I huvudet på Aponi

Alla inlägg den 13 november 2014

Av Marie - 13 november 2014 22:58

Jag mår lite illa just nu, har gjort det under större delen av dagen från och till. Just nu funderar jag på att göra en beställning på ett par nya jeans, har en kod till och med den 15/11 som jag tänkte använda. Ska se om det även finns något annat också innan jag är klar, sen får jag se vad som händer. Jag är ju i behov av lite mera. Och hoppas snart bli klar med det mesta av detta så att jag kan gå vidare med nya önskningar och behov. Jag är snart klar med mitt rum och har som smått börjat funderar inför advent vilket pynt som ska vara på vilket ställe. Så att jag vet redan nu vad som går var, snart kommer även de stjärnor som är årets tillskott, en av dem vet jag redan var den ska stå. Jag gillar verkligen tiden inför jul, för det ser så inbjudande  och trevligt ut. Men nu har jag ett par saker att göra, och del av saker känns spännande och kul. Sen finns det även ett par andra roliga saker som är på gång, hade tänkt ta och testa en grej förra året som tillslut rann ut i sanden.


Det konstaterades för väldigt många år sedan, i början av 2000 - talet att jag led av progesteronbrist, då gjordes ingenting mer - det skrevs ut p-piller som jag vägrade ta då det fanns för mycket frågetecken runt. Jag hade vid tillfället två olika läkare, var av den ena sa att jag inte skulle ta emot p-pillret för det inte skulle lösa något av mina problem. "Utan bara fungera som ett plåster", det har en funktion så länge som använder det men när man slutar så är man på ruta 1 igen, man har inte blivit hjälpt att bli av med problemet. Och för inte så många år sedan så fick jag höra av mamma att hon fått en blodprop när hon åt p-piller och tvingades därmed sluta äta dem. Då kände jag att jag verkligen tagit rätt beslut med att inte ens börja med dem, då det också på sikt kunde ha drabbat även att jag skulle kunna få en prop. Men nu känner jag att, det här går inte längre. Jag måste göra något åt det här, för bristen får mig att verka negativ hela dagarna och det är både fysiskt och psykist jobbigt men även utmattande.


Så nu tänker jag testa att tillföra progesteron till mitt liv igen, och hoppas att det ska hjälpa mig. Att få mer harmoni i livet, som jag inte har i dagsläget då jag inte har harmoni i min hormonbalans och inte har haft det på över 10 år.


Brist:

  • oregelbundna blödningar
  • kraftiga blödningar
  • mellanblödningar
  • ömma bröst
  • PMS
  • kraftiga humörsvängningar
  • värmevallningar
  • nattsvettningar och avbruten sömn
  • torra slemhinnor
  • brist på sexlust
  • håravfall
  • mensen upphör
  • vallningar
  • trötthet
  • viktökning
  • hjärtklappning
  • ledsmärtor
  • sömnlöshet
  • oro
  • irritation
  • humörsvängningar
  • gråtig
  • nedstämdhet
Av Marie - 13 november 2014 22:57

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards