I huvudet på Aponi

Alla inlägg den 6 november 2013

Av Marie - 6 november 2013 22:45

Det är ett tag sedan jag var på Ikea, då var det riktigt varmt och det var sommar. Men nu när hösten har kommit och den nya katologen som aldrig dök upp så har jag blivit sugen på vad som har kommit in, och på hur julsortimentet ser ut. Det finns ett par intressanta saker att kolla in. Tog just och kollade in julbordet, men det fanns inget som man hoppade högt för så det gör inget om man inte är där när deras julbord börjar serveras. Utan desto mer bland det andra som de säljer, någon blomma, juldekorationer plus något som jag hade tänkt mig för mer än en månad sedan. Får se vad som kommer hem, men innan dess kanske jag gör ett kollage??


 

Av Marie - 6 november 2013 22:15

Jag har under ett par dagar varit rätt upptagen. Det har kommit annat emellan, helt enkelt. Jag har dels läst ett antal kapitel ur Gengångare men jag tänker nog snart börja med boken Laglös land, men den är mycket lättare att ta med läsa när man åker kommunalt än en tyngre inbunden som Gengångare är. Därför är det skönt med båda typer av böcker. Det är också pocketböcker som man packar ner i resväskan för att de är så mycket mindre och lättare än inbundna. Jag äger ingen typ av läsplatta än om jag nog någonsin kommer att göra det. Men jag gillar Gengångaren, det är ett par månader sedan jag läste om Harry Hole och jag känner att jag har saknat honom. Det känns tryggt att läsa om honom, han löser allt som kommer i hans väg men det går inte riktigt lika bra för honom privat. Det är som en hand med en för liten handske, allt kan bara sluta på ett sätt. Men tills dess har jag 400 sidor kvar...


Sen började jag spela simcity 5, igen något jag gjorde en del i våras innan jag tröttnade på att man var tvungen att ha en internetuppkoppling för att kunna spela. Då vårat inte lever upp till vad det står på räkningen att vi betalar för. Den ligger på runt 3 Mbit/sec och vi ska ha 8 Mbit/sec fast det har vi aldrig haft. Så lite då och då kan man tex inte titta på webbtv för att det går för sakta, något som jag upplever som sjuk frustrerande att inte få något som man betalar för. Så när man blir för irreterad över internetuppkopplingen eller att man tröttar på att spelet inte svara på hur jag styr staden då kan man alltid ta och spela sims eller titta på Numb3rs.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards