I huvudet på Aponi

Alla inlägg den 3 november 2014

Av Marie - 3 november 2014 23:42

 


Jag funderar varje år vad det är för något som jag vill addera till mina juldekorationer, och jag har inte riktigt hittat något i år som jag känner att jag måste ha. Därför tänker jag egna mig åt sådant som jag upptäckte under förra året runt jul, men som av olika orsaker var för nära jul eller som jag faktiskt kom och tänka på under julafton som jag skulle vilja ha i år. Och det är ljuslyktor som får mig att tänka på jul. För att det går i julfärger tycker jag. Jag vill inte ha allt rött, för det känns som det hörde hemma under ett annat årtionde, men några stänk av rött som i ljuslykor kan bli väldigt fint. Sen har jag även sneglat åt stjärnor i papper som inte ska ha el-dragning, så att man kan sätta på en hylla mm utan att vara bunden till en kontakt, för jag har redan en adventsstjärna på fot som jag tänkt använda.


För snart är det första advent och då gäller det att vara förbered, så att det inte blev som förra julen när jag såg saker som jag ville ha men som då var försent att göra något åt.

Av Marie - 3 november 2014 22:44

Idag har varit lite hektiskt, är inte riktigt van med att så mycket händer på samma dag. Men jag har fått en del gjort men inte orkar genomföra andra. Något som märks när man är lite känslig mot ljus, ljud och rörelser. Så nu ska jag ta och göra en del av saker som jag hade tänkt göra lite tidigare idag och så får jag ta andra saker imorgon. Jag har i någon vecka funderat på att handla en väska, som är mindre än halva priset på mot vad den kostade när den kom ut för runt 2 år sedan men samma märke finns det även halsduk och mössa något jag nu sitter och tittar på med vinterkylan runt hörnet. Det ska vara i lammull, för allt konstmatrial upplever jag att de kliar från överkänslig känsel. Så nu återstår bara nya handskar och jag tänkte göra på tumvantar, är något varmare och låta mina andra som är lite varmare vänta lite längre tills det blir riktigt kallt. Sen får jag se hur kallt det blir i år, då jag inte har några långkalsonger och inte sett några såna alls på ett par år. Hade förrut men ett av paren gick sönder efter ett par timmar, allternativet är tjockare jeans. Jag får nog ta och kolla upp detta snart... Men jag har även läst lite ur Sandmannen, fast jag just nu är mer förvirrad över vem som är vem. En nackdel att ha ett uppehåll på en månad från en bok man knappt hunnit komma in i än.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards