jag alltid se men Criminal Minds håller min bror på att följa så det kändes bra att se den säsongen innan jag måste låna ut den. Tänkt kolla in ett nytt avsnitt om en stund. Annars håller jag på att sätta in bilder i mina ramar och få upp dem på väggen. Än så länge har bara en tavla kommit upp, men jag är på väg att sätta upp en till, det måste ju mätas var på väggen så att resultatet blir som jag har tänkt mig. Men det blir nog bra när det är klart. Nu tror jag att jag har räknat klart så att de 4 tavlorna blir en kvadrat fast de alla inte ska sitta åt samma håll. Sen ska jag ta och plocka undan lite saker, för det börjar bli dags att städa under nästa veckan. Annars ska jag nog ta och läsa lite tror jag, det känns inte som jag knappt har läst något under veckan, men det har jag gjort och det märks när man ser bokmärket flyttas framåt var efter man läser. Men annars börjar det bli dags att skriva lite grann, får se vad som kan hända senare??

Av Marie - 14 juli 2013 18:22

Jag vet ett program som jag ser fram emot om lite mindre en en vecka. Det är programmet Nineties som bla kommer att ta upp fenomenet Backstreet Boys. Som kommer att kunna ses till den första september, men varför vänta så länge med att titta?? Ser med spänning fram emot det programmet och så är det inte många dagar kvar till In a world like this heller...

Av Marie - 14 juli 2013 09:30

Nu är säsong 3 av Numb3rs slut och nu sitter jag och funderar på om jag ska fortsätta med nästa säsong eller om jag ska ta en paus och kolla in säsong 7 av Criminal Minds som jag ännu inte sett alla avsnitt. Jag har ännu inte bestämt mig, men det måste jag nog göra snart då jag känner för att följa en av mina serier. Det ska bli spännande vilken än serie det blir men båda serierna är bra så det finns inget avkall vilken det nu i slutändan blir. Har även börjat vänja mig med att sova med rullgardin, det blir nu mycket mörkare än förut speciellt när mitt rum ligger mot öster, då solen speciellt under våren, sommaren och början av hösten tidigare har märks av lite väl tidigt i mitt rum men att det har blivit väldigt ljust. Sen har jag nu inför att denna sommar blivit väldigt varm nu införskaffat ett påslakan i lin från Ikea, och det var väldrigt skönt att sova med sedan jag bäddade nytt. Jag hoppas att det är för att det är ett skönt matrial och inte bara för att det är nybäddat!


Men jag gillar även den här sången. Har redan visat den här men den är bra och det här är en ny...


Av Marie - 13 juli 2013 19:49

För några dagar var jag iväg och hämtade upp mina bilder som ska in i ramar och upp på väggen, då passade jag även på att inhandla ett par skinnsandaler som jag funderat på att köpa redan förra året. Jag hoppas att det är sköna skor då det är mer fotriktiga skor, jag har tröttnat på att jag har för bredda fötter och höga fotvalv som begränsar mina sko inköp. Så hittar man ett par sköna skor så får man slå till. Detta märket hittade jag efter ha surfat runt lite på nätet, och valde det pga att det skulle fylla alla mina behov angående mina fötter. För övrigt håller jag på att ömsa skinn. Jag tog och provade baby foot för att mina fötter var i behov av lite fotrenovering. Man gjorde något i 2 timmar under tiden som fötterna befann sig i en plastpåse som såg ut som en socka, dock var det svårt att gå så jag satte på mig en strumpa över plaststrumpan. Sen får man vänta och gå så ömsar man skinn, men först var fötterna torra men det tror jag berodde på att produkten innehåller alkohol och det är uttårkande på huden. Men nu så börjar döda hudceller att lossna runt tårna, sen kanske man kan ta och smörja in fötterna när procesen är klar?? Men det kliade en del under behandlingen och det var jobbigt att inte kunna klia.


I alla fall så har jag nu börjat lyssna på Emmelie de Forest album, och jag gillar verkligen en hel del av låtarna som är rätt skönt att skunka in i och bara lyssna. Men jag väntar och längtar med spänning på In a world like this - Backstreet Boys, men den kommer först i slutet av månaden...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards