I huvudet på Aponi

Alla inlägg den 22 juni 2011

Av Marie - 22 juni 2011 23:06

Jag borde vara tröttare än vad jag är (har varit uppe sedan 04.30 och kunde inte somna om) började dagen med att släppa in katten, kolla in ett avsnitt av Dr. Oz, frukost, tidigre promenad, jobb (packat x antal våtservetter och plåster, kanske att jag i höst även får praktisera ett par timmar i veckan?), men ännu är jag inte trött?! Sitter och funderar på om jag ska se ett gammalt avsnitt Gossip Girl på dvd, och plocka undan inför städning imorgon eller om jag ska spela lite Sims 3?? Men ska nog nöja mig med GG, sims kan ju vänta tills imorgon efter städningen. Sen finns det alltid annat som man även ska hinna med, men en del borde bli klara...

Av Marie - 22 juni 2011 22:33

Jag har gillat alla stadsdelsmorden som Lars Bill Lundholm har skrivit (skrev även böckerna och manuset till Skärdgårdsdoktorn) för dels får man en potion deckare/mord med Stockholms skildring som är så behaglig att följa med i - kanske för man känner igen miljöerna och har egna bilder/minnen till. Han har skrivit Östermalmsmorden, Södermalmsmorden, Kungsholmsmorden och nu Gamla Stans-morden. Och han har tidigare sagt att han skulle skriva 5 böcker med detta som tema, så nu är jag nyfiken på vilken som blir den sista stadsdelen och vad den kommer att handla om?? Böckerna är nämda i ordningsföljd, som de är skrivna/handligen utspelar sig.


Så dessa böcker kan jag rekomendera om man gillar deckare och stadsskildringar och Stockholm i synerhet. Annars är jag för övrigt snart klar med Gamla Stan-Morden, som jag nog har läst ut innan midsommar.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards