I huvudet på Aponi

Alla inlägg den 19 augusti 2013

Av Marie - 19 augusti 2013 18:20

Jag har under några veckor följt den tyska serien Weissensee, och tillslut ville jag bara se fler avsnitt men den här serien innehåller bara 6 avsnitt och skildrar tyskland mellan 1980-85 medan den andra serien som ska börja sändas i tyskland i höst skildrar tyskland mellan 1986-89 - den hoppas jag snart ska börja sändas i Svt.


Men tills dess kan man se serien till den 15 september - 2013 på http://www.svtplay.se/video/1368360/del-1-av-6


Jag ska ta och se om hela serien igen, men jag gillar inte storebrodern i serien. Jag har lust att göra saker med honom, som ni kommer märka när/om ni tar och se serien. Han är helt enkelt, falsk, oärlig genomrutten mm. Men jag hade ingen aning hur frustrerande det måste ha vart att leva i Tyskland under murens tid. 1961-1989

Av Marie - 19 augusti 2013 17:06

Tänk hur samma låt, kan låta så olika?

Josh Groban - You raise me up


Westlife - You raise me up      COVER


David Garrett - You raise me up    COVER

Av Marie - 19 augusti 2013 16:09

Jag hade tänkt återuppta mitt läsande och rättande av min text idag, när jag kände för att lyssna på lite musik i bakgrunden. Det är bara viss typ av musik som lämpar sig medan man sitter och skriver, då man annars blir mer fokuserad på musiken än vad man håller på med. Sak och gjort så började jag lyssna på en artist som det är ett tag sedan som jag satt och skrev till. David Garrett, som spelar på sin viol - skapar musik på ett sätt som man inte annat kan stanna upp och bara lyssna. Istället för att komma igång med texten så började jag söka om han släppt några fler album, vilken han har och jag redan nu upptäckt ett album som jag vill ha i min iPod snart.


 Viva la Vida - Anderson & Roe  COVER

Jag gick igenom och lyssnade på olika versioner. Först hade jag tänkt mig house, men jag hittade inte den som jag en gång har hört och tillslut så fick jag ont i huvudet av hur det lätt. Så då hittade jag den här, lugn och kanske går huvudvärken över??? Ekorren är lite roligt inslag i videon.



Coldplay - Viva la vida


David Garrett - Viva la vida   COVER

Också en häftig video, jag gillar dem alla 3. Och ibland är det så skönt och lyssna på akustisk musik.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards